BMW Vision Driving Experience a fost dezvăluit fără camuflaj în Shanghai, unde se va desfășura cel mai mare salon auto din lume (în intervalul 23 aprilie – 2 mai). Cu această ocazie, prototipul a sfidat legile fizicii, demonstrând performanțele propulsiei sale electrice.
Prototipul BMW Vision Driving Experience a fost prezentat în februarie 2025, iar la acel moment purta camuflaj. Însă atenția a fost focusată asupra propulsiei care integrează câte un motor electric la fiecare roată. De asemenea, BMW Vision Driving Experience utilizează și patru creiere electronice, menite să controleze patru categorii de funcții diverse: infotainment, condus autonom, dinamică şi funcţii de bază (precum accesul în automobil, controlul climei şi funcţii de confort).
Unitatea de control denumită „Heart of Joy” („Inima fericirii”) este cea dedicată pentru funcţiile de condus, frânare, încărcare, frânarea regenerativă şi sistemul de direcţie. Și procesează informaţiile de zece ori mai rapid decât sistemele anterioare.
Unitatea Heart of Joy, împreună cu sistemul BMW Dynamic Performance Control, oferă capacitatea de a controla cuplul uriaș, de 18.000 Nm, generat de cele 4 motoarele electrice ale prototipului BMW Vision Driving Experience. De altfel, acest prototip beneficiază și de un sistem de controlare activă a aerodinamicii. Acesta utilizează ventilatoare cu rolul de a menține mașina „lipită” de carosabil. Concret, BMW precizează că prototipul Vision Driving Experience produce o forță de apăsare aerodinamică de 1,2 tone, iar în viraje șoferul simte o de forță de accelerație laterală de 3 g. Acestea sunt capacități se ridică la nivelul regăsit în cazul monoposturilor de Formula 1. Iar BMW Vision Driving Experience a demonstrat aceste abilități în Shanghai, urcând o rampă cu un grad de înclinare extrem (de 55 de grade), după cum puteți vedea în imaginile de mai jos.
Atât unitatea electronică Heart of Joy care controlează ținuta de drum, precum și celelalte trei supercreiere electronice vor fi implementate în producția de serie de noua generație de modele electrice BMW Neue Klasse. Primul model din generația Neue Klasse va fi SUV-ul prefigurat de BMW Vision Neue Klasse X, care va fi dezvăluit în toamna anului 2025.
Mai trebuie subliniat că Heart of Joy are un rol esențial și în ceea ce privește eficiența și autonomia propulsiei electrice. Sistemul de frânare regenerativă este capabil să realizeze până la 98% din operațiunile de frânare, fără să fie necesară și intervenția frânei mecanice. Iar asta ajută propulsia electrică să fie chiar și cu 25% mai eficientă, raportat la consumul de energie pe care îl înregistrează propulsiile electrice utilizate în prezent. De asemenea, această frânare regenerativă decelerează mașina până la oprire într-un mod mai cursiv.
BMW Vision Driving Experience are vopsea care luminează noaptea
Cu ocazia prezentării în Shanghai, BMW Vision Driving Experience nu doar a scăpat de camuflaj ci a și etalat o vopsea de caroserie care a oferit la rândul ei un show. Este vorba despre o vopsea cu pigmenți speciali, care sunt sensibili la lumină. Mai exact, pigmenții se reîncarcă în lumina zilei, iar apoi fac ca vopseaua de pe caroserie să lumineze pe timp de noapte sau în locuri unde este întuneric, nuanța luminată variind între un galbel albicios și un galben neon. Nuanțele de galben variază în funcție de nivelul de încărcare al pigmenților din vopsea.
Totodată, o așa-zisă peliculă magică creează un gradient de culori dinspre partea din spate către din față a mașinii. Această peliculă este stimulată de lumina ultra violetă (UV) și își schimbă culorile, de la galben la portocaliu și roz.