Modelul electric Audi e-tron GT debutează cu până la 646 CP și autonomie de maximum 487 km

Constructorul german prezintă primele informații și imagini cu Audi e-tron GT quattro și fratele mai sporitv Audi RS e-tron GT și anunță că precomenzile încep chiar în februarie 2021.

Modelele e-tron GT sunt derivate pe aceeași platformă tehnică pe care este construit și Porsche Taycan, dar Audi nu le plasează în aceeași zonă de performanțe. Astfel, cei doi constructori acoperă împreună o spectru de piață mai amplu. Acestea fiind spuse, primul gran turismo electric al mărcii Audi debutează cu specificații foarte atractive.

Audi e-tron GT are tracțiune integrală, fiind echipat cu câte un motor la fiecare punte. De asemenea, transmisia cu 2 trepte este montată la puntea spate. În varianta de bază Audi e-tron GT quattro sistemul de propulsie livrează instantaneu un cuplu de 630 Nm, precum și 476 CP (350 kW). Modelul de top Audi RS e-tron GT a fost pregătit special de divizia Audi Sport GmbH și generează 830 Nm și 598 CP (440 kW). Însă ambele versiuni de propulsie oferă și un mod în care se descătușează un surplus de putere timp de 2,5 secunde, în timpul accelerărilor în forță. Astfel, nivelul de putere ajunge la 530 CP (390 kW) în cazul lui Audi e-tron GT quattro și la 646 CP (475 kW) pentru Audi RS e-tron GT. Cele două modele sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,1, respectiv 3,3 secunde. Modelul RS atinge viteza maximă de 250 km/h, în timp ce modelul standard este limitat la 245 km/h.

În contextul acestui comportament, bateria litiu ion cu capacitate netă de 85 kWh (93 kWh brut) oferă o autonomie de până la 487 km, conform normelor WLTP, în cazul lui Audi e-tron GT quattro. Această baterie de 800 volții poate fi încărcată la stații DC cu până la 270 kW. Mulțumită sistemului de încărcare rapidă, Audi menționează că, mulțumită sistemului de încărcare rapidă, e-tron GT se poate alimenta în 5 minute cu energie suficientă pentru parcurgerea a 100 km. Standard poate fi alimentat la stații AC cu 11 kW, iar la scurt timp după lansare va oferi și opțiunea încărcării cu 22 kW.

Bateria litiu ion are un sistem complex de management termic, cu patru circuite de răcire, pentru a rezista la runde de condus sportiv. Totodată, în echiparea standard există o pompă de căldură care crește temperatura în habitaclu fără a consuma resursele bateriei, fiindcă folosește căldura produsă de sistemul de voltaj înalt.

Bateria amplasată în podea a ajutat la coborârea centrului de greutate, ceea ce a favorizat comportamentul dinamic. În echiparea standard, Audi e-tron GT are sistem de control al amortizării, diferențial la puntea spate și sistem Audi Drive Select pentru alegerea mai multor tipuri de reglaje pentru ținuta de drum. Opționale pentru modelul de bază, dar standard pentru versiunea RS, sunt suspensiile pneumatice adaptive cu 3 camere. Ambele variante Audi e-tron GT pot fi dotate opțional și cu sistem de direcție integrală, care virează din toate cele 4 roți, precum și sistem de frânare cu discuri din carbon și ceramică.

Audi anunță că în Germania prețurile vor începe de la 99.800 de euro pentru e-tron GT quattro și de la 138.200 de euro pentru RS e-tron quattro.

Modelele Audi e-tron GT sunt construite la uzina Audi Böllinger Höfe din Neckarsulm. Iar producerea lor are amprentă neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, fiindcă această uzină folosește doar electricitate eco și biogaz.

 

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account