Noul Nissan Qashqai propune două propulsii hibride cu motoare pe benzină

Nissan vizează ca, până în 2024, 50% din portofoliul său de vânzări în Europa să fie reprezentat de modele cu propulsii electrifcate. În acest sens, viitoarea generație a popularului SUV Nissan Qashqai va fi propusă atât cu motorizarea pe benzină 1.3 DiG-T, echipată cu tehnologie de tip mild-hybrid, cât și cu o nouă propulsie hibridă cu tehnologie e-POWER.

Sistemul de propulsie e-POWER va fi disponibil în premieră în Europa, echipând modelul Qashqai din 2022. e-POWER integrează un motor pe benzină de 1,5 litri, cu 157 CP și raport de compresie variabil. De asemenea, include o baterie, un generator de putere, un invertor și un motor electric de 140 kW. Per ansamblu, sistemul e-POWER livrează 190 CP (140 kW) și 330 Nm.

Nissan subliniază că tehnologie e-POWER se distinge prin faptul că motorul pe benzină este utilizat exclusiv pentru a genera electricitate. Roțile sunt acționate de motorul electric. Această împărțire a sarcinilor permite motorului termic să funcționeze în intervalul său optim, rezultând un nivel crescut de eficientizare a consumului de combustibil. Acest lucru conduce implicit și la reducerea emisiilor de CO2.

Totodată, această soluție tehnică elimină nevoia alimentării cu electricitate sau anxietatea față de autonomia electrică. Însă livrarea puterii este rapidă, asemeni mașinilor electrice, iar rularea este silențioasă. Nissan mai precizează și că nu există întârzierile care se produc la un motor cu ardere internă sau la un hibrid tradițional.

Răspunsul dinamic și eficiența sunt controlate de șofer prin selectarea unuia dintre modurile de rulare Standard, Sport și Eco. În modul Eco este optimizată consumarea energie din baterie, iar șoferul poate selecta un mod de rulare coasting (la liber) pentru reducerea consumului când se rulează pe autostradă. Indiferent de modul de rulare ales, șoferul mai poate acționa și modul B al sistemului de frânare regenerativă. Astfel, decelerarea mașinii se face mai eficient fără a fi nevoie apăsarea pedalei de frână. De altfel, noul Nissan Qashqai cu propulsie e-POWER oferă ca și modelul electric Nissan Leaf experiența condusului cu o singură pedală, denumită e-Pedal. În modul e-Pedal, Qashqai e-Power decelerează atât de cosistent la ridicarea piciorului de pe accelerație, încât forța de frânare ajunge până la 0,2 G. Asta face mult mai simplu și confortabil condusul mai ales în traficul congestionat din oraș. Fluxul de energie al sistemului e-POWER pe ecranul TFT de 12” din planșa de bord.

La rândul său, motorizarea 1.3 DiG-T cu tehnologie mild-hybrid de 12 volți oferă un înalt grad de eficiență pentru noul Nissan Qashqai. Tehnologia denumită ALiS (Advanced Lithium-Ion Battery System) ajută motorul termic, oferind un plus de cuplu. În timpul accelerărilor la viteze între 20 și 110 km/h, energia din bateria litiu-ion permite motorului să asiste cu un cuplu suplimentar de + 6 Nm timp de până la 20 de secunde. ALiS asigură și oprirea temporară (Idle Stop) pe o perioadă mai extinsă, precum și repornirea rapidă. De asemenea, în cazul versiunilor Qashqai echipate cu transmisia CVT, sistemul ALiS  permite ca rularea să fie făcută fără a se întrebuința motorul pe perioada de frânare înainte de oprire (Coasting Stop). Aceste funcții de reducere a consumului sunt posibile deoarece bateria litiu-ion a sistemului mild-hybrid este încărcată în timpul decelerărilor.

Eficiența și performanțele au fost sporite și prin actualizarea substanțială a motorului 1.3 DiG-T. Respectă normele Euro6-d, având 50 de componente reproiectate, care aduc îmbunătățiri pentru subansamble precum turbocompresorul sau sistemul de injecție. Iar filtrul de particule de gaz prezintă un nou substrat și un catalizator sub podea.

Motorizare 1.3 DiG-T cu sistem ALiS va fi propusă pentru noul Nissan Qashqai în variante de 140 sau 160 CP. Varianta cu 140 CP este cuplată la o transmisie manuală cu 6 trepte. Iar modelele cu 160 CP vor putea fi echipate și cu noua generație de transmisie cu variație continuă controlată electronic (Xtronic) CVT. Aceasta promite un consum economic și o accelerație mai eficientă, datorită îmbunătățirilor care includ un sistem cu două pompe de ulei cu beneficiază de o nouă pompă electrică.

Nu în cele din urmă, Nissan Qashqai va putea fi configurat cu tracțiune la o singură punte, pentru ambele versiuni de putere ale motorizării 1.3 DiG-T. Iar tracțiunea integrală va fi propusă doar pentru motorizarea cu 160 CP și transmisie CVT. Sistemul de tracțiune integrală a fost calibrat pentru un răspuns mai prompt în cazul derapajelor. Astfel, timpul reacției s-a redus cu un factor de cinci până la aproximativ 0,2 secunde. În plus, pentru o adaptare și mai bună la condițiile întâmpinate, Qashqai oferă șoferului posibilitatea selectării modurilor de rulare Standard, ECO, Sport, Snow și Off-Road.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account