SUV-ul electric Mercedes-Benz EQA debutează cu 190 CP și autonomie de 426 km (WLTP)

Mercedes-Benz își extinde gama de modele electrice cu un SUV compact. Modelul Mercedes-Benz EQA va fi urmat în 2021 de SUV-ul EQB și de sedanurile EQE și EQS. Iar în 2022 vor sosi variantele SUV ale modelelor EQE și EQS.

Mercedes-Benz EQA va fi disponibil în Europa din această primăvară, iar constructorul anunță că în Germania prețurile vor începe de la 47.540 cu TVA de 19% inclus.

Acesta este prețul pentru varianta EQA 250, care are doar un motor electric. În această configurație EQA dispune de 140 kW (190 CP) și cuplu de 375 Nm. Resursele sunt livrate către roțile punții din față, pentru sprintarea de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde. Viteza maximă este de 160 km/h. Bateria litiu-ion a lui Mercedes-Benz EQA 250 are o capacitate utilizabilă de 66,5 kWh. Și promite o autonomie de 426 km, conform WLTP, sau 486 km, dacă se consideră măsurătorile NEDC.

Sistemul de încărcare permite alimentarea la stații DC cu până la 100 kW și permite încărcarea cu 11 kW de la surse AC precum un Wallbox. La stațiile rapide (400 V, 300 A), durează 30 de minute pentru ca bateria lui EQA 250 să se încarce de la 10 la 80% din capacitatea sa. La stațiile AC, cu minimum 11 kW, bateria lui EQA 250 se încarcă de la 10 la 100% din capacitate în 5 ore și 45 de minute.

Mercedes-Benz precizează că pregătește și alte versiuni de motorizări electrice pentru EQA. Vor fi oferite modele cu tracțiune integrală și 2 motoare, care dezvoltă per ansamblu peste 200 kW. Dar va exista și o versiune care va pune accentul și mai mult pe eficiență, oferind autonomie de peste 500 km, conform WLTP.

EQA este versiunea cu propulsie pur electrică a modelului Mercedes-Benz GLA. Astfel, modificările la nivel estetic nu sunt radicale, însă ajută modelul electric să se distingă într-un mod evident. De exemplu, farurile sunt unite de o bandă luminoasă din fibră optică. Acest element este tipic modelelor din familia Mercedes-Benz EQ. Schimbările estetice au avut și rolul de a îmbunătăți aerodinamica, încât să ajute la reducere consumului de energie. Grila frontală nu mai este deschisă, ci a fost înlocuită cu un panou negru închis, care include steaua emblematică pentru Mercedes-Benz. Spoilere au fost retușate, jantele sunt optimizate aerodinamic, iar podeaua lui EQA ese aproape plană. Totodată, EQA este primul model electric a cărui aerodnamică a fost dezvoltată de Mercedes-Benz exclusiv în mod digital. Precizia acestui mod de proiectare este confirmată prin faptul că măsurătorile efectuate în tunelul aerodinamic au indicat un coeficient de frecare cu aerul de numai 0.28 Cd.

La reducerea consumului de energie în timpul deplasării contribuie și pompa de căldură care face parte din echiparea standard a SUV-ului EQA. Aceasta folosește căldura degajată de motorul electric, pentru a încălzi habitaclul. Astfel, se sistemul de climatizare consumă mai puțin din resursele bateriei. Desigur, nu lipsește funcția de activare a climatizării înainte de a pleca într-o deplasare cu mașina. Programarea pre-climatizării se face din meniul sistemului de infotainment MBUX încorporat în bordul mașinii. Dar poate fi la fel de ușor programată și de la distanță, prin intermediul aplicației Mercedes me.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account