VW ID. Buzz în ziua doi de ROCHARGE

Puține mașini – cu atât mai puțin electrice – reușesc să atragă atâtea priviri precum VW ID. Buzz. Dar și mai surprinzătoare este eficientă mașinii. 

Am petrecut ziua doi din ROCHARGE by Vitesco Technologies demontând mituri înfricoșătoare despre ID. Buzz. Lăsând deoparte inspirația din trecut și viitorul electric, mașina asta vine la pachet cu bună-dispoziție. Prin cum arată de afară, prin cum e construit interiorul și prin cum merge.

Sigur, ideea unor “restomod”-uri legendare transformate în mașini electric nu e una nouă. Iar Jaguar și Aston Martin au practicat-o cu succes. Dar când Volkswagen intră pe fir e clar că există o variantă care să se adreseze maselor. Asta, evident, în cazul în care considerăm masele ca fiind cei care pot da 70.000 de euro pe o dubiță electrică. Dar, trebuie spus clar: ID. Buzz nu e o mașină de care ai nevoie. E o mașină pe care o vrei.

În orice caz, ideea pentru mase își găsește resurse inspiraționale în trecutul mărcii. Și asta e clar prin elemente de design și poate chiar o strategie de marketing. Oricum ar fi, ID. Buzz este genul de mașină care ne poate salva, pe noi, cei care trăim nostalgic atunci când e vorba de mașini. Pentru că electricele sunt pe val și e destul de clar că epoca de aur a combustibililor fosili apune. Dar asta nu înseamnă că nu putem avea mașini distractive, pline de caracter și personalitate care-și trag suflul din baterii. 

Și eu cred că exemplul perfect e ID. Buzz. O dubiță frumoasă, plină de caracter, care poate da naștere unui nou curent. Acela al inspirației din tradiție, unde platformele electrice permisive lasă loc imaginației să-și crească roadele. Un Caddy de exemplu, e doar o chestie utilitară, fără farmec sau chic. În esență, ID. Buzz ar putea fi la fel. Doar că nu e. E colorat, e vesel, are un zâmbet larg pe faruri și un interior cald și frumos. Și dintr-o dată, nu mai vezi o dubiță electrică. Vezi o mașină cool, la volanul căreia te poți imagina, călătorind relaxat pe coasta Portugaliei. Și acesta nu e singurul exemplu. Un altul, la fel de interesant și captivant e Renault 5. Și lista poate continua. 

VW ID. Buzz

N-am condus mulți kilometri, cam 180, dar au fost pe drumuri variate. Prin sate și comune cu spirit oltenesc și un drum express la fel de oltenesc. Iar, la finalul zilei, ID. Buzz afișa un consum mediu de 18,0 kWh/100 km. Adică peste 400 de kilometri pe care să-i faci dintr-o încărcare. Ceea ce, evident, nu e rău deloc. E chiar foarte bine pentru cât de mare e mașina și pentru cât spațiu îți oferă.

Dar nu e totul roz și flower-power. Pentru că dubița electrică a maselor are un preț care pornește de la aproape 60.000 de euro. Iar exemplarul din tur costă 70.000 de euro Dar, cum banii sunt doar un instrument, n-ar trebui să ne blocăm aici.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account