BMW M confirmă că anul acesta va prezenta primul său model electric de performanță

În cursul anului 2021, BMW M GmbH va prezenta în premieră un automobil de performanţă cu propulsie electrică. Acest anunț oficial este inclus în raportul care arată că BMW M GmbH a înregistrat în 2020 cel mai mare volum de vânzări din istoria sa, comercializând 144.218 de autoturisme M și M Performance (cu 6% mai mult decât în 2019).

2021 se anunță a fi un an chiar mai incitant. Până la finalul lunii ianuarie va fi dezvăluit primul BMW M5 CS, cu 635 CP și o greutate redusă cu 70 kg față de BMW M5 Competition. În martie va începe comercializarea noii generații de modele BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupe. Acestea vor putea fi echipate în premieră și cu tracțiune integrală, care oferă opțiunea comutării în modul de rulare exclusiv cu tracțiune spate. Iar până la începutul sezonului cald va fi lansat și noul BMW M4 Cabriolet. Totodată, primul BMW M3 Touring este în faza finală de testare, având la rândul lui șanse să fie prezentat până la încheierea anului 2021.

Dar, acest an va marca și debutul primului automobil de performanță pregătit de divizia BMW M GmbH, după cum confirmă acum constructorul bavarez.

Prima veste oficială în acest sens a venit în toamna lui 2020, din partea lui Markus Flasch, CEO-ul diviziei BMW M, care a declarat pentru site-ul Caradvice.com.au că BMW i4 va fi oferit într-o versiune M Performance: “Anul viitor vom lansa prima mașină M electrică în segmentul de performanță, pe baza lui i4. Apoi, lucrăm la mașini performanță și performanță înaltă cu electrificare hibridă, dar este prea devreme să dezvălui care dintre ele va fi.” – a spus Markus Flasch.

i4 va fi versiunea cu propulsie pur electrică a noii generații BMW Seria 4 Gran Coupe. Până în prezent, BMW a comunicat că propulsia lui i4 este capabilă să dezvolte până la 530 CP, egalând astfel nivelul de putere produs de V8-ul de 4,4 litri al unor modele precum BMW M850i xDrive sau BMW X6 M50i. BMW mai precizează că i4 sprintează de la 0 la 100 km/h în 4 secunde și atinge o viteză maximă de 200 km/h. Iar bateria lui de circa 80 kWh cântărește 550 kg și promite o autonomie de 600 km (WLTP).

Teoretic, acestea ar fi specificațiile pe care le putem aștepta din partea versiunii M Performance a modelului i4. Zvonurile spun că modelul i4 M Performance va avea tracțiune integrală, însă gama i4 va include și alte două versiuni cu propulsie 100% electrică. O potențială variantă i440 ar putea livra 330 CP, iar modelul de bază i435 este cotat la 280 CP, având tracțiune spate. Acestea sunt estimările publicate de BMWBlog.com.

Cert este că varianta BMW i4 M Performance este doar începutul erei în care divizia BMW M GmbH adoptă electrificarea propulsiilor. Au fost deja surprinse prototipuri camuflate ale modelului BMW X8, un SUV/crossover despre care se zvonește că va avea o propulsie plug-in hybrid care integrează V8-ul modelului M5 alături de un motor electric. Astfel, se anticipează că SUV-ul de performanță BMW X8 va fi capabil să livreze între 700 și 750 CP.

În 2020 BMW a înregistrat denumire X8 M. Iar în 2019, Markus Flasch, CEO-ul BMW M GmbH, a oferit site-ului driven.co.nz detalii despre propulsiile plug-in hybrid: “Nu trebuie să fii primul, trebuie să fii cel mai bun. Vă pot asigura că lucrăm la electrificare. Am condus vehicule cu benzină și electricitate făcute de echipa M. Am condus modele plug-in hybrid făcute de echipa M. Suntem acolo. Dar nu pot divulga date. Nu pot divulga o dată de start a producției. Dar lucrăm la asta. Este pe raft.”

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account