Audi Q6 e-tron: concluzii după 8.500 de kilometri

Noul Audi Q6 e-tron a fost unul dintre protagoniștii EUROCHARGE. Iar aici punem toate datele cap la cap și tragem o concluzie.

Pe scurt, în cei 8.509 kilometri parcurși din București în Lisabona și retur, Audi Q6 e-tron a consumat, în total, 2.028,4 kWh. Și, conform datelor analizate a rezultat un consum mediu de 23,8 kWh/100 km, precum și o autonomie maximă reală de 400,7 kilometri. Totuși, trebuie ținut cont că aceste ultime două date sunt obținute de colegii de la Autocritica în urma unui calcul pentru media ponderată a consumul și a nivelului de autonomie. În cea mai bună zi a sa, Audi Q6 e-tron a obținut un consum de 19,7 kWh/100 km și o autonomie maximă de 482 de kilometri, în contextul unei deplasării în proporție de 67% în afara autostrăzii. Prin contrast, în ziua în care am trecut din Spania în Portugalia, cu 82% din drum pe autostradă, după 1.076 de kilometri, consumul mediu a fost de 25,8 kWh/100 km cu o autonomie de 368 de kilometri.

Noul Audi Q6 e-tron: ce am aflat dincolo de date?

Versiunea pe care am avut-o în acest roadtrip are de partea sa cam tot ce contează atunci când prețul de listă se apropie de 105.000 de euro. Adică prestanță, eleganță, rafinament și putere suficientă, indiferent de situație. Cu două motoare electrice și tracțiune integrală, Q6 e-tron quattro dezvoltă un maxim de 388 de cai-putere și un cuplu maxim suficient de generos încât mașina să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde. Asta în condițiile în care masa proprie e de peste 2,4 tone.

Și aici, în lupta cu inerția, intervine suspensia pneumatică. Pentru că ai nevoie de resurse serioase pentru a oferi confort deplin pasagerilor, dar și o ținută dinamică bună celui de la volan. Și Q6 e-tron fix asta face, reușind să se achite cu brio de sarcini. La drum întins, pe autostradă, deplasarea e de un calm incredibil, plutind fără restricții peste denivelări și rosturi de poduri. Iar pe viraje, aceeași suspensie se adaptează condițiilor și se opune legilor naturale ale fizicii. Altfel spus, Q6 e-tron este un Audi pur-sânge, construit pe bazele tradiționale ale mărcii. Cu sigura diferență notabilă, dată doar de sistemul de propulsie.

Ce se întâmplă în interior?

Ținând cont că vorbim despre un Audi al cărui preț sare de 100k, interiorul este conform așteptărilor. Solid, frumos construid, cu tehnologie avansată la îndemână și cu ecrane multiple, cât să ai unde să apeși. Sigur, spațiul disponibil este generos, dar modul în care te simți la bordul mașinii e mai important. Pentru că fiecare drum vine la pachet cu o stare de bine și de liniște, așa cum nu toate mașinile știu să ofere. Dar e greu să-i găsește defecte acestui interior și asta contează enorm pentru cei care sunt fideli mărcii.

Concluzii? Sigur. Q6 e-tron este construit la standarde actuale, ținând cont de atribute clasice ale mărcii. Este o mașină electrică eficientă, dar dincolo de consum și autonomie, este un Audi. Prin felul în care se conduce, prin modul în care te simți al bord și prin atenția la detalii pe care o găsești în interior. Sigur, nu e o propunere ieftină. Dar nici nu trebuie să fie, pentru că prețul poate fi complet justificat în tendințele actuale ale lumii auto.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account