Ferrari SF90 Stradale este primul model plug-in hybrid de serie din istoria constructorului Italian, precum și primul său model cu tracțiune integrală. SF90 Stradale este, totodată, și cel mai puternic și performant Ferrari omologat pentru șosea.
Performanțele sale se datorează sistemului de propulsie compus dintr-un V8 turbo de 3.990 cmc, cu 780 CP și 800 Nm, căruia îi vin în ajutor 3 motoare electrice, care dezvoltă împreună 220 CP. Două dintre motoarele electrice sunt montate la puntea față, iar al treilea este la puntea spate. Acesta din urmă este amplasat între V8-ul montat central și noua cutie de viteze cu 8 trepte și ambreiaj dublu. Transmisia aduce o scădere cu 8% a consumului de combustibil (măsurat în conform noilor norme WLTP) în regim urban și pe autostradă. Aproape ca o trivialitate, Ferrari mai menționează că noua transmisie reduce consumul și în timpul mersului pe circuit: cu 1%! Aceste îmbunătățiri se raportează la transmisia cu 7 trepte folosită până acum de Ferrari. De asemenea, noua cutie de viteze este mai ușoară cu 7 kg și, prin forma sa, a permis reducerea centrului de greutate al mașinii.
Apropo de greutate, pentru structura lui SF90 Stradale, Ferrari a folosit aluminiu și carbon, ceea ce a permis obținerea unei mase totale de 1.570 kg (fără lichide), în ciuda faptului că adoptatea propulsiei plug-in hybrid adaugă 270 kg.
Dispunând de 1.000 CP și un raport de 1,57 kg/CP, SF90 Stradale gonește de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde și de la 0 la 200 km/h în doar 6,7 secunde, ceea ce îl face cel mai bun sprinter din gama Ferrari. Viteza maximă este de peste 340 km/h, iar frânarea de 100 la 0 km/h se face în 29,5 m.
Ferrari SF90 Stradale este și primul model propus de constructorul din Maranello în variante standard și Assetto Fiorano. Varianta secundă amplifică specificațiile sportive, având: amortizoare Multimatic derivate din competițiile GT; elemente din carbon (panourile portierelor și podea) și titan (arcuri și evacuare), care reduc greutatea totală a mașinii cu 30 kg; un eleron din fibră de carbon, care produce o apăsare aerodinamică de 390 kg la 250 km/h; anvelope Michelin Pilot Sport Cup2 proiectate special pentru a spori performanțele pe circuit uscat.
Dar, Ferrari SF90 Stradale se laudă și cu eficiența dată de propulsia sa electrificată. Mai exact, având o baterie litiu-ion de 7,9 kWh, poate avea o autonomie de rulare în regim electric de până la 25 de kilometri. Acesta este modul de rulare eDrive, când nu este folosit V8-ul, ci motoarele electrice de la puntea față, care asigură o viteză maximă de până la 135 km/h.
De altfel, eDrive este unul dintre cele 4 moduri de rulare pe care șoferul le poate selecta. Modul Hybrid este cel în care mașina pornește în mod normal. Acest program oprește automat V8-ul când nu este nevoie de el, dar îl dezlănțuie oricând șoferul cere performanțe maxime prin apăsarea accelerației. În modul Performance, motorul V8 este mereu treaz și salvează resursele bateriei. Nu în cele din urmă, în modul Qualify, motoarele electrice funcționează la potențial maxim.
Rolul motoarelor electrice este mai mult decât a completa propulsorul V8. Ele asigură tracțiune integrală, iar motoarele electrice din față gestionează cuplul individual la fiecare roată a punții anterioare.
Experiența de la volanul lui SF90 Stradale este nouă în gama Ferrari și prin interfața digitală. Instrumentarul de bord este acum un ecran de 16 inch curbat, al cărui meniu este configurabil. Acest ecran HD, care afișează și harta sistemului de navigație, este completat de sistemul head-up display de proiectare a informațiilor pe parbriz. Iar butoanele (inclusiv cele de pe volan) au fost înlocuite cu suprafețe tactile.