Ferrari Daytona SP3 evocă prototipurile care au obținut una dintre cele mai impresionante victorii pe care constructorul italian le-a înregistrat în lunga sa istorie competițională.
Este vorba despre data de 6 februarie 1967, când modelele Ferrari au ocupat primele trei locuri în cursa de 24 de ore de la Daytona, care făcea parte din campionatul mondial de automobile sport. Victoria în fața celor de Ford a fost memorabilă inclusiv pentru că toate cele trei modele Ferrari au trecut simultan linia de finish. Primul loc a fost câștigat de un model Ferrari 330 P3/4, urmat pe locul secund de un Ferrari 330 P4 și pe locul trei de un Ferrari 412 P. Acestea reprezentau cele mai avansate variante ale modelului Ferrari 330 P3, care a devenit legendar nu doar pentru succesul în competiții, ci și pentru designul impresionant.
Detaliile stilistice ale lui Ferrari 330 P3 sunt interpretate într-un manieră modernă de noua ediție limitată Ferrari Daytona SP3. Lamelele orizontale din partea posterioară și din spoilerul frontal sunt elemente care adaugă o notă nostalgică într-un ansamblu stilistic foarte exuberant și avangardist. În acest sens contribuie și caroseria tip Targa, cu acoperiș detașabil.
Ferrari Daytona SP3 este cea mai nouă creație din seria Icona, demarată de modelele Monza SP1 și SP2 din 2018. Proiectele din seria Icona sunt produse de Ferrari special pentru a elogia cele mai apreciate modele din istoria sa.
Însă, dacă vizual Ferrari Daytona SP3 te plimbă între trecut și viitor, propulsia sa este creată pentru a te face să trăiești clipa cât mai intens posibil. Asta se datorează motorului V12 de 6,5 litri, despre care puriștii se vor bucura să afle că este natural aspirat. Este cel mai puternic motor produs vreodată de Ferrari, dând frâu liber unei herghelii de 840 de cai putere. Cuplul maxim este de 697 Nm (la 7.250 rpm), iar experiența de la volan este marcată și de pofta propulsorului de a urca în ture până la 9.500 rpm. Așadar, posesorii lui Ferrari Daytona SP3 se vor bucura să demonteze cât mai des hardtop-ul pentru a se bucura de simfonia celor 12 cilindri.
Performanțele sunt, desigur, exaltante. Ferrari Daytona SP3 țâșnește de la 0 la 100 km/h în 2,85 secunde și sprintează de la 0 la 200 km/h în 7,4 secunde. Iar goana amețitoare se plafonează abia la 340 km/h. Acest nivel de performanță este posibil și datorită raportului de 1,77 kilograme per cal putere, dacă este luată în calcul greutatea de 1.485 kg (cântărită la gol, cu elemente opționale care reduc masa). Pentru ca mașina să aibă atât o greutate cât mai scăzută, cât și o înaltă rigiditate torsională, șasiul său este fabricat doar din materiale compozite, folosindu-se tehnologii din Formula 1 care nu au mai fost folosite pentru o mașină de șosea de la supercarul LaFerrari. Un detaliu interesant este și faptul că scaunele fac parte din șasiu, pentru a ajuta la reducerea greutății. Iar amplasarea lor oferă o poziție de condus similară cu aceea din mașinile de competiții. Totodată, greutatea lui Ferrari Daytona SP3 este împărțită 44% la puntea din față și 56% la cea din spate, propulsorul său fiind montat la fel ca și în cazul mașinilor de curse în zona din centru-spate.