Conceptul electric Renault Emblème reduce emisiile de CO2 cu 90%

Renault Emblème este conceptul unei mașini de familie pe care Renault Group l-a proiectat pentru a reduce emisiile de CO2 cu 90%, comparativ cu un vehicul echivalent de astăzi.

Planul Renault Group este să devină un constructor cu zero emisii nete de carbon până în 2040 în Europa și până în 2050 la nivel mondial. Iar prin intermediul conceptului Renault Emblème compania franceză ne demonstrează cum poate fi proiectat un automobil astfel încât să fie scăzute emisiile de CO2 pe parcursul întregului său ciclu de viață.
Producătorul precizează că Renault Emblème va fi expus la standul Renault din cadrul Salonului Auto de la Paris desfășurat în intervalul 14 – 20 octombrie 2024. Ulterior, divizia Ampere dedicată proiectării de automobile electrice va dezvălui în întregime soluțiile tehnice de care Emblème beneficiază pentru decarbonizare.

Folosirea materialelor reciclate și a pieselor existente în zestrea Renault au ajutat substanțial la reducerea emisiilor de CO2

În cazul conceptului Emblème, Renault a redus emisiile de gaze cu efect de seră (CO2 eq.) cu 90%, comparativ cu un vehicul echivalent construit astăzi. Astfel, Renault Emblème produce doar 5 tone de CO2 eq. pe parcursul întregului său ciclu de viață.

Ca să ne facem o idee clară despre cât de mult au scăzut emisiile de CO2 în cazul conceptului Emblème, Renault precizează că în cazul unui model Megane E-Tech electric emisiile totale bazate pe analiza ciclului de viață se ridică la 24 de tone de CO2 eq. Iar un model Renault cu motorizare alimentată cu benzină, precum Captur, are emisii de 50 de tone de CO2 eq.

Pentru a ajunge la acest nivel de eficiență în ceea ce privește emisiile de CO2 ale conceptului Emblème, Renault a aplicat în primul rând soluții care sunt deja viabile. Concret, au fost folosite materiale reciclate cu o amprentă de carbon scăzută, s-a recurs la materiale naturale și procese de producție bazate în întregime pe energie regenerabilă. De asemenea, s-au ales în cât mai mare măsură piese reutilizate. Inclusiv grupul motopropulsor electric este o adaptare a unuia existent.

Eficiența lui Renault Emblème se datorează și caroseriei cu aerodinamică optimizată

Renault Emblème întruchipează un automobil de clasă C (compactă), care măsoară 4,80 metri lungime și are un ampatament impresionant pentru acest segment, de 2,9 metri lungime. Plafonul plonjat a condus la o înălțime de numai 1,52 metri, ceea ce contribuie la un look care inspiră dinamism.

De altfel, Renault Emblème are un coeficient de frecare cu aerul de numai 0,25 Cx. Această eficiență a fost obținută cu ajutorul tehnologiilor avansate pe care le-a furnizat echipa de Formula 1 BWT Alpine. Ne referim la tehnologia digital twin și a echipamentelor de simulare digitală.

În acest mod au fost găsite soluții variate pentru reducerea rezistenței aerodinamice. De exemplu, oglinda retrovizoare este înlocuită cu două camere integrate în pasajele roților, ștergătoare de parbriz sunt ascunse sub capotă și mânerele „e-latch” sunt integrate în caroserie. Două aripioare de pe capotă și două fante de aerisire de pe bara de protecție canalizează fluxul de aer către parbriz și, respectiv, în spatele roților. De asemenea, Renault subliniază că podeaua plată are un design inspirat de monoposturile F1. Aceasta integrează un difuzor activ, care se înclină în jos și în spate pentru a echilibra fluxul de aer și a minimiza rezistența aerodinamică.

Inginerii Renault Group a pus accent în egală măsură și asupra optimizării greutății totale a mașinii. Emblème are o greutate de 1.750 kg, cu tot cu baterii, ceea ce înseamnă că acesta cântărește mai puțin decât majoritatea SUV-urilor hibride sau vehiculelor electrice de dimensiuni similare.

Propulsia lui Renault Emblème este alimentată cu electricitate și hidrogen

Renault Emblème o baterie de 40 kWh pentru utilizarea zilnică și o celulă de combustie cu hidrogen pentru călătorii mai lungi.

Renault Emblème are o propulsie electrică, care utilizează două surse de energie. Pe de o parte primește energia de la o baterie reîncărcabilă. Dar integrează și o celulă de combustie cu hidrogen și un rezervor cu hidrogen de 2,8 litri, care îi permite să parcurgă distanțe lungi cu un singur plin.

Motorul electric cu rotor înfășurat de 160 kW al Renault Emblème nu folosește elemente rare. Iar Renault estimează că într-o călătorie tipică între Paris și Marsilia, 75% din energia electrică consumată de Emblème este produsă de celula de combustie, fără alte emisii în afară de apă. Așadar, propulsia joacă un rol esențial în reducerea amprentei de carbon.

Totodată, Renault a ales pentru motorul electric al conceptului Emblème o baterie de numai 40 kWh, tocmai pentru ca aceasta să fie mai ușoară, mai mică și implicit mai ecologică decât cea a unui autoturism electric cu autonomie extinsă. În plus, datorită acestor specificații eficiente, bateria are și un preț mic. Renault nu comunică autonomia exactă a bateriei de 40 kWh, dar precizează că aceasta permite rularea a câteva sute de kilometri cu un singur plin.

Oricum, mașina este capabilă să facă deplasări pe distanțe lungi, mulțumită celulei de combustie cu hidrogen. Renault spune că Emblème poate parcurge un traseu de 1.000 km la fel de repede ca un automobil cu motor alimentat cu benzină sau motorină. Fiindcă pentru o distanță de 1.000 km are nevoie de 2 opriri, iar alimentarea rezervorului cu hidrogen de 2,8 litri durează doar 5 minute, similar cu alimentarea unui rezervor cu benzină/diesel.

În clipul video de mai jos vă invităm să vedeți și testul nostru cu noua generație a modelului Renault Scenic, care are propulsie 100% electrică.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account