Hyundai Motor Group prezintă noua platformă pentru mașini electrice, care permite și încărcarea altor automobile electrice

Hyundai Motor Group are în plan ca până în 2025 să lanseze 23 de modele cu propulsie electrică. Tot până la acest termen și-a propus să comercializeze peste 1 milion de automobile electrice. În acest scop a dezvoltat platforma tehnică Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dedicată automobilelor cu propulsie 100% electrică.

Platforma E-GMP a fost gândită din start pentru a oferi cât mai multă modularitate. Astfel, pe baza ei vor fi proiectate diverse modele Hyundai și Kia, cu formate de tip sedan, SUV sau crossover. În 2021 vor fi prezentate primele modele construite pe noua platformă. Este vorba despre Hyundai IONIQ 5 și un model Kia. E-GMP este gândită pentru modele cu dimensiuni de la segmentul compact în sus. Mai mult de atât, sunt avansate și planurile pentru producerea unor modele de performanță înaltă. Iar specificațiile preliminare reflectă acest lucru.

Hyundai Motor Group menționează deja că proiectează un model de performanță capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde și să atingă o viteză maximă de 260 km/h.

Platforma a fost prezentată presei în data de 1 decembrie 2020, în cadrul evenimentului online E-GMP Digital Discovery, la care a fost invitat și MotorVlog.ro. Astfel am avut ocazia să aflăm câteva detalii suplimentare și să adresăm întrebări despre funcțiile inedite ale E-GMP.

Oficialii grupului spun că propulsia pregătită pentru platforma E-GMP ar putea dezvolta până la 600 CP, în cazul modelului care urmează a fi confirmat de divizia Hyundai N. Versiunea de performanță a motorului va funcționa cu peste 20.000 de rotații pe minut. Este unul dintre motivele pentru care nu a fost nevoie ca transmisia să aibă două trepte pentru a se atinge viteza maximă de 260 km/h.

Fiind o arhitectură creată special pentru mașini electrice, E-GMP a permis nu doar optimizarea spațiului din habitaclu și portbagaj, ci a dat inginerilor libertatea de a integra soluții tehnice menită să ofere o ținută de drum dinamică. Astfel, tracțiunea este la puntea spate, sau integrală, în funcție de model. Configurația cu tracțiune integrală va putea încorpora două motoare electrice. Dar, în funcție de solicitări, și sistemul de tracțiune integrală va putea să comute în modul de rulare cu tracțiune la o singură punte, pentru a favoriza reducerea consumului de energie. Bateria este montată cât mai jos în podea, pentru a coborâ centrul de greutate, iar distribuirea greutății între punți a putut fi echilibrată mai bine. La puntea spate suspensia este de tip multilink, iar la puntea din față s-a optat pentu un nou mod de integrare a cardanului și rulmenților roților. Acestea sporesc stabilitatea, respectiv manevrabilitatea.

Modelele electrice dezvoltate pe platforma E-GMP vor asigura autonomie de peste 500 km, în baza măsurătorilor WLTP. Și beneficiază standard de sistem de încărcare care permite alimentarea atât la sursă de 400 de volți, cât și la 800 de volți. La stații de 350 kW, încărcarea de la 10 la 80% din capacitatea bateriei ar dura 18 minute și ar acumula în 5 minute energie suficientă pentru parcurgerea a 100 km. Totodată, Hyundai Motor Group investește în dezvoltarea IONITY, rețeaua europeană de stații cu capacitate de încărcare de până la 350 kW. Hyundai Motor Group este partener și acționar în cadrul IONITY, alături de alți constructori mari din industria auto.

Din datele preliminare, la o stație de 400 V modelele cu paltforma E-GMP vor putea fi încărcare cu până la 150 kW la stații DC. Iar la sursele de 800 V încărcarea va putea fi făcute cu peste 200 kW. De asemenea, în cadrul conferinței de presă s-a mai menționat că încărcarea la sursă AC se face la 11 kW.

Încărcare bidirecțională este o altă funcție foarte importantă integrată în tehnologiile platformei E-GMP. Funcția denumită V2L (vehicle-to-load) poate furniza până la 3,5 kW de putere și poate opera o unitate de aer condiționat de dimensiuni medii și un televizor de 55 inch până la 24 de ore. Permite alimentarea aparaturii electrice la 110 V sau 220 V. Dar mai mult de atât automobilele cu platformă E-GMP vor putea inclusiv să încarce alte mașini electrice. Iar acesta este genul de idee care ar merita implementată standard la orice mașină electrică din viitor. Oficialii Hyundai Motor Group au declarat în cadrul evenimentului E-GMP Digital Discovery că într-o oră sistemul de încărcare bidirecțional poate furniza altui automobil electric energie suficientă pentru parcurgerea a până la 15 km. Acestea sunt informațiile preliminare. Mai multe detalii și măsurători exacte vor fi comunicate la momentul lansării modelelor Hyundai și Kia construite pe baza E-GMP.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account