Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV debutează cu sistem plug-in hybrid, cu motor rotativ

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV a debutat la Salonul Auto de la Bruxelles în ianuarie 2022 și este primul automobil plug-in hybrid care folosește un motor rotativ pe post de generator.

MX-30 a debutat în 2020 drept primul automobil electric de serie al mărcii Mazda. Iar acum gama pentru Europa este completată de modelul Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV. Acesta apelează la o soluție tehnică tradițională pentru Mazda. Mai exact, integrează un motor rotativ. Acesta a fost utilizat de Mazda prima oară în 1967 pe modelul Cosmo. Iar ultima lui aplicație în producția de serie a fost modelul Mazda RX-8, care a ieșit din producție în 2012. În acest interval Mazda a produs peste 2 milioane de motoare rotative.

O mini centrală electrică în care este integrat un motot rotativ

Propulsia modelului Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV are un motor rotativ de 830 cmc, alimentat cu benzină. Acesta este folosit în principal pentru a încărca bateria, care la rândul ei alimentează motorul electric. Există un rezervor de 50 de litri care alimentează motorul rotativ 8C de nouă generație. Iar o baterie litiu-ion de 17,8 kWh furnizează energia pentru motorul electric care dezvoltă 125 kW (170 CP).

La fel ca un vehicul pur electric roțile modelului Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV sunt acționate exclusiv de motorul electric. Dar, spre deosebire de alte modelele plug-in hybrid, motorul rotativ cu benzină nu acționează direct roțile, ci acționează ca un generator pentru a încărca bateria.

Mazda descrie sistemul de propulsie drept o mini centrală electrică: „Motorul rotativ 8C, dezvoltat recent, este încorporat alături de generator și de un motor de mare putere în compartimentul acestuia.”

Autonomia modelului MX-30 e-Skyactiv R-EV

Pentru moment Mazda se rezumă la a comunica autonomia electrică de 85 km a sistemului plug-in hybrid. În medie un șofer din mediile urbane conduce zilnic circa 30 de kilometri. Deci autonomia electrică a modelului Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV este suficientă pentru drumurile zilnice.

Iar pentru distanțe lungi generatorul sistemului plug-in hybrid are funcția de a extinde autonomia electrică. Mazda încă nu a anunțat detalii despre consumul de benzină. Dar pe site-ul mazda.ro se menționează că autonomia maximă a sistemului plug-in hybrid poate depăși 600 km (estimări preliminare realizate de Mazda). De asemenea, Mazda subliniază că modelul MX-30 plug-in hybrid cu motor rotativ oferă performanțe dinamice mai bune decât cel cu propulsie 100% electrică, care produce 105 kW (143 CP).

Varietate de moduri de rulare și opțiuni de încărcare

Șoferul poate opta între trei moduri de rulare. Pe lângă modul hibrid se poate selecta un mod pur electric. Dar există și modul Charge. În cazul acesta motorul rotativ este folosit pentru încărcarea bateriei până la un nivel dorit de șofer, sau pentru conservarea nivelului de încărcare a bateriei.

Nu în cele din urmă, MX-30 e-Skyactiv R-EV își poate încărca bateria litiu-ion prin conectarea la surse de electricitate. Poate fi încărcată la curent alternativ (AC) cu 2 sau 3 faze, dar permite și încărcarea rapidă la curent continuu (DC).

Prețurile modelului Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV pentru România urmează a fi anunțate. Dar noul model plug-in hybrid figurează deja în site-ul oficial mazda.ro.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account