Audi Q5 Sportback sosește în 2021 pentru a rivaliza BMW X4 și Mercedes-Benz GLC Coupé

Audi Q5 Sportback va fi lansat în prima jumătate a lui 2021. Și va urca în ringul SUV-urilor în stil coupé de talie medie. Însă, deși este debutant, promite un standard tehnologic care se ridică la nivel pretențiilor emise de principalii săi rivali: BMW X4 și Mercedes-Benz GLC Coupé.

Măsoară 4,69 metri, fiind cu 7 mm mai lung decât Audi Q5. Dar lățimea și înălțimea sunt egale. Personalitatea distinctă a lui Audi Q5 Sportback constă în profilul de coupé dat de plafonul plonjat spre spate. Detalii precum tehnologia OLED (Organic Light-Emitting Diode) pentru blocurile optice posterioare contribuie la designul modern. Fiecare stop va include câte trei rânduri de asemenea diode organice, cu câte 6 elemente. Acestea permit crearea unor secvențe de iluminare dinamice, precum cele de la blocarea și deblocarea portierelor. Iar clienții vor putea alege între trei semnături luminoase.

Audi a configurat habitaclul cu 5 locuri pentru a oferi un spațiu cât mai generos. Iar ampatamentul de 2,82 m ajută în acest sens. Audi Q5 Sportback beneficiază și de soluții de versatilitate, precum bancheta spate “plus”. Aceasta este disponibilă în funcție de nivelul de echipare ales. Este fracționabilă (40:20:20), are spătare cu unghi de înclinare reglabil și poate fi mișcată înainte și înapoi. Poziția acesteia permite ca volumul portbagajului să varieze între 510 și 570 litri. Când bancheta este pliată, spațiul de încărcare crește până la 1.480 litri.

Versatilitatea descrie și opțiunile pentru ținuta de drum. Astfel, Audi Q5 Sportback are standard suspensii multilink la ambele punți, care în echiparea S line au reglaje mai ferme, pentru un plus de caracter sportiv. Totodată, clienții pot alege suspensii cu sistem de control adaptiv al amortizoarelor. Sau pot opta pentru suspensii cu perne de aer, care oferă 5 trepte de reglaj pentru garda la sol, pe un interval de 60 mm. Acest sistem are reglaje specifice în cazul versiunilor Audi SQ5 Sportback și au și o funcție care coboară cu 55 mm garda la sol a punții din spate. Astfel, este facilitată încărcarea bagajelor. În plus, Q5 Sportback dispune standard de hayon acționat electric.

Comportamentul sportiv și adaptabil este amplificat și de sistemul de direcție dinamic, care este propus opțional și are raport de demultiplicare variabil în funcție de viteza de rulare și unghiul de bracaj.

Indiferent de motorizarea aleasă, Audi Q5 Sportback este echipat cu sistem de tracțiune integrală quattro. Iar unele versiuni vor avea și funcția de deconectare a tracțiunii spate. Această funcție contribuie la eficientizarea consumului de combustibil, când se rulează într-un regim nesolicitant.

Același rol de chibzuire a consumului îl are și sistemul mild-hybrid al motorului diesel de 2 litri, cu 4 cilindri, pentru modelul 40 TDI. Propulsorul livrează 204 CP, ca și motorizare pe benzină de 2 litri cu 4 cilindri, care se numește 40 TFSI.

Sistemul mild hybrid utilizează un starter alternator acționat printr-o curea. Acesta alimentează un sistem electric de 12 V și o baterie litiu-ion. Mulțumită acestei tehnologii, energia recuperată în timpul frânărilor este stocată în bateria litiu-ion. De asemenea, sistemul mild hybrid susține funcția de oprire temporară a motorului termic în timpul rulării, când acesta nu este solicitat. Și ajută sistemul start-stop al motorului să funcționeze mai lin și să intervină de la viteze mai ridicate (sub 22 km/h).

Gama de propulsoare va fi completată cu două variante plug-in hybrid TFSIe, precum și cu un diesel V6 twin-turbo de 3 litri, care dezvoltă 347 CP pentru modelul Audi SQ5 Sportback.

Motorizările cu 4 cilindri sunt cuplate la o transmisie S tronic cu 7 trepte și ambreiaj dublu, iar Audi SQ5 Sportback, care are V6 TDI, utilizează o transmisie tiptronic cu 8 trepte.

Nu în cele din urmă, Audi Q5 Sportback va beneficia și de noile sisteme de infotainment și asistare a condusului, pe care le-a primit și Q5 odată cu actualizarea prezentată în urmă cu doar câteva luni.

Astfel, interfața digitală a sistemului infotainment poate are un ecran central tactil de 10,1 inch și poate fi completat cu instrumentarul de bord Virtual Cockpit de 12,3 inch, head-up display sistem audio Bang & Olufsen cu 19 difuzoare și spațiu pentru încărcarea wireless a telefonului. De asemenea, Audi Q5 Sportback este echipat cu cel mai nou sistem de recunoaștere a comenzilor vocale, care se activează prin simpla rostire a “Hey Audi”. Acest sistem se conectează inclusiv la cloud pentru a oferi răspunsuri la întrebările pe care șoferul sau pasagerii le pot adresa.

Inteligența lui Audi Q5 Sportback se reflectă și în funcțiile sistemelor de asistare a condusului. De exemplu, cruise controlul adaptiv ajută la menținerea mașinii între marcajele benzii de rulare, și are grijă să evite coliziunile, să mențină distanța sigură față de celelalte mașini și să adapteze viteza nu doar în funcție de ceilalți participanți la trafic, ci și raportat la limitările de viteză și topografia șoselei. Audi menționează că această adaptare automată a vitezei contribuie și la reducerea consumului de combustibil cu până la 10%.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account