Mercedes-Benz GLE așteaptă de ceva vreme să devină un model nou. La fel ca și noi de altfel. Astfel, anul acesta Mercedes a prezentat noul GLE într-o versiune care nu mai are aproape nimic în comun cu generație veche. Iar asta e foarte bine.
Lista de prețuri în România pentru noul Mercedes-Benz GLE câștigă în importanță pentru că acest nou SUV are un rival pe măsură. Unul la fel de nou, cu aceleași pretenții și, de ce nu, cu același public țintă. Pe de altă parte, în timp ce poate la GLE ne așteptam la această evoluție, la X5 pare că diferența între generații este și mai mare. În fine, revenind la lisa de prețuri în România pentru noul Mercedes-Benz GLE putem constata aceeași tendință pe care trio-ul german o are de atât timp. Adică poziționarea similară din punctul de vedere al prețurilor pentru modele direct rivale.
În momentul de față, pe configuratorul oficial de pe mercedes-benz.ro, noul Mercedes-Benz GLE este disponibil în România în două versiuni de motorizare. Una diesel, alta benzină. Probabil că cea mai populară motorizare va fi cea diesel și care poartă numele GLE 300 d 4MATIC. Surprinzător poate, această motorizare oferă un motor cu patru cilindri, de numai 2,0 litri, dar a cărui putere maximă este de 245 de cai-putere. Cuplul maxim însă este absolut impresionant: 500 Nm, disponibil începând cu 1.600 de rotații pe minut. Dintr-un motor de 2,0 litri, da? Și dacă până acum câțiva ani era considerată o nebunie să pui un motor de 2,0 litri pe o mașină ce cântărește peste 2,1 tone, iată că acum, lucrurile se schimbă. Ajutat de transmisia automată cu nouă trepte și de sistemul de tracțiune integrală, GLE 300 d 4MATIC reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h într-un onorabil timp de 7,2 secunde și să atingă o viteză maximă de 225 km/h. În același timp, consumul combinat – în regim NEDC – pe care Merceeds-Benz în promite variază între 6,1 și 6,4 l/100 km. În fine, prețul de pornire pentru Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC este de 65.152 euro, cu TVA inclus.
Cealaltă motorizare disponibilă este un pe benzină și care poartă denumirea GLE 450 4MATIC. Aceasta vine însoțită de un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în line, supraalimentat, ce dezvoltă 367 de cai-putere la 5.500 de rotații pe minut. Momentul motor maxim este de 500 Nm, dar plaja sa este uriașă: de la 1.600 până la 4.500 rpm. Tot o transmisie automată cu nouă trepte echipează și această versiune, iar sprintul de la 0 la 100 km/h dureză fix 5,7 secunde – adică la fel ca o Honda Civic Type R -, iar viteza maximă este de 250 km/h. Consumul mediu – tot în ciclu NEDC – variază între 8,3 și 9,4 l/100 km. Prețul de pornire pentru GLE 450 4MATIC pornește de la 70.829 de euro, cu TVA inclus. Prin comparație, prețul de listă pentru un BMW X5 xDrive40i (340 CP) este de 70.329 de euro, cu TVA inclus. Așa cum ziceam, germanii sunt foarte atenți la poziționarea legată de prețuri.
Pe lângă aceste două versiuni ce apar pe configurator, în lista de prețuri în România pentru noul Mercedes-Benz GLE își vor face apariția în viitorul apropiat și alte motorizări. Printre ele se numără, desigur, și diesel-uri cu șase cilindri, adică versiunile GLE 350 d 4MATIC, dar și GLE 400 d 4MATIC ce dezvoltă 272 CP, respectiv 330 CP. De curiozitate, am configurat un GLE 450 4MATIC folosind configuratorul și bifând cam ce ne-ar interesa pe noi dacă am câștiga cumva la 6/49. Dacă adaugi pachetul de asistență la conducere (2.297 euro), pachetul AMG complet interior/exterior (3.641 euro), pachetul de parcare la 360 de grade (428 euro), suspensia pneumatică AIRMATIC (2.035 euro), E-ACTIVE BODY CONTROL (7.735 euro) ajungi la 101.126 de euro, cu TVA inclus. Și uite așa, am cheltuit 100k virtuali, pe care nu-i avem.