Noi detalii despre motorizările și dotările avangardiste ale viitorului Hyundai KONA

Hyundai KONA a ajuns la a doua generație, care va debuta anul acesta și în Europa. Iar acum constructorul sud coreean ne oferă noi informații despre motorizările variate și dotările acestui model.

Motorizările lui KONA sunt cu ardere internă, hibride sau pur electrice

Pentru moment sunt dezvăluite detalii despre specificațiile motorizărilor care vor fi disponibile în Coreea de Sud. Acestea ne pot oferi un reper despre propulsiile care vor fi oferite și în Europa. Însă Hyundai anunță că detaliile complete despre modelele propuse pieței europene vor fi publicate în martie 2023. Tot atunci ne vor fi comunicate și specificațiile versiunii cu motorizare 100% electrică a noului KONA.

Până atunci știm că pentru Coreea de Sud sunt oferite două opțiuni de motor cu ardere internă. Propulsorul 1.6 T-GDi produce 198 CP și cuplu de 265 Nm. Și beneficiază de sistem care variază continuu deschiderea valvelor, în funcție de solicitări. Dar se poate alege și un motor de 2 litri alimentat tot cu benzină. Acest propulsor cu ciclu Atkinson este conectat la o transmisie cu variație continuă, care ajută la folosirea eficientă a celor 149 CP și 179,5 Nm.

Va fi disponibilă și o versiune hibridă. Aceasta integrează un motor GDi de 1,6 litri cu injecție directă de benzină, care lucrează în tandem cu un motor electric. Per ansamblu, sistemul hibrid al noului Hyundai KONA produce 141 CP și 265 Nm.

De asemenea, când Hyundai a prezentat primele imagini și informații despre noua generație KONA a menționat că pregătește și o motorizare sport, pentru versiunea N Line.

Interior spațios și versatil

Noile Hyundai KONA cu motorizare de tip hibrid sau cu ardere internă măsoară 4.350 mm lungime, 1.825 mm lățime și 1.580 mm înălțime (echipată cu jante de 17 inch). Ampatamentul măsoară 2.660 mm. Mai exact, noua generație Hyundai KONA are ampatament mai lung cu 60 mm față decât cel al modelului pe care îl înlocuiește. Iar asta înseamnă și un spațiu mai mare cu 77 mm la nivelul genunchilor pasagerilor din spate. În plus, spațiul la nivelul capului este mai generos cu 11 mm. Hyundai menționează că spațiul la nivelul umerilor pasagerilor din spate este cel mai mare din clasa modelului KONA, măsurând 1.402 mm.

Totodată, volumul portbagajului poate ajunge la 723 litri (SAE), mulțumită banchetei pliabile.

A doua generație Hyundai KONA are și un sistem infotainment nou

Principalul element din planșa de bord este panoul digital orizontal, care integrează două ecrane de 12,3 inch. Iar noul sistem de infotainment beneficiază de actualizări over-the-air.

Prin intermediul meniului afișat de ecranul tactil din bord se pot accesa funcții variate. De exemplu, șoferul poate regla înălțimea și viteza deschiderii pentru hayonul portbagajului, care este acționat electric. Trebuie doar să țină apăsat butonul de deschidere timp de 3 secunde la nivelul la care dorește să fie deschis hayonul.

Desigur, nu lipsește încărcarea wireless pentru telefon. Iar o nouă aplicație transformă telefonul sau ceasul inteligent personal într-o cheie digitală. Astfel, folosind telefonul, pot fi blocate/deblocate portierele, mulțumită tehnologiei NFC (near-fiel communication), și poate fi pornit motorul. Adică apropii telefonul de clanța portierei și mașina se deblochează.

Hyundai KONA are o listă amplă de sisteme inteligente pentru asistarea condusului

Printre sistemele inteligente care asistă siguranța la volanul noului Hyundai KONA se numără nu doar frânarea automată pentru evitarea coliziunilor frontale și menținerea automată a benzii de rulare. KONA va evita singur și coliziunile cu mașinile care se apropie din lateral și se află în unghiul mort. Noul model are și funcție care avertizează apropierea altor mașini când se iese cu fața dintr-un spațiu fără vizibilitate în lateral.

Iar călătoriile lungi pe autostradă sunt mai confortabile și mai sigure, fiindcă Hyundai KONA are cruise control care ia în calcul și informațiile de la sistemul de navigație, precum și sistem de adaptare automată a vitezei. KONA este prevăzut și cu funcție de avertizare când șoferul dă semne de oboseală. Iar farurile sale au sistem de adaptare automată a fazei lungi pentru a nu deranja ceilalți participanți la trafic.

Pentru asistarea parcării există funcția de afișare a imaginilor din jurul mașinii, mulțumită rețelei de camere video care echipează KONA. Există și un sistem care ajută la evitarea coliziunilor, când KONA face manevre în marșarier iar prin spatele său urmează să treacă un alt vehicul. De asemenea, KONA frânează singură pentru a evita coliziuni când se fac parcări cu spatele. Și Hyundai menționează că va exista și o funcție care permite șoferului să controleze manevrele de parcare fiind în afara mașinii.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account