Noua generație Audi A6, în variante Sedan și Avant, este acum oferită și cu două versiuni plug-in hybrid evoluate, care aduc un plus consistent de autonomie electrică.
Două versiuni de putere și sistem de direcție integrală inclus în echiparea standard
Modelele A6 Avant e-hybrid quattro și A6 Sedan e-hybrid quattro sunt propuse în variante care dezvoltă 299 CP (220 kW) și cuplu de 450 Nm, respectiv 367 CP (270 kW) și 500 Nm. Sistemul plug-in hybrid al ambelor modele au motorul cu benzină 2.0 TFSI, care produce 185 kW (252 CP). Acesta lucrează în tandem cu un motor electric care generează 105 kW, adică 143 CP. Acest motor electric este integrat în transmisia automată S tronic cu 7 trepte și ambreiaj dublu. Modelele cu 299 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde. Iar cele cu 367 CP realizează acest sprint în 5,3 secunde. Însă, indiferent de varianta de putere, modelele Audi A6 plug-in hybrid pot atinge viteza maximă de 250 km/h.
În cazul modelelor cu 367 CP echiparea standard include suspensiile sport, care au calibrări mai ferme pentru amortizoare și arcuri și reduc garda la sol cu 20 mm. Dar, ambele opțiuni de putere, beneficiază de plusul de manevrabilitate asigurat de sistemul de direcție integrală, care permite și roților din spate să vireze. Până la viteze de 60 km/h roțile punții din spate virează cu până la 5 grade în sens opus celor din față, ceea ce reduce raza de bracare și face mai ușoară manevrarea, mai ales în viraje, în aglomerația urbană și în spațiile de parcare.
Bateria are capacitate crescută cu 45% și permite înregistrarea unor autonomii electrice de peste 100 km
Bateria propulsiei plug-in hybrid de care dispun noile modele Audi A6 a crescut la o capacitate totală de 25,9 kWh (net 20,7 kWh). Asta reprezintă o evoluție de 45% comparativ cu generația anterioară. Astfel, autonomiile electrice ale noilor versiuni A6 Sedan și Avant plug-in hybrid pot ajunge până la 106 km/h.
Puterea de încărcare a bateriei este de 11 kW, ceea ce înseamnă că un ciclu de încărcare de la 0 la 100% din capacitatea sa durează 2,5 ore.
Dar, asemeni automobilelor cu propulsii pur electrice, Audi A6 plug-in hybrid încarcă bateria și în mers, în timpul decelerărilor și frânărilor. Iar șoferul poate folosii clapetele din spatele volanului pentru a comuta întrece cele 3 trepte de intensitate pentru intervenția frânării regenerative. De altfel, în modul de funcționare automat, sistemul de frânare regenerativă adaptează singur intensitatea decelerării raportându-se la o diversitatea de de repere și condiții din trafic. Astfel, A6 decelerează singur în funcție de traficul întâmpinat, înainte de viraje, în funcție de limitările de viteză pe care le citește pe indicatoarele rutiere.
Totodată, șoferul poate selecta modul de rulare EV, care activează rularea cu motorul electric. Iar alternativa este modul de rulare Hybrid, care oferă și opțiunea de a conserva un nivel de încărcare al bateriei. De exemplu, mergi pe autostradă și păstrezi din resursele bateriei pentru a merge în mod electric când ajungi în oraș. În acest scop, șoferul poate selecta nivelul la care vrea să fie păstrată încărcare bateriei.
Prețurile modelelor Audi A6 plug-in hybrid
Conform configuratorului din site-ul oficial audi.ro, versiunile cu propulsie plug-in hybrid 50 e-hybrid quattro, care produc 299 CP, au prețuri care pornesc de la 65.500 de euro (cu TVA) pentru modelul A6 Sedan și 68.100 euro pentru A6 Avant. Aceste modele sunt creditate cu autonomii electrice de 103, respectiv 101 km. Și promit consum de combustibil redus până la 2,3-2,5 litri.
În ceea ce privește propulsia 55 e-hybrid quattro, care livrează 367 CP, prețurile în România încep de la 76.600 de euro (TVA) pentru Sedan și de la 79.200 euro pentru Avant.
Dar, propulsiile plug-in hybrid vinîn completarea motorizărilor cu benzină și diesel, oferite încă de la debutul noii generații de modele Audi A6 în România. CLICK AICI pentru a vedea detaliile, tehnologiile și variantele de motorizări ale noului A6.