Segmentul sedanurilor premium a fost întotdeauna extrem de disputat. Și chiar dacă în ultimii și-au făcut apariția modele noi, din afara Germaniei, eu cred în continuare că decizia ar trebui să fie între aceste trei modele. Așadar: noul BMW Seria 3 vs Audi A4 vs Mercedes-Benz Clasa C este un articol care analizează cea mai populară versiunea de motorizare pentru fiecare dintre cele trei modele. Adică 2,0 litri, diesel. Cu automată și integrală.
Ca să fim clari de la bun început, trebuie să menționăm faptul că în acest comparativ – noul BMW Seria 3 vs Audi A4 vs Mercedes-Benz Clasa C – Seria 3 este cel mai nou model, A4 este cel mai vechi, în timp ce Clasa C a primit o “reîmprospătare” în 2018. Acestea fiind spuse, e destul de clar că, cel puțin teoretic, Seria 3 ar trebui să fie cel mai accesorizat și mai tehnologizat model.
Noul BMW Seria 3 vs Audi A4 vs Mercedes-Benz Clasa C – performanțe dinamice
Așa cum probabil că ne așteptam, noul Seria 3 în versiunea 320d xDrive este o mașină destul de rapidă. Motorul său, de 2,0 litri, dezvoltă 190 de cai-putere la 4.000 rpm și un moment motor maxim de 400 Nm, disponibil între 1.750 și 2.500 rpm. Echipat în standard cu transmisia automată Steptronic, cu opt trepte, noul 320d xDrive face suta în 6,9 secunde, accelerează până la o viteză maximă de 233 km/h și promite un consum mixt de numai 4,5 l/100 km. Tot de 6,9 secunde pentru sprintul 0-100 km/h are nevoie și Clasa C 220 d 4MATIC. Clasa C are cea mai mare putere – 194 CP -, dar diferența este minoră. Cuplul Clasei C este tot de 400 Nm, însă plaja de moment maxim este puțin mai largă: de la 1.600 la 2.800 rpm. Viteza maximă a lui C 220 d 4MATIC este la fel ca Seriei 3, adică 233 km/h. Consumul mediu pentru Mercedes este de 4,9 l/100 km. În fine, Audi A4 40 TDI quattro este cel mai lent model din comparativ. Motorul de 2,0 litri al lui A4 dezvoltă 190 CP și 400 Nm – la fel ca al Seriei 3 – însă A4 are nevoie de 7,4 secunde pentru a atinge suta cu start de pe loc. Astfel, A4 40 TDI quattro este mai lent cu jumătate de secundă decât cei doi rivali. Și consumul mediu promis de A4 are o valoare mai mare, fiind de 5,0 l/100 km.
Noul BMW Seria 3 vs Audi A4 vs Mercedes-Benz Clasa C – prețuri de listă
Pentru fiecare dintre cele trei modele am luat în calcul prețurile de listă pentru versiunile de bază. Astfel, noul BMW Seria 3 Sedan 320d xDrive are un preț ce pornește de la 43.495 de euro, cu TVA inclus pentru versiunea Standard. Audi A4 40 TDI quattro pleacă de la 43.230 de euro, cu TVA inclus, în versiunea Basic. Mercedes-Benz Clasa C 220 d 4MATIC are un preț ce pornește de la 43.748 de euro, cu TVA inclus. Așa cum era de așteptat, prețurile de listă sunt foarte, foarte apropiate, ceea ce ne spune că cele trei modele au valori aproximativ egale. Acest lucru se traduce și în valori de revânzare similare pe piață second-hand. Totuși, putem nota faptul că A4 este sensibil mai ieftin. Mai exact cu 518 euro decât Clasa C și cu 265 de euro decât Seria 3. Pentru mine este surprinzător prețul pentru Seria 3, întru-cât mă așteptam să fie cel mai mare din acest comparativ, fiind vorba despre cel mai nou model.
Noul BMW Seria 3 vs Audi A4 vs Mercedes-Benz Clasa C – dotări opționale
În cazul acestor trei modele, probabil că una dintre dotările opționale cele mai căutate ține mai degrabă de design. Astfel, dacă vrei noul Seria 3 în echipare M Sport va trebuie să plătești în plus puțin peste 6.000 de euro. De banii aceștia primești scaune față sport cu tapițerie mixtă stofă și Alcantara, transmisie Steptronic Sport cu padele pe volan, suspensie M Sport, pachet aerodinamic M, volan M îmbrăcat în piele și alte câteva elemente cu logo-ul M. În cazul lui C 220 d 4MATIC, pachetul complet AMG costă 4.647 de euro și vine cu chestii similare, inclusiv faruri cu tehnologie LED. Pentru A4, pachetul exterior S line are un preț de 1.883 de euro, dar nu pare să existe un pachet S line și pentru interior. Cu toate acestea, ai o mulțime de opțiuni când vine vorba despre scaune sau tapițerie.
Plafonul panoramic costă 2.106 euro, iar trapa simplă costă 1.249 de euro pentru Clasa C. În cazul Seriei 3, trapa simplă costă 1.230 de euro, iar plafonul panoramic nu apare ca dotare opțională deocamdată. Pentru A4, trapa din sticlă, acționată electric, are un preț de 1.247 de euro. Tot pentru A4, sistemul de navigație de top – MMI plus cu MM touch – costă 3.194 de euro, în timp ce navigația “simplă” costă 1.700 de euro. Sistemul COMMAND ONLINE de pe Clasa C costă 2.618 de euro, în timp ce Touchpad-ul costă 167 de euro. În același timp, încărcarea wireless a telefonului mobil costă 238 de euro în Clasa C. În Seria 3, încărcarea wireless a telefonului costă 410 euro. Ce e ciudat pentru mine, e faptul că în Seria 3 trebuie să plătești în plus 748 de euro pentru climatizarea automată dacă ți-ai luat mașina în echiparea Standard. Atât Audi, cât și Mercedes-Benz oferă climatizarea automată ca echipare standard.
Noul BMW Seria 3 vs Audi A4 vs Mercedes-Benz Clasa C – concluzie
În momentul de față, eu aș pune pe lista finliștilor noul Seria 3 și Clasa C. Iar alegerea între Seria 3 și Clasa C este una dificilă și, de cele mai multe ori, este subiectivă și ține de preferințele fiecăruia. E clar că unul își oferă un comportament sportiv și dinamic, în timp ce altul favorizează confortul și rafinamentul. Cât despre Audi A4… ei bine, aș aștepta prezentarea unui nou model care să micșoreze diferența între performanțele dinamice. Cu toate acestea, în continuare interiorul lui A4 mi se pare cel mai atractiv prin prisma designului. Dacă ai o altă părere sau dacă ai alege un alt model, lasă-ne un comentariu în secțiunea de mai jos.