[VIDEO] Top „SUV”-uri noi sub 20.000 de euro în 2022

Top „SUV”-uri noi sub 20.000 de euro aduce toate modelele pe care le poți cumpăra acum în pragul de buget impus de noi. Sunt peste 20 de modele incluse, cu prețuri pentru fiecare și datele tehnice pentru motorizările aferente.

Știm cu toții că prețurile au cam luat-o razna, așa că acum am făcut un top pentru „SUV”-uri noi sub 20.000 de euro. Această menține vine pentru că acum doi ani, topul similar avea o limită de buget de 15.000 de euro. Chiar și așa, mai jos e clipul întreg, plus mențiuni importante despre cum se calculează eco-bonusurile prin programul Rabla 2022. Și nu uita să te abonezi la canalul nostru de YouTube dacă acest material ți se pare util.

Top „SUV”-uri noi sub 20.000 de euro: metoda de calcul pentru Rabla 2022

Pentru că termenul de SUV e generalizat până peste poate, aici sunt tot felul de mașini înălțate: SUV-uri compacte, crossovere, sau mini-crossovere urbane. Evident, multe dintre oferte sunt prin programul Rabla 2022, așa că e nevoie de câteva clarificări, despre cum se aplică programul Rabla în 2022. Pe scurt, pentru mașini convenționale, adică motoare termice, mild și full hybrid, lucrurile stau cam așa:

– ai un eco-bonsus de 6.000 de lei pentru casarea unei rable. Plus alți 3.000 de lei pentru casarea unei a doua rable. Prin urmare, pare plauzibil să faci rost de două rable și astfel să obții 9.000 de lei;
– pe urmă, dacă rablele respective au cel puțin 15 ani de la data fabricației și normă de poluare euro 3 sau inferior, mai poți obține câte 1.500 de lei pentru fiecare;
– urmează un alt eco-bonus de 1.500 de lei dacă alegi o mașină cu GPL;
– mai e un eco-bonus de 1.500 de lei dacă mașina pe care o cumperi emite mai puțin de 120 de g CO2 pe kilometru;
– și, în fine, alți 3.000 de lei dacă alegi o mașină hibrid, fie mild, fie full-hybrid.

Eu am considerat ca sumă pentru rabla 2022 eco-bonusul de 9.000 de lei, echivalent pentru casarea a două rable cu vechime „decentă”. Plus restul eco-bonusurilor acolo unde e cazul. Toate calculele fiind făcute la un curs de 5 lei pe euro. Asta nu înseamnă însă că nu există și oferte unde producătorul oferă de la sine reduceri suplimentare. Prin urmare, de-a lungul acestei prezentări – top „SUV”-uri noi sub 20.000 de euro în 2022  – o să-ți comunic prețul din “oferta” producătorului, dar și prețul calculat.

1. Citroen C4. Sau noul Citroen C4.

Chiar dacă e comunicat ca fiind un model care redefinește segmentul compact, noul C4 este mai degrabă un crossover-coupe, similar cu Renault Arkana. Dar ceva mai compact și mai accesibil. Prețul de listă, în echiparea Live Pack, pentru cel mai ieftin C4, este de 20.800 de euro. Prin programul Rabla 2022, prețul de achiziție coboară la 19.000 de euro, cu TVA inclus. Motorizarea este de 1,2 litri, dezvoltă 102 de cai-putere și 205 Nm. Cutia este manuală cu șase trepte, sprintul 0-100 km/h durează 11,3 secunde, viteza maximă este 184 de km/h, iar consumul mediu este 5,4 l/100 km. Ca dotări, echiparea respectivă include aer condiționat manual, ecran tactil de 10 inch, bluetooth și mirror screen.

Tot pe site-ul Citroen apare și o ofertă interesantă, de 17.500 de euro, cu TVA inclus, pentru C3 Aircross, dar, sincer să fiu, sunt prea puține detalii pentru a putea spune mai multe. Din calculele făcute de mine, cel mai ieftin C3 Aircross ar fi 20.200 de euro. Dar, cine știe, poate are Citroen vreo super-ofertă.

2. Mergem mai departe la Dacia.

Unde avem două modele. Primul dintre ele este Sandero Stepway, cu motorizarea pe GPL, în echiparea Expression. Prețul din ofertă este de 12.490 de euro, adică unul extrem de bun ținând cont de condițiile pieței. Dar, din calculele mele, costul ar fi de 13.550 de euro, cu TVA inclus. Folosind ca eco-bonus cei 9.000 de lei pentru două rable, plus cel de 1.500 de lei pentru GPL. Motorizarea este una de un litru, cu trei cilindri, care dezvoltă o putere maximă de 100 de cai-putere și 200 Nm. Cutia este manuală, suta se întâmplă în 12,2 secunde, viteza maximă e de 177 km/h, iar consumul diferă, între benzină și gpl. De exemplu, declarat, ai 5,4 l/100 km pentru benzină și 6,7 l/100 km pentru gaz. În standard primești aer condiționat manual, ecranul central aferent sistemului MediaDisplay, senzori de parcare spate, dar și pilot automat. Adică puțin peste strictul necesar.

Următorul model este Duster. Care, de altfel, e printre puținele modele care chiar se pot numi SUV. Oferta Dacia presupune un preț de 15.990 de euro. Dar, prețul calculat de mine e 17.450 de euro. Nivelul de echipare este Journey+, cu aceeași motorizare pe GPL ca în cazul lui Sandero. Ca nivel de echipare, în standard ai aer condiționat, media display, geamuri electrice față, senzori de parcare spate și volan îmbrăcat în piele. Performanțele dinamice sunt relativ modeste, cu un sprint 0-100 km/h în 13,8 secunde și o viteză maximă de 168 km/h.

3. De la Duster trecem la Fiat Tipo Cross.

Nici pe departe un SUV, ci mai degrabă un model similar cu Sandero Stepway. Fiat nu afișează nicio ofertă specială pentru această versiune de caroserie, dar poți avea mașina pentru 17.430 de euro. Nivelul de echipare se numește City Cross și oferă toate dotările de care ai avea nevoie: climatizare, display cu touchscreen de 7 inch, Apple CarPlay și Android Auto. Motorizarea este tot de un litru, cu 100 de cai-putere și 190 Nm, cu o cutie manuală și un sprint 0-100 km/h în 12,2 secunde. Consumul mediu oficial este de 5,8 l/100 km.

4. Acum urmează primul model mild-hybrid din listă și primul cu emisii de CO2 sub 120 g/km.

Adică Ford Fiesta Active. Similar cu Tipo Cross și Sandero Stepway, acest model este doar puțin înălțat și accesorizat. Dar, cu un preț de 18.400 de euro, Fiesta Active e o propunere foarte interesantă. Mai ales că motorul de un litru dezvoltă 125 de cai-putere și 200 Nm, iar cuplat cutiei manuale cu 6 trepte, Fiesta Active face suta în 9,4 secunde și atinge 200 de km/h. Consumul mediu este de 5,1 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 116 g/km. Am testat recent noul Fiesta, iar link-ul e aici. 

Tot în cadrul Ford apare o ofertă foarte bună pentru Puma. Mai exact e vorba despre 19.800 de euro, în echiparea Titanium și aceeași motorizare mild-hybrid de pe Fiesta. Chiar dacă la calcule nu iese acest preț, e clar că Ford are o ofertă bună pentru acest crossover și clar merită luat în calcul. 

5. Pentru 19.132 de euro cu reducerile calculate prin Rabla 2022 poți avea singura mașină de aici cu transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. E vorba despre Kia Stonic. Și, chiar dacă există versiuni mai ieftine pentru acest model, am preferat să includ aici echiparea cu transmisia automată. Motorul are tot un litru, se laudă cu 120 de cai-putere și 200 Nm, dar și cu un sprint de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde. 

Tot de la Kia poți opta pentru XCeed, versiunea 2022. Cu același motor de un litru prezentat anterior, dar cu o cutie manuală cu șase trepte, suta se întâmplă în 11,5 secunde. Cert este că ambele modele au o echipare standard bogată, astfel încât să nu-ți lipsească nimic esențial de la bord. Mai mult, pe site-ul Kia ofertele sunt cu vreo 600 de euro mai bune decât prețurile calculate de mine.

6. Reprezentantul Opel în această categorie de buget este Crossland.

În versiunea de echipare Edition. Dotările sunt generoase, iar motorul de 1,2 litri dezvoltă 110 cai-putere și 205 Nm, astfel că suta are loc în 10,9 secunde, cu o viteză maximă de 187 km/h. Consumul mediu este de 5,7 l/100 km, iar prețul de achiziție prin Rabla 2022 este de 19.510 euro. Ca o notă personală, cred că Opel Crossland e o alegere interesantă și care merită luată în calcul.

7. Renault intră aici cu modelul Captur și cu o ofertă foarte bună prin prisma prețului de achiziție. Numai 14.850 de euro pentru acest model, ceea ce-l face cu brio cea mai ieftină achiziție din top, după Sandero. Motorul însă are 90 de cai-putere și 160 Nm, iar cutia este una manuală cu cinci trepte. Prin urmare, aceasta este și cea mai lentă mașină din acest top. Sprintul 0-100 km/h durează 14 secunde, viteza maximă este 168 km/h, iar consumul mediu declarat este 5,8 l/100 km. Totuși, eu am calculat conform algoritmului prezentat la început un preț de achiziție de 16.700 de euro. Dar probabil că oferta Renault include reduceri suplimentare. Dacă vrei să vezi testul meu cu Renault Captur, îl găsești aici, sus, în dreapta și în descriere. 

8. Seat are două modele în acest top: Arona și Ateca.

Ambele au motorul de un litru, cu 110 cai-putere și 200 Nm, și ambele oferă performanțe dinamice în media celor disponibile cu motoare mici, cu trei cilindri. Arona însă, pentru 18.527 de euro poate fi achiziționat în echiparea Style. În schimb, Ateca, fratele mai mare, pentru 19.593 de euro, poate fi cumpărat în echiparea Reference. Deși nu vor excela din punct de vedere dinamic, ambele sunt modele demne de luat în calcul pentru oricine e în căutarea unui astfel de “SUV”.

9. În ordine alfabetică, urmează Skoda KAMIQ.

Un alt model super-interesant pe care-l poți avea pentru 18.537 de euro, în echiparea Style. Motorul de un litri dezvoltă 110 CP și 200 Nm, cutia este manuală cu șase trepte, iar sprintul 0-100 km/h durează 10,2 secunde, cu o viteză maximă de 194 km/h. Consumul mediu ar trebui să fie 5,5 l/100 km, iar nivelul de echipare este generos, cu mult peste strictul necesar. Noi am făcut un altfel de test cu Skoda Kamiq, iar materialul e aici sus și în descriere. 

10. Am ajuns în sfârșit la SsangYoung.

Mai exact la Tivoli și Tivoli Grand. Privind strict în tabelul meu, aceste modele pare să ofere cel mai bun raport preț/motorizare/dotări. Nu știu cum e la capitolul calitate, pentru că n-am condus niciodată un SsangYong și nici cu rețeaua de service nu știu exact ce și cum. Dar, cu un preț de achiziție prin rabla 2022 de 16.120 de euro, Tivoli are cel mai puternic motor de aici. Cu o capacitate de 1,5 litri, acesta dezvoltă 163 de cai-putere și 280 Nm. Ciudat însă e că datele pentru sprintul 0-100 km/h nu sunt cu mult mai bune decât cel al modelelor cu puteri mai mici. De fapt, e vorba de 9,9 secunde pentru 0-100 km/h și 181 km/h pentru viteza maximă. Iar consumul este cel mai mare: de 7,0 l/100 km. Dar, echiparea este, pe hârtie, de departe cea mai bună. Modelul Tivoli Grand, cu aceeași motorizare, dar cu o cutie automată de viteze este 18.720 de euro. Repet, pe hârtie, SsangYong are o ofertă foarte bună, dar nu pot spune mai multe pentru că, așa cum ziceam, n-am condus niciodată așa ceva. Iar motivul pentru care nu vedeți acum cadre video e că site-ul de presă al coreenilor e o glumă proastă. Nu doar că nu au video, dar nici măcar poze nu sunt. 

13. Și apropo de site-uri îngrozitoare, ajungem la Suzuki. La fel, fără cadre pentru ilustrație pentru că nu există… Dar, pentru 15.600 de euro, poți avea o Vitara, cu tehnologie mild-hybrid, și motorizarea de 1,4 litri. Cu 130 de cai-putere și 235 Nm. Tot la Suzuki, pentru 16.800 de euro, poți pleca acasă cu S-Cross, cu fix aceeași motorizare. Ambele modele sunt în nivelul de echipare Cool. Interesant însă e faptul că S-Cross are emisii de CO2 de 120 g/km, ceea ce înseamnă că mai prinde un eco-bonus. 

14. Toyota are un singur model care se încadrează în acest top, adică noul Yaris Cross. Pentru 18.845 de euro poți avea această mașină în echiparea ECO, cu un motor normal aspirat, de 1,5 litri. Puterea maximă este de 125 de cai-putere, iar cuplul este 153 Nm. Cutia este manuală cu șase trepte, cu un sprint de la 0 la 100 km/h în 10,9 secunde și o viteză maximă de 180 km/h. Nu o să spun că e o mașină cam urâtă, dar, dacă vrei un model Toyota, aceasta e singura variantă suvificată sub 20.000 de euro.

15. Închidem topul cu Volkswagen T-Cross.

O mașină pe care am prezentat-o acum câțiva ani și care nu are nimic special. Motorizarea este aceeași de la Seat Arona și Skoda KAMIQ, performanțele dinamice sunt aproape identice, dar prețul de 19.596 de euro este mai mare. Dar, pentru cine vrea neapărat sigla Volkswagen, T-Cross este și el o specie de SUV sub 20.000 de euro.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account