Noua generație Mercedes-Benz GLC debutează în România cu trei variante de motorizare și o serie de tehnologii sofisticate, precum interfața digitală preluată de la Clasa S și noi funcții de asistare pentru condusul în off-road.
Preț Mercedes-Benz GLC: motorizări cu benzină
Ambele propulsoare cu benzină disponibile la momentul lansării noului GLC în România beneficiază de tehnologia mild hybrid de 48V.
Această tehnologie integrează un starter-generator care ajută la eficientizarea consumului de combustibil, prelând din sarcina motorului cu ardere internă. Însă și generează 17 kW (23 CP) și cuplu de 200 Nm. Aceste resurse completează temporar puterea motoarelor cu 4 cilindri, ceea ce ajută la reprize mai prompte și depășiri făcute cu aplomb.
Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC este modelul de bază din gama SUV-ului de clasă medie și are prețuri de la 56.580 de euro cu TVA. Motorul său de 2 litri, cu 4 cilindri în linie, produce 204 CP și 320 Nm. Iar Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC are varianta cu 258 CP și 400 Nm a motorului de 2 litri cu benzină. Acest model costă de la 68.360 de euro cu TVA, conform configuratorului din site-ul oficial mercedes-benz.ro.
Tracțiunea integrală, transmisia manuală cu 9 trepte și surplusul de 23 CP și 200 Nm furnizat de starterul-generator se alătură performanțelor celor două motoare cu benzină. Astfel, GLC 200 4MATIC și GLC 300 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,8, respectiv 6,2 secunde. Consumurile mixte de combustibil pentru cele două motoare sunt de 7,3 și 7,4 l/100 km.
Preț Mercedes-Benz GLC: motorizarea diesel
La rândul său, motorul diesel propus la debutul lui GLC beneficiază de ajutorul sistemului mild hybrid de 48V. Acesta utilizează același starter generator cu 17 kW (23 CP) și 200 Nm regăsit și la propulsoarele de 2 litri cu benzină.
Resursele generate de starterul generator se adaugă celor 197 CP și 440 Nm dezvoltați de propulsorul turbodiesel de 2 litri cu 4 cilindri. Acest motor animează modelul Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC.
Prețurile lui Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC încep în România de la 59.380 de euro cu TVA inclus.
Gama de motorizări va fi completată cu trei versiuni plug-in hybrid
În decembrie 2022 gama noului Mercedes-Benz GLC va fi completată cu trei propulsii plug-in hybrid, dintre care două au motoare cu benzină și una va avea motor diesel. Toate trei folosesc un motor electric care generează 100 kW și un cuplu substanțial de 440 Nm. Iar bateria de 31,2 kWh promite autonomii pur electrice de peste 100 km și are capacitate de încărcare cu până la 60 kW. Astfel, un ciclu complet de alimentare de la o stație care livrează 60 kW va dura circa jumătate de oră.
Modelele GLC 300 e 4MATIC și GLC 400 e 4MATIC au un motor 2 litri, cu 4 cilindri. Varianta 300 e 4MATIC dezvoltă per ansamblu 313 CP și 550 Nm, în cazul său motorul cu benzină producând 204 CP și 320 Nm. Sistemul de propulsie al modelului GLC 400 e 4MATIC livrează per total 381 CP și 650 Nm, deoarece motorul de 2 litri produce 252 CP și 400 Nm. Autonomia electrică a celor două variante plug-in hybrid cu benzină este de 104-120 km (WLTP).
Cei care vor alege alternativa diesel GLC 300 de 4MATIC vor dispune în total de 335 CP și 750 Nm. Această propulsie care folosește un motor diesel de 2 litri, cu 4 cilindri, promite autonomie electrică de 102-117 km (WLTP).
Sisteme avansate pentru infotainment și asistarea condusului
Postul de conducere al noului GLC se remarcă prin interfața digitală regăsită la noile generații ale modelelor Clasa S și Clasa C. Astfel SUV-ul GLC are un instrumentar de bord cu display de inch. Iar în centrul planșei de bord este amplasat pe verticală un ecran tactil de inch. Desigur, nu lipsesc din lista de opționale sistemul de recunoaștere a comenzilor vocale, sistemul head-up display sau funcția de realitate augmentată pentru afișajul sistemului de navigație.
De asemenea a 2-a generație a modelului Mercedes-Benz GLC are și noi funcții de asistare concepute special pentru condusul în off-road. De exemplu, în head-up display sunt afișate gradientul și înclinarea drumului, precum și busola și unghiul de virare al roților.
Dar și mai interesantă este funcția de „capotă transparentă”. Aceasta completează rețeaua de camere video care oferă o vedere împrejurul SUV-ului. Concret, GLC are o cameră video frontală care filmează suprafața peste care se rulează. Imaginile captate sunt afișate în ecranul central din planșa de bord. Iar peste imaginea video este ilustrată în timp real poziția exactă a roților. În acest mod șoferul poate vedea drumul de sub mașină și obstacolele. Ca și cum ar privi printr-o „capotă transparentă”.
Ținută de drum versatilă și manevrabilitate sporită
A doua generație Mercedes-Benz GLC poate fi echipată opțional cu suspensie pneumatică AIRMATIC. Dar și cu sistem de direcție integrală. Cu alte cuvinte, GLC poate vira și cu roțile punții din spate. Roțile posterioare pot vira cu până la 4,5 grade, ceea ce reduce raza de bracare cu 80 cm, până la 11 metri. Până la viteza de 60 km/h roțile din spate virează în sens opus celor din față. Iar peste 60 km/h toate cele patru roți virează în aceeași direcție.
În plus, este oferit și pachetul Offroad Engineering. Acesta înalță garda la sol cu 20 mm și adaugă scuturi de protecție sub podea.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre realizate în România cu modelul Mercedes-Benz Clasa C All-Terrain, dar și cu SUV-urile electrice EQA, EQB și EQC.