A 8-a generație a roadster-ului german SL poate fi acum comandată și în România. Modelul Mercedes-AMG SL este propus în două variante de motorizare și dispune de o listă amplă de tehnologii avangardiste, regăsite la nava amiral Mercedes-Benz Clasa S.
Preț Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+
Modelul de bază denumit Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ are prețuri care pornesc de la 169.308 de euro cu TVA inclus. Propulsorul său AMG V8 biturbo de 4 litri folosește turbine twin-scroll. Și dezvoltă 476 CP și 700 Nm. Resursele motorului sunt strunite cu ajutorul transmisiei AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (cu 9 trepte). Dar roadster-ul beneficiază și de sistem de tracțiune integrală 4MATIC+, care asigură distribuirea complet variabilă a cuplului între punți. Astfel, pentru prima oară în istoria sa de 70 de ani, roadster-ul SL are și tracțiune integrală. Aceasta are o contribuție esențială în realizarea sprintului 0-100 km/h în doar 3,9 secunde. De asemenea, viteza de top este de 295 km/h.
Preț Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+
Clienții din România pot opta și pentru modelul Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+, care are prețuri de la 198.520 de euro cu TVA inclus. Acesta dispune de versiunea cu 585 CP și 800 Nm a motorului V8 utilizat și de Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+. Surplusul de putere are drept rezultat abilitatea de a accelera de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde. Iar viteza se plafonează abia la 315 km/h. Și în cazul motorizării 63 4MATIC+ roadster-ul are tracțiune integrală și transmisia automată cu 9 trepte.
De asemenea, constructorul german a confirmat că Mercedes-AMG SL va fi oferit și cu o propulsie hibridă AMG E PERFORMANCE. CLICK AICI pentru a vedea mai multe detalii despre nou SL, precum și despre istoria sa de 70 de ani.
Preț Mercedes-AMG SL: echipare standard
Sisteme pentru manevrabilitate ușoară
Noul Mercedes-AMG SL beneficiază standard nu doar de tracțiune integrală, ci și de sistem de direcție integrală. Până la 100 km/h sistemul de direcție integrală permite roților din spate să vireze în sens opus celor din față. Iar după 100 km/h toate cele 4 roți virează în aceeași direcție.
De asemenea, funcția de ajustare a înălțimii gărzii la sol pentru puntea față este o dotare standard. Aceasta ajută ca roadster-ul să treacă mai ușor peste denivelări și coboară lejer pantele de la intrarea în parcări subterane.
Noul SL este primul model AMG care folosește suspensie multilink cu 5 brațe la atât la puntea din față, cât și la cea din față. Modelul SL 55 4MATIC+ are în echiparea de bază suspensii multilink AMG RIDE CONTROL din oțel, care utilizează amortizoare al căror reglaj este ajustabil.
În ceea ce privește modelul de top SL 63 4MATIC+, acesta marchează premiera suspensiilor AMG ACTIVE RIDE CONTROL pentru un model AMG. Este vorba despre un sistem de stabilizare hidraulic pentru barele antiruliu active.
Sistem infotainment avangardist
SL este echipat cu noua generația a sistemului infotainment MBUX. Acesta integrează un instrumentar de bord complet digital, precum și un ecran central tactil, dispus pe verticală. Acest ecran tactil, cu diagonală de 11,9 inch are o funcție inedită. Pentru ca soarele să nu reducă vizibilitatea reflectându-se în display, acest ecran are un unghi de înclinare reglabil. Iar șoferul poate ajusta înclinarea după cum este necesar.
Dotări de serie pentru confort
Scaunele au standard suport lombar pe 4 sensuri și funcție de încălzire. Dar integrează și sistemul AIRSCARF. Adică la baza tetierelor există niște guri de ventilație care suflă o „eșarfă” de aer călduț la nivelul gâtului șoferului și pasagerului. Nu lipsește sistemul de climatizare automată THERMOTRONIC. Iar plafonul se pliază electric în 15 secunde, chiar și în timpul mersului (la viteze ce nu depășesc 60 km/h). Totodată, acoperișul din material textil include o lunetă de sticlă încălzită și integrează material care izolează fonic.
Gamă amplă de dotări opționale
Pachete de dotări pentru o ținută de drum sportivă și versatilă
Opțional se poate alege pachet-ul AMG DYNAMIC PLUS, care costă 3.451 de euro. Acesta include suspensie AMG RIDE CONTROL, etriere AMG vopsite în galben, bucșe active pentru atenuarea vibrațiilor de la motor și diferențial spate AMG cu alunecare limitată, care este blocabil electronic. De asemenea, pe lista de opțiuni figurează și sistemul de frânare AMG cu discuri ceramice. Acesta costă 8.925 de euro.
Pachete stilistice pentru un plus de personalitate
Chiar dacă SL este o mașină cu multă carismă, constructorul german oferă clienților numeroase opțiuni de personalizare. Exemple sunt pachetele stilistice pentru exterior, precum AMG Carbon (5.712 euro) și AMG Crom (1.130 euro), sau pachetul aerodinamic AMG (3.332 euro).
Și pentru acoperișul textil se pot alege două culori opționale, pe lângă nuanța neagră standard. Așadar, soft top-ul poate fi roșu sau gri, contra sumei de 476 de euro. Pentru interior, cele mai deosebite tapițerii sunt cele de piele Nappa MANUFAKTUR Exclusive. Costă 1.784 de euro și sunt disponibile în nuanțe de maro Truffle sau bej Macchiato.
Scaunele AMG Performance cresc prețul roadster-ului cu 1.452 de euro. Iar pentru ornamentele AMG din fibră de carbon se percep 2.737 de euro.
Dacă se alege și Pachetul Premium Plus, postul de conducere are și echipări precum scaune față cu masaj, ventilare și încălzire, head-up display, realitate augmentată pentru sistemul de navigație. Acest pachet costă 3.932 de euro.