Constructorul de hypercar-uri SSC North America a doborât din nou recordul pentru cea mai rapidă mașină produsă în serie. În 10 octombrie 2020, modelul său SSC Tuatara a înregistrat o viteză medie de 316,11 mph (508.73 km/h), pe o porțiune de drum lungă de 7 mile din afara Las Vegas-ului (State Route 160, lângă Pahrump, Nevada).
SSC Tuatara a parcurs traseul în ambele sensuri, după cum cer regulile pentru înregistrarea recordului de viteză. Această viteză a fost stabilită după treceri în care s-au înregistrat viteze de 301,07 mph (484.53 km/h) și 331,15 mph (532.93 km/h). Sistemul de măsurare a vitezei Dewetron GPS a fost la rândul lui verificat și a fost nevoit să folosească în medie 15 sateliți pentru a capta viteza lui SSC Tuatara.
Se pare că hypercar-ul nu și-a atins plafonul de viteză de care este în stare, după cum explică chiar pilotul Oliver Webb care a stabilit acest record: “Cu certitudine mai avea resurse în ea. În condiții mai bune știu că am fi putut să mergem mai repede. În timp ce mă apropiam de 331 mph, viteza lui Tuatara a urcat aproape cu 20 mph în ultimele 5 secunde. Încă mai trăgea bine. După cum i-am spus lui Jerod (nr: fondatorul SSC North America, Jerod Shelby), mașina încă nu rămăsese fără suflu. Vânturile încrucișate sunt singurele care ne-au împiedicat să atingem limitele mașinii.”
Pentru ca recordul să fie certificat, a fost necesar ca mașina să fie exact așa cum este vândută clienților. Vor fi produse 100 de exemplare SSC Tuatara, iar specificațiile sale sunt la fel de amețitoare ca și viteza pe care o atinge. Dispune de un motor V8 twin-turbo dezvoltat de SSC împreună cu Tom Nelson de la Nelson Racing Engines. Acesta are 5,9 litri și produce 1.750 CP cu combustibil E85, sau 1.350 CP cu combustibil cu cifră octanică 91. Puterea sa colosală este gestionată printr-o transmisie manuală computerizată CIMA, cu 7 trepte, care lucrează în unison cu un sistem Automac AMT care operează selectările și angrenările din cutia de viteze. Desigur, nu doar puterea și viteza sunt importante. SSC Tuatara are structură monococă din fibră de carbon, iar caroseria sa este modelată de Jason Castriota, având un coeficient de frecare cu aerul de doar 0,279. La viteze între 150 și 300 mph mașina păstrează un balans de apăsare aerodinamică de 37% la puntea față și 63% la puntea posterioară.
Pe lângă viteza medie extraordinară și titlul de cea mai rapidă mașină de producție, SCC Tuatara a mai stabilit 3 recorduri în timp ce a gonit dus-întors pe drumul din Nevada:
- Cea mai rapidă parcurgere a unei mile pe un drum public: 313,12 mph (503,92 km/h)
- Cea mai rapidă parcurgere a unui kilometru pe un drum public: 321,35 mph (517,16 km/h)
- Cea mai înaltă viteză atinsă pe un drum public: 331,15 mph (532,93 km/h)
SSC North America ne amintește că mai stabilise recordul de viteză cu 256,14 mph, cu modelul Ultimate Aero. Apoi Koenigsegg Agera RS a stabilit un nou record în 2017, cu 277,87 mph (447,19 km/h). Dar SSC Tuatara ridică acum miza la cote și mai înalte.
Sursa: SSC North America