Legende Automobiles transformă clasicul Renault 5 Turbo într-un restomod radical

Digitalizarea și electrificarea mașinilor are și un revers pozitiv. A condus la renașterea legendelor din istoria automobilismului și la accelerarea trendului restomod. Astfel, a luat naștere Legende Automobile Turbo 3, care deschide un nou capitol pentru fascinantul Renault 5 Turbo din anii ’80.

Prima variantă a originalului Renault 5 Turbo (sau R5 Turbo) a fost dezvăluită în 1980 și, cu toate că era proiectată pentru campionatul mondial de raliuri, era comercializată și ca automobil de șosea. Însă, fiind gândit pentru competiție, micul hot hatchback are specificații radical diferite de modelul Renault 5 standard. De exemplu, are tracțiune la puntea din spate, nu la cea din față. Fiindcă motorul este montat central, nu sub capotă. Motorul inițial este unul turbo, de 1,4 litri, cu 4 cilindri și 160 CP. Suspensia spate a fost împrumutată de la Renault Alpine A310 V6 iar designul ultra evazat al caroseriei a fost proiectat de Marc Deschamps la Bertone, carosierul coodonat de renumitul designer șef Marcello Gandini. Renault 5 Turbo în versiunea 1 avea și planșă de bord special creată de Bertone.
Legende Automobiles amintește că toate acestea făceau mașina scumpă, iar după ce a fost produs numărul de exemplarele necesar omologării pentru raliu, Renault a decis să ofere o a doua versiune a lui 5 Turbo. De data aceasta avea mai puține elemente din aliaj ușor, planșa de bord făcută de Bertone a fost înlocuită cu cea de la R5 Alpine.
Acum, Legende Automobiles vrea să ofere ceea ce s-ar putea Renault 5 Turbo 3, într-o interpretare modernă, dar foarte fidelă designului inițial.

Farurile și stopurile integrează LED-uri. Iar caroseria este manufacturată aproape integral din fibră de carbon și a fost evazată și mai mult, pentru a face loc unor roți mai mari. Jantele au dimensiuni de 16 x 8 inch la roțile din față și 17 x 11 inch la cele din spate. Și sunt propuse în două versiuni de design. Eleronul de la nivelul plafonului și difuzorul spoilerului posterior au design restilizat, iar evacuarea se distinge prin forma pătrată a celor două țevi.
Modelul Turbo 3 realizat de Legende Automobiles este bazat pe versiunea inițială a lui R5 Turbo. Însă împrumută geometria suspensiilor de la modelul de raliul R5 Maxi Turbo, pentru abilități dinamice mai ridicate.
Pentru o conexiune cât mai directă între reflexele șoferului și răspunsul mașinii, nu s-a optat pentru transmisie secvențială cu clapete pentru schimbarea treptelor. Ci se utilizează un schimbător de viteze mecanic, „old-school”. Totuși, Legende Automobiles nu oferă încă informații despre propulsorul lui Turbo 3. Dar publicații precum Autozeitung.de și Autocar.co.uk, preconizează că ar fi în pregătire un propulsor de 400 CP.

Despre Legende Automobiles
Proiectul Legende Automobile a fost inițiat de designerul de mașini francez Alan Derosier, după ce acesta s-a mutat în Los Angeles în 2018. Practic, a dorit să facă pentru legendatul Renault 5 Turbo, ce a reușir Singer Vehicle Design pentru clasicul Porsche 911. Viziunea lui Alan a rezonat cu Charly Bompas, un fost șofer cascador, care este unul dintre proprietarii atelierului de restaurări SoCal Frenchiez. Îmmpreună au decis să producă o serie limitată a lui Turbo 3. Li s-a alăturat inginerul Alexander Decleves, precum și Pierre Chaveyriat, un constructor de mașini pentru competiții, care deține atelierul BloodMotorsport. Rolul lui Pierre Chaveyriat a fost de a crea un nou șasiu, care asigură că Turbo 3 se manevrează și mai bine decât modelele R5 Turbo din anii ’80.

Sursa pozelor și informațiilor: Legende Automobiles

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account