Noul Renault Rafale este, fără dubiu, vârful de gamă al francezilor. Un SUV coupe care va fi disponibil doar cu motorizări hibrid sau plug-in hybrid.
Am văzut noul Renault Rafale în premieră, înainte de prezentarea oficială, așa că am avut ocazia să filmăm mașină și să aflăm cele mai importante date despre noul SUV. Mai jos e clipul, la doar un play distanță. Sau pe canalul nostru de YouTube, unde ne-ar fi de mare ajutor să te abonezi:
Noul Renault Rafale este primul model al francezilor care primește un nou limbaj de design și, conform siluetei sale, este un SUV coupe, cu tendințe spre fastback și este clar genul de design care fie îți place, fie nu. Și cum toată treaba asta e cât se poate de subiectivă, hai să trecem la chestii măsurabile.
Cu o lungime de 4,7 metri, o lățime de 1,86 metri și o înălțime de 1,60 metri, Rafale se încadrează excelent în segmentul D al SUV-urilor moderne. Ce mai putem observa la noul Renault Rafale e semnătură luminoasă, similară cu cea a noului Clio, dar și o grilă frontală transformată – zice Renault – într-o mică operă de artă. Iar stopurile spate sunt și ele speciale, mai ales datorită tehnologiei micro-optic. În plus, pentru a accentua forma de coupe, luneta are o înclinație de 17 grade și continuă frumos și elegant linia plafonului, în timp ce jantele pe 20 inch completează designul unei caroserii care tinde spre zona premium, fie și doar prin perspectiva desenului.
Noul Renault Rafale: motorizări disponibile
Inițial, Renault Rafale va fi disponibil cu o motorizare pe care deja o știm. Un E-Tech Hybrid cu 200 de cai-putere. Cu un motor pe benzină de 1,2 litri, cu trei cilindri care dezvoltă 136 de cai-putere, această versiune beneficiază și de aportul a două motoare electrice. Unul principal, ce dezvoltă 70 de cai-putere și 205 Nm, plus unul auxiliar cu rol de starter generator.
Bateria litiu-ion responsabilă cu furnizarea energiei electrice are o capacitate de 2 kWh și permite secțiuni de mers exclusiv electric. Iar transmisia este aceeași multi-modală a grupului pe care am văzut-o și la restul modelelor full-hybrid. Și da, noul Rafale va fi disponibil doar în configurație E-Tech Hybrid, fie full-hybrid, fie plug-in hybrid. Pentru cei care vor absolut tot ce are Renault mai bun de oferit, Rafale va fi disponibil și cu versiune de top.
Cu tracțiune integrală, 300 de cai-putere și tehnologie plug-in hybrid. Surplusul de putere vine în cazul acesta din partea unui alt motor electric care va pune în mișcare roțile spate, dar și din partea unei baterii mai mari. Pe lângă motorizările noi, Renault Rafale va avea suspensie spate independentă, dar și sistemul de direcție integrală 4Control Advanced, dar și un setup diferit al suspensiei și al geometriei, în special comparativ cu noul Renault Espace.