Dacia Jogger Extreme: test la drum pe Transalpina

Am testat noua Dacia Jogger Extreme în România, pe toate tipurile de drum. De la autostradă și drumuri naționale, până la urcarea pe Transalpina. Și, în pauze, am instalat un cort și am plecat la cățărat.

Foto: Bogdan Paraschiv

În urma testului meu cu noua Dacia Jogger au rezultat multe cuvinte. Mai exact e vorba despre cam 17 minute de vorbăraie și explicații. Dar, cadrele video sunt frumoase, muzica e liniștită, așa că materialul e numai bun de văzut în tihnă. Și ca să nu mai lungim lucrurile, tot ce trebuie să faci e să-i dai un play clipului de mai jos. Și, dacă nu ai făcut-o deja, să te abonezi la canalul nostru de YouTube.

Chiar dacă Jogger-ul are un preț de listă ce pornește de sub 15.000 de euro, mașina testată de noi e ceva mai scumpă. De fapt, cu toate dotările și accesoriile opționale, prețul pentru exemplarul testat este de cam 20.700 de euro, cu TVA inclus. Dar nici nu ai ce să mai adaugi pe mașină. Pur și simplu, configurația testată conține tot ce ți-ar trebui vreodată. Scaune față încălzite, Apple CarPlay wireless, navigație, cameră video, frânare automată, avertizare pentru unghiul mort și tot așa.

Test Dacia Jogger

Motorizarea de test este TCe 110. Adică 999 cmc, trei cilindri, injecție directă, 110 cai-putere și 200 Nm. Suficient de bine încât mașina să facă suta în 11,2 secunde, în configurația cu șapte locuri. Sau 10,5 secunde pentru configurația cu cinci locuri. Cutia este una manuală cu șase trepte, etajată corect pentru acest motor, dar timoneria nu e perfectă. Direcția în schimb e rapidă și relativ precisă, dar fără cine știe ce feedback. Suspensia e confortabilă, iar garda la sol de 200 de milimetri îți permite să ieși de pe asfalt, fără prea mari eforturi.

Fiind vorba despre un model cu șapte locuri, e important și accesul pe rândul trei. Prin rabatarea și plierea banchetei spate, poți urca lejer pe locurile din portbagaj. Iar acolo, spațiul disponibil e surprinzător de bun. Ai inclusiv suport pentru băuturi și priză auxiliară de 12v. În plus, în portbagaj rămân 160 de litri pentru bagaje, ceea ce înseamnă suficient de mult spațiu pentru câțiva rucsaci. Partea bună e că rândul trei poate fi eliminat complet din mașină destul de ușor, caz în care spațiul din portbagaj ajunge la 595 de litri.

Dacă Dacia Jogger nu e chiar pe gustul tău, atunci Skoda Octavia Combi s-ar putea să fie:

Un alt model care concurează aproape de segmentul noului Jogger este Mercedes-Benz Citan Tourer:

 

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account