ŠKODA KAROQ facelift aduce motorizări de nouă generație cu până la 190 CP

De la lansarea pe piață în 2017 și până acum au fost produse deja peste o jumătate de milion de exemplare ŠKODA KAROQ. Este SUV-ul cu cele mai mari vânzări din gama ŠKODA și s-a situat în anul 2020 pe locul 2 în topul livrărilor mărcii din Cehia. Iar acum KAROQ primește actualizări estetice și tehnice menite să îi mențină popularitatea într-un segment de piața din ce în ce mai aglomerat.

ŠKODA KAROQ facelift are aerodinamică optimizată

Facelift-ul primit ŠKODA KAROQ nu se rezumă la retușări ale unor detalii de design, cum ar fi grila frontală sau blocurile optice. Ci are un rol practic. Mai exact, coeficientul aerodinamic a fost îmbunătățit cu 9%, măsurând acum 0,30 Cd. Rezultatul este inclusiv reducerea emisiilor de CO2. Printre elementele care au optimizat aerodinamica modelului SUV se numără eleronul alungit, aripioarele laterale de la nivelul lunetei, precum și scutul care protejează autoturismul pe dedesubt. Trecerea lină a curenților de aer este favorizată și de noile jante din aliaj ușor cu măști Aero.

O altă noutate este faptul că, pentru prima dată, KAROQ poate fi echipat opțional și cu faruri Matrix full-LED.
Un habitaclu care eficientizează utilizarea spațiului util

ŠKODA KAROQ are un portbagaj generos, de 521 de litri. Iar scaunele sale din spate pot fi rabatate. Astfel, spațiul de încărcare crește până la 1.630 l. Totodată, clienții pot alege și scaunele opționale VarioFlex. În acest caz, portbagajul are un volum de 588 l, respectiv 1.605 l, când scaunele sunt rabatate. În plus, spațiul util pentru încărcare crește la 1.810 l când scaunele din spate sunt demontate. Sistemul VarioFlex este compus din trei scaune spate separate, fracționate în raport de 40:20:40. Ele pot fi ajustate separat sau chiar scoase separat din habitaclu.

Habitaclul pune accent pe confort și poate avea tapițerie din materiale reciclate

Printre dotările opționale ale modelului ŠKODA KAROQ facelift se numără și scaunele față ajustabile electric, cu funcție de memorie, precum și sistemul de climatizare Climatronic cu reglaje pe 3 zone. De asemenea, luminile ambientale, cu 10 nunțe de culoare, sunt extinse și la portierele din spate.

ŠKODA KAROQ este oferită în variante de echipare Active, Ambition și Style, la care se adaugă și varianta specială SPORTLINE. Și este propus și pachetul ECO, care include tapițeria realizată parțial dintr-un material obținut din sticle PET reciclate.

Sistem infotainment și conectivitate îmbunătățite

Începând din ultima parte a anului 2022, ŠKODA KAROQ va fi echipată doar cu instrumentar de bord digital. Acesta este un display cu diagonala de 8 inch, în forma sa standard. Iar de la echiparea Ambition în sus, clienții vor putea opta și pentru Virtual Cockpit. Adică un ecran mai mare, de 10,25 inch, care oferă posibilitatea de a personaliza grafica afișată.

Un al doilea ecran este montan în centrul planșei de bord. Modelul de bază are sistemul radio Swing cu un ecran de 6,5 inchi. Dar sunt oferite opțional trei sisteme de infotainment din a treia generație proiectată de Grupul Volkswagen. Aceste sisteme superioare sunt mereu on-line, datorită eSIM-ului integrat. Sistemele Bolero și Amundsen vin împreună cu un ecran tactil de 8 inchi. Începând cu aceste variante de echipare, ŠKODA KAROQ are și un sistem avansat de recunoaștere a comenzilor vocale. Este vorba despre asistenta vocală Laura, care înțelege 15 limbi și accesează informațiile din on-line pentru a oferi răspunsuri. În plus, sistemul infotainment Amundsen oferă și funcție de navigație și hotspot WiFi.

Sistemul infotainment de top se numește Columbus. Și include un ecran tactil de 9,2 inchi, precum și funcția de controlare prin gesturi. Iar un avantaj este și faptul că actualizările de soft și actualizările hărților se fac online.

ŠKODA KAROQ dispune de o nouă generație de motorizări cu benzină și diesel

Versiunea actualizată a SUV-ului ŠKODA KAROQ poate fi configurată cu trei variante de motoare cu benzină și două diesel. Acestea fac parte din cea mai nouă generație de motoare EVO a Grupului Volkswagen.

Propulsoare cu benzină

Motorizarea de bază este un 1.0 TSI cu 3 cilindri, care dezvoltă 110 CP și 200 Nm. Pentru eficientizarea consumului, acest propulsor are o presiune a injectării benzinei de 350 de bari. Iar blocurile cilindrilor sunt acoperite cu strat de plasmă de doar 150 μm (0,15 mm). Astfel sunt înlocuite cămășile din fontă ale cilindrilor. Aceste soluții reduc frecările elementelor din motor și ajută la o mai bună disipare și distribuire a căldurii în camera de combustie. Rezultatul este eficientizarea consumului de benzină, al acestui propulsor cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Al doilea motor alimentat cu benzină este un 1.5 TSI cu 4 cilindri, care produce 150 CP și 250 Nm. Acesta beneficiază de tehnologia ACT care dezactivează doi cilindri pentru a reduce consumul de combustibil. Dezactivarea automată a doi cilindri are loc când motorul este supus la sarcini reduse. Motorul 1.5 TSI poate fi cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte, sau cu transmisia automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu.

Vârful de gamă ŠKODA KAROQ SPORTLINE dezvoltă 190 CP

Al treilea motor cu benzină echipează modelul din vârful gamei KAROQ. Este vorba despre propulsorul 2.0 TSI, care livrează 190 CP și 320 Nm. Acesta este motorul modelului KAROQ SPORTLINE, care este disponibil doar cu tracțiune integrală și transmisie automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu.

ŠKODA subliniază că sistemul 4×4 are cuplaj multi-disc controlat electronic din a 6-a generație. Avantajele sale sunt greutatea redusă și viteza de reacție. Cântărește cu circa 0,8 kg mai puțin decât sistemul din generația anterioară. Iar unitatea de comandă integrată permite activarea și dezactivarea tracțiunii integrale în doar câteva fracțiuni de secundă.

Propulsoare diesel cu tehnologie twin-dosing

Clienții care optează pentru propulsoare cu motorină au de ales între două versiuni ale motorului 2.0 TDI. Varianta de bază produce 116 CP. Iar cuplul este de 300 Nm dacă propulsorul este conectat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. În cazul transmisiei automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu cuplul este de 250 Nm.

De asemenea, motorul 2.0 TDI este propus și în versiune cu 150 CP. Dezvoltă 340 Nm când se alege cutia de viteze manuală, sau 360 Nm dacă este selectată transmisia automată. Cel mai puternic motor diesel este configurat și cu tracțiune integrală, dacă se alege transmisia automată.

Pentru motoarele diesel sunt folosite două convertoare catalitice SCR, precum și metoda twin-dosing pentru reducerea emisiilor de oxizi de azot. Sistemul twin-dosing injectează soluție AdBlue în cele două convertoare catalitice, care sunt dispuse consecutiv. Unul dintre convertoare este instalat în apropierea motorului, în modulul de purificare a gazelor de evacuare. Iar al doilea este situat mai departe de motor, la nivelul șasiului.

Controlul dinamic al șasiului DCC și direcția progresivă disponibile opțional

Pentru un plus de versatilitate a ținutei de drum, clienții lui ŠKODA KAROQ pot alege sistemul de control dinamic al șasiului DCC. Acesta evaluează continuu condițiile de rulare și ajustează amortizarea și răspunsul sistemul de direcție progresivă. Sistemul de direcție are raport variabil în funcție de unghiul de virare. Astfel, manevrabilitatea este optimizată atât la viteze mari, cât și la viteze mici. De exemplu, asistarea direcției este mai accentuată la unghiuri de bracare mai mari. Asta face mai ușoare manevrele de parcare sau circularea prin oraș.

De asemenea, șoferul poate selecta moduri de rulare, cu reglaje diferite. Pe lângă modurile Eco, Normal, Confort și Sport poate fi activat și modul Individual, în care șoferul face reglajele după preferințe.
Sistemul DCC și direcția progresivă sunt disponibile opțional pentru liniile de liniile de echipare Ambition și Style, precum și pentru varianta SPORTLINE.

ŠKODA KAROQ dispune de o listă amplă de sisteme avansate pentru siguranță

Până la 9 airbag-uri și sistem de apelare a serviciilor de urgență cu funcții suplimentare

Versiunea actualizată a SUV-ului ŠKODA KAROQ este echipată standard în țările UE cu airbag-uri frontale, airbag-ul pentru genunchii șoferului, airbag-uri laterale pentru locurile din față și airbag-uri tip cortină. Iar opțional sunt instalate și airbag-uri laterale pentru al doilea rând de scaune. Acestea sunt oferite ca parte integrantă a sistemului Crew Protect Assist. Iată cum descrie ŠKODA funcționarea acestui sistem: Când senzorii automobilului (acum și senzori spate) detectează o coliziune iminentă sau înregistrează o manevră bruscă de frânare, sistemul închide automat orice geam deschis, inclusiv plafonul panoramic, dacă este cazul, activează luminile de avarie și pretensionează centurile de siguranță din față. După un impact, sistemul de frânare Multi Collision Brake oprește mașina pe loc și previne deplasarea necontrolată a mașinii.”

Totodată, este importantă și evoluția funcției de apel de urgență eCall+, care se activează în cazul unui accident. Acest apel furnizează acum serviciilor de salvare și informații privind numărul de persoane aflate în autoturism, precum și modul în care s-a petrecut accidentul.

Sistemele inteligente pentru asistarea condusului

Autoturismele KAROQ vândute în UE sunt echipate în dotarea standard cu sistemul Front Assist cu funcția City de frânare de urgență și funcția predictivă de protecție a pietonilor. Pachetul opțional Travel Assist este compus din șapte sisteme de asistență, o parte dintre acestea fiind disponibile și separat. Printre acestea se numără și tempomatul predictiv, ce face uz de imaginile camerei video frontale de la nivelul parbrizului. Dacă șoferul dorește, sistemul reacționează în timp util la limitările de viteză sau la viraje. Când KAROQ este dotat cu transmisia automată DSG, funcția Stop & Go a tempomatului adaptiv ACC poate chiar frâna autoturismul automat și complet, până la oprire și îl poate apoi porni din nou de pe loc, în termen de trei secunde.

Funcțiile diverse din pachetul Travel Assist

Travel Assist include și o versiune de acuratețe mai ridicată a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație (datorită camerei video optimizate), iar Lane Assist adaptiv poate acum identifica și drumurile în lucru și toate marcajele drumurilor.

Travel Assist include și funcția Emergency Assist, asistentul pentru ambuteiaje Traffic Jam Assist și Side Assist cu funcția Rear Traffic Alert, ce avertizează șoferul în cazul în care din spate se apropie alte vehicule, monitorizând situația pe o distanță de până la 70 m în spatele autoturismului. Cu Hands-on Detect, Travel Assist poate verifica din 15 in 15 secunde dacă șoferul atinge volanul sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. Într-un astfel de caz, Emergency Assist va activa luminile de avarie ale autoturismului și va opri autoturismul pe banda sa de rulare curentă.

Sistem pentru asistarea manevrelor de parcare

Sistemul opțional Park Assist poate manevra automat automobilul pe și de pe locurile de parcare, iar funcția integrată Manoeuvre Assist detectează obstacolele aflate în fața sau în spatele automobilului, putând astfel opri automat KAROQ atunci când este nevoie. Manevrele de parcare pot fi simplificate și cu vederea de 360 de grade generată de sistemul opțional Area View și cu funcția opțională Trailer Assist de manevrare a remorcii. O parte dintre sistemele de asistență menționate aici vor intra în gamă abia ulterior, pe parcursul anului 2022.

În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu noua generație de modele ŠKODA, precum Fabia, Kamiq, ENYAQ iV, Octavia.

 

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account