BMW X3 M și X4 M justifică Sportul din Sports Activity Vehicle cu 510 CP

BMW X3 M și X4 M justifică Sportul din Sports Activity Vehicle cu 510 CP

BMW X3 M și BMW X4 M sunt oferite din start și cu o versiune Competition, care egalează puterea concurenților Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ și Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Bavarezii au așteptat până la a 3-a generație a modelului X3 și până la a 2-a modelului X4 pentru a oferi versiuni M ale acestor SUV-uri. De fapt, ca să respectăm denumirea agreată de BMW, ele sunt specia SAV, respectiv SAC, adică Sports Activity Vehicle și Sports Activity Coupe. Iar acum, când beneficiază de tratamentul complet al diviziei M, justifică mai mult ca niciodată latura Sports Activity.

OK, trecem repede la cifre, fiindcă astea nu sunt mașini pentru oameni răbdători. Să luăm drept prim exemplu timpii 0-100 km/h. BMW X3 M şi BMW X4 M au nevoie de 4,2 secunde pentru acest sprint. Dar asta nu e tot. BMW urcă în ring versiuni și mai aprige ale acestor SAV-uri. Ele se numesc X3 și X4 Competition și ajung la 100 km/h, cu start de pe loc, în doar 4,1 secunde.

Inima acestor modele de performanță este un nou propulsor biturbo cu 6 cilindri și capacitate de 3 litri. Acesta generează în varianta de bază 480 CP la 6.250 rpm și continuă să se încordeze până la zona roșie care survine abia la 7.200 rpm. Modelele X3 Competition și X4 M Competition, au un surplus de 30 CP, dispunând astfel de 510 CP.

Cuplul maxim de 600 Nm este livrat între 2.600 și 5.600 rpm în cazul modelelor X3 M și X4 M. Iar versiunile Competition dispun de același cuplu, de la 2.600 la 5.950 rpm.

Mai trebuie menționat că suflul puternic al motoarelor se datorează și faptului că grupurile de cilindri 1-3, respectiv 4-6 alimentează separat câte o turbină.

Toată această agitație a impus și un sistem de răcire pe măsură. De altfel, acesta a fost creat pentru a rezista solicitărilor din timpul rulării cu patimă pe circuit. Sistemul de răcire al motorului include trei radiatoare. Pe lângă acesta mai există câte un sistem de răcire pentru ulei și pentru uleiul din cutia de viteze. Totodată, BMW subliniază: „Baia de ulei include două camere şi un sistem controlat care transferă uleiul din camera mai mică atunci când este necesar un volum suplimentar. Acesta asigură lubrifierea optimă şi atunci când automobilul este supus unor acceleraţii mari în regim de condus dinamic pe circuit.”

Deci e clar. SAV-urile M sunt făcute să gonească de mama focului. Dar, la fel de bine ele promit și că se lasă controlate cu ajutorul unor sisteme inteligente ce asigură un comportament sportiv.

Puterea motorului este gestionată de cutia de viteze M Steptronic cu 8 trepte și sistem Drivelogic (oferă 3 moduri de reglaj al transmisiei). Apoi este transmisă către roți prin intermediul noului sistem de tracțiune integrală M xDrive folosit și de super sedan-ul BMW M5. Acest sistem 4×4 are și un diferențial M activ și dă prioritate tracțiunii spate.

Suspensia M adaptivă, cu amortizoare controlate electronic, este o altă specialitate a diviziei M. BMW explică faptul că forțele de amortizare sunt ajustate continuu cu ajutorul unor supape electromagnetice. Șoferul are posibilitatea de a selecta unul dintre cele 3 moduri de reglaj pentru suspensii: Comfort, Sport și Sport +.

Agilitatea și reacțiile precise ale modelelor X3 M și X4 M sunt și rezultatul sistemului de direcție M Servotronic cu raport de demultiplicare variabil. Controlul mașinii intră și în slujba sistemului de frânare care folosește materiale compozite și are discuri ventilate și perforate, cu diametru de 395 mm la roțile frontale și 370 mm la roțile posterioare.

Totul sună bine. Dar vedeți voi, povestea nu se termină aici! Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ și Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio și-au disputat sportivitatea pe Nurburgring, stabilind timpi record pentru SUV-uri. Ambii sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. Adică mai repede decât BMW X3 M Competition. Tocmai de aceea, vom trata toate aceste „detalii” într-un articol separat. Ca să despicăm firul în 14.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account