Prima mașină pe care am condus-o în ROCHARGE by Vitesco Technologies a fost Tesla Model Y Long Range. Și, în sfârșit, am înțeles care-i faza cu Tesla.
Tesla Model Y nu e nici pe departe o mașină frumoasă. Interiorul este mai degrabă urât, cu materiale de calitate îndoielnică și o tapițerie de care vrei să scapi cât mai repede. Comenzi alambicate, meniu ciudat și o tabletă mare.
Nici pe drum nu stă foarte bine. Suspensia pare luată cu împrumut, direcția e la fel de comunicativă ca doamna de la ADP și frânele sunt prezente pentru că e obligatoriu prin legislație. Subiectiv vorbind, Model Y n-ar trebui să aibă nicio șansă în lumea mașinilor. Și, cu toate astea, e cel mai bine vândut model în Europa. Ciudat, nu?
Ei bine, nu chiar. Pentru că rațional vorbind, Model Y Long Range e cea mai bună mașină electrică pe care o poți cumpăra. E mai ieftină cu 2.000 de euro decât o KIA Niro EV, dar are tracțiune integrală, două motoare electrice, 514 cai-putere și 493 Nm. Mai are o baterie de 79 kWh și face suta în 5,0 secunde.
Și, după 1.600 de kilometri în trafic real, consum mediu e de 16,3 kWh/100 km. Iar autonomia reală de 490 de kilometri. Efectiv nu există o altă mașină electrică ce se poate apropia de ce reușește Model Y în această configurație.
Prin urmare, dacă privești mașinile rațional și vrei o mașină electrică să te ducă din punctul A în punctul B fără nicio bătaie de cap și cu autonomie la pragul a 500 de kilometri, Model Y e imbatabil. Subiectiv însă, este la fel de atractiv ca o Dacia Spring în mijloc de iarnă.
ROCHARGE 2023 a avut următorii parteneri:
Green partner: Autonom România
Tehnologizat de Server Config
Pus pe șosea de Michelin România
Încărcat de Enel X, Renovatio, Moon România și Mol Plugee.