Producția primelor prototipuri Aston Martin Valkyrie este în plină desfășurare, iar constructorul britanic ne oferă specificații suplimentare despre propulsia hibridă a hypercar-ului.
Când Aston Martin și Red Bull Advanced Technologies au anunțat că vor construi un hypercar împreună, era clar că rezultatul nu poate fi decât năucitor de performant. Și așteptările sunt confirmate.
Propulsia hibridă a lui Aston Martin Valkyrie dezlănțuie în total 1.160 CP în zbierătul a 10.500 de rotații pe minut. Un efect al acestui regim de turații foarte înalt este că sunetul motorului V12 aspirat, de 6,5 litri, produs de Cosworth amintește de coloana sonoră a propulsoarelor de Formula 1 din anii ’90. Cuplu maxim este de 900 Nm și survine la 6.000 rpm.
Inima mecanică a lui Valkyrie pompează cu forța a 1.000 CP de la 10.500 rpm și se plafonează abia la 11.100 rpm. Constructorul subliniază că acesta este singurul motor aspirat care respectă normele de poluare și reușește în același timp să funcționeze la asemenea regim de turații. Cuplul motorului pe benzină este de 700 Nm la 7.000 rpm.
Aston Martin Valkyrie dispune și de 160 CP și 280 Nm produși de motorul electric proiectat de Integral Powertrain Ltd., cu ajutorul sistemului de baterii dezvoltat de Rimac pentru greutate cât mai scăzută. Acest sistem hibrid livrează un plus de putere asemeni sistemului KERS întâlnit în Formula 1.
Totodată, motorul electric susține funcționarea cutiei de viteze și nu lipsește sistemul de regenerare a energiei electrice în timpul fiecărei frânări.
Experiența oferită de Red Bull Advanced Technologies în proiectarea monoposturilor de Formula 1 se regăsește și în configurația și funcțiile lui Valkyrie. În acest sens, blocul motorului și transmisiei sunt integrate în structura mașinii. De exemplu, suspensia posterioară este fixată de transmisie. Aceste soluții au drept rezultat creșterea rigidității structurale și reducerea greutății, prin eliminarea nevoii de a monta o structă separată pentru puntea spate.