Mercedes-Benz România, în parteneriat cu Autoklass, au lansat primul showroom din România creat conform noului concept MAR20X. Mai exact, showroom-ul Autoklass Pipera a fost reconceput pentru a o oferi nouă experiență premium clienților săi. Integrează noi tehnologii digitale pentru interacțiune și informare, precum și flexibilitate sporită pentru a răspunde și mai bine cerințelor specifice fiecărui client.
Noul showroom Mercedes-Benz din Pipera, creat conform conceptului MAR20X este rezultatul unei investiții de 1,5 milioane de euro. Această sumă nu include doar o renovare amplă a spațiului, ci o evoluție a întregului model de retail, ținând cont de necesitățile clienților de a primi asistare și servicii personalizate, precum și de schimbările majore aduse de tehnologiile digitale.
Practic, noul showroom și personalul său specializat oferă clienților experiența luxului modern care definește reputația mărcii Mercedes-Benz. Totul a fost gândit pentru eficiență, confort și o bună comunicare cu clienții în ceea ce privește produsele și serviciile de calitate premium de care pot beneficia din partea Mercedes-Benz.
Fluxul din noul showroom Mercedes-Benz oferă consultanță personalizată pentru fiecare client
Încă de intrarea în showroom-ul concept MAR20X, clienții sunt întâmpinați de un Star Assistant care are rolul de a-l pune în legătura cu un consultant potrivit pentru cerințele lor. Spațiile din showroom sunt deschise, nu există zone separate. Astfel s-a obținut mai multă flexibilitate în a se oferi asistare personalizată fiecărui client, fluxul de interacțiune cu acesta fiind optimizat.
În funcție de necesitățile clienților, precum consultanță pentru vânzare sau descoperirea serviciilor variate, aceștia sunt asistați de reprezentații Mercedes-Benz care au rolul clar definite. Astfel clienții sunt conduși în zona din showroom care servește cel mai bine cerințelor exprimate de client.
Procesul de consultanță este realizat prin tehnologii mobile, de la primirea clienților, la configurarea autovehiculului dorit. De asemenea, consultanții utilizează elemente media diverse pentru a explica clientului de exemplu detaliile tehnice și opțiunile numeroase de care poate dispune din partea produselor și serviciilor Mercedes-Benz.
Showroom-ul MAR20X are zone clar definite, într-un spațiu premium flexibil
Showroom-ul MAR20X primește clienții într-un spațiu definit de aspectul modern și rafinamentul arhitecturii. E un spațiu modern, în ton cu avangardismul și standardele premium al mărcii Mercedes-Benz. Însă, în egală măsură conceptul MAR20X înseamnă un spațiu care oferă clienților o experiență personalizată și foarte primitoare, confortabilă.
Astfel, în zona de primire a clienților aceștia încep discuția cu un consultat Mercedes-Benz. Dar tot acolo există nu doar recepția, ci și un spațiu de așteptare cu o zonă dedicată pentru copii.
Zona de expunere a vehiculelor este la rândul ei reconcepută. Fiecare mașină este expusă într-o zonă proprie de 34 de metri pătrați, care include un ecran media util în prezentarea acestuia. Aceste zone alocate pentru modelele Mercedes-Benz nu se intercalează cu alte zone din showroom. Aici, clienții pot descoperii automobilul în detaliu, fiind asistați de consultantul desemnat.
Apoi, clienții pot purta o discuție detaliată cu specialistul Mercedes-Benz în zona de consultanță pentru produse și servicii. În această zonă sunt arii semi-publice sau complet private, în care există și aparatură digitală menită să asiste și să faciliteze prezentarea mașinilor și serviciilor.
Și zona de predare a vehiculelor este completată de elemente media pentru vehiculele noi, rulate sau de test drive. Fiecare client primește explicații cu privire la produsul predat, într-o atmosferă personală și personalizată.
Nu lipsește nici zona de magazin. Aici sunt prezentate accesoriile originale Mercedes-Benz, precum și jantele și piesele.
Și, nu în ultimul rând, zona de service lobby este la rândul ei creată special pentru o recepție mai ușoară și mai primitoare a clienților care accesează service-ul locației.
Planul Mercedes-Benz este de a extinde noul model de retail MAR20X cu zece locații în 2023
Noul showroom din Pipera reprezintă doar începutul unui plan de implementare a conceptului de retail MAR20X. Mercedes-Benz a anunțat că are în plan să extindă în până la 10 locații acest nou model de retail, chiar pe parcursul anului 2023.
De asemenea, digitalizarea extinsă a showroom-urilor face parte din programul amplu AMBITION 2039 prin care Mercedes-Benz pune accent pe sustenabilitate. În acest sens digitalizarea ajută la reducere folosirii hârtiei și plasticului.
Prin programul AMBITION 2039 Mercedes-Benz urmărește ca până în 2039 toate vehiculele sale noi să devină neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2. În același plan este vizată sustenabilitatea referitor la producția susținută cu energie regenerabilă, reciclarea mașinilor, normele impuse furnizorilor de piese. De exemplu, Mercedes-Benz intenționează ca până în 2030 peste 70% din energia necesară fabricilor sale să provină din surse regenerabile. Tot până în 2030, Mercedes-Benz aspiră să comercializeze doar mașini cu propulsii pur electrice, acolo unde permite piața. În acest scop, din 2025 noile modele Mercedes-Benz vor fi construite doar pe platforme tehnice exclusiv electrice.
Declarațiile oficialilor Mercedes-Benz România
În cadrul evenimentului de inaugurare a noului showroom din Pipera, oficialii Mercedes-Benz România și Autoklass au punctat evoluția adusă de conceptul MAR20X.
Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România, a subliniat misiunea companiei germane de a fi mai mult decât un producător de automobile. Mercedes-Benz se impune și ca o companie de tehnologie inovatoare în general. Iar asta trebuie să se reflecte și în toate aspectele de care beneficiază clienții săi. De la descoperirea produselor și serviciilor, până la achiziționarea acestora. Și apoi, bineînțeles, să beneficieze de cele mai înalte standarde de calitate pentru utilizarea și întreținerea mașinilor.
“În timp ce lumea auto se schimbă, noi rămânem fideli ADN-ului nostru ca deschizători de drumuri – reinventarea proceselor din spatele inovațiilor este ceea ce am urmărit întotdeauna. Este ceea ce ne-a impulsionat încă de la început și ceea ce ne-a ajutat să navigăm și să inovăm această industrie. Cum transpunem acest lucru în noua realitate? Ne-am angajat nu doar să îmbunătățim status quo-ul, ci și să îl schimbăm, dincolo de a crea cele mai dorite autovehicule. Nu suntem doar o companie auto, ci lăsăm ca inovația și obiectivele noastre clare să vorbească despre promisiunea Mercedes-Benz, iar acest nou model de retail primește clienții în universul luxului modern, oferindu-le sentimentul de apartenență la ceva special”, a declarat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România.
Daniel Grecu, Director General Autoklass, subliniază că lansarea noului showroom marchează și aniversarea a 2 decenii de activitate a companiei pe care o reprezintă:
“În acest an special pentru noi, în care sărbătorim 20 de ani de la înființarea Autoklass, suntem încântați să oferim clienților noștri o nouă experiență deosebită, construită pe valorile împărtășite cu Mercedes-Benz. Acest showroom regândit primește clienții în universul brandului în cel mai exclusivist, modern și rafinat mod și reflectă cele mai înalte standarde, MAR20X, devenind primul Partener Autorizat cu o astfel de locație. Acest moment unic marchează și reconfirmarea angajamentului nostru de a fi Official Home of Mercedes-Benz în România”.