[VIDEO] BMW M5 CS debutează cu 635 CP și prinde 100 km/h cât ai număra “Eins, Zwei, Polizei!”

Comercializarea lui BMW M5 CS demarează în primăvara lui 2021, iar preţul său pentru România este de 178.560 de euro cu TVA.

Este un preț care plasează BMW M5 CS în segmentul unor modele exclusiviste precum Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ cu 4 portiere, care are V8 de 4 litri cu 639 CP și costă în România de la 174.290 de euro cu TVA. Rivalul din Affalterbach se mândrește cu viteză maximă de 315 km/h și demaraj 0-100 km/h în 3,2 secunde. Dar M5 CS debutează drept cel mai puternic model de serie produs vreodată de BMW. Iar performanțele și specificațiile sale îi transformă într-un viitor clasic, care va fi vânat de colecționari.

BMW spune că M5 CS este o ediție specială limitată, dar nu menționează un plafon pentru câte unități va produce. Cert este că are o carte de vizită care îl face foarte dezirabil. Iar detaliile de personalizare îl scot rapid în evidență.

BMW M5 CS se distinge estetic prin finisarea în culoare Gold Bronze pentru elemente precum ramele grilei frontale, jantele forjate de 20 de ţoli cu design Y-spoke și lamelele “branhiilor” din aripi. Nuanța aurie este asortată cu lumina galbenă a seturilor de “Angel Eyes” din farurile cu tehnologie Laser. Lumina galbenă este tipică mașinilor de competiții, cum ar fi cursele de GT unde participă BMW M6 GT3 şi BMW M8 GTE.

Și culorile caroseriei sunt speciale. BMW oferă trei variante pentru M5 CS: Brands Hatch Grey, sau finisajele mate BMW Individual denumite Frozen Brands Hatch Grey şi Frozen Deep Green.

Toate aceste artificii stilistice vin însoțite de modificări tehnice substanțiale, M5 CS fiind o variantă mai radicală decât M5 Competition. În primul rând, are o greutate redusă cu 70 de kilograme față de M5 Competition. Folosirea din belșug a carbonului a ajutat în acest sens. Capota este fabricată integral din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi are prize de aer cu aplicaţii din fibră de carbon. Tot din CFRP sunt făcute și spliterul spoilerului frontal, capacele oglinzilor exterioare, eleronul de pe portbagaj şi difuzorul spate.

O soluție importantă pentru reducerea greutății a fost renunțarea la bancheta din spate cu 3 locuri. Astfel, versiunea CS are în spate două locuri individuale. Practic, în habitaclu sunt 4 scaune de tip scoică. Pe cele din față le recunoaștem de la noua generație a modelelor BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupe.

Scaunele M Carbon din faţă au logo M5 iluminat, iar pe tetierele tuturor scaunelor este imprimată schiţa legendarului circuit Nürburgring. Scaunele M Carbon sunt puternic profilate, tocmai pentru suport optim pe circuit. Cele din faţă au și încălzire și reglaj electric pentru înălţime, înclinare, lungimea şezutului şi unghiul . De asemenea, lăţimea spătarului poate fi ajustată pneumatic. Șoferul beneficiază și de funcția de memorare pentru reglajele scaunului său.

Ambianța cu aluzie la motorsport este completată de volanul îmbrăcat în Alcantara și padelele de carbon din spatele acestuia, care permit schimbarea manuală a treptelor de viteză. În plus, sistemul infotainment afișează informaţii despre temperatura lichidului de răcire, presiunea de încărcare a turbinelor, starea anvelopelor şi acceleraţia longitudinală/laterală. Și în head-up-display sunt afișate turațiile, precum și avertizarea luminoasă care indică momentul ideal pentru schimbarea treptelor de viteză.

Acestea nu doar arată sportiv, ci sunt instrumente necesare, pentru că BMW declară fără ezitare că M5 CS este conceput pentru ture în forță pe circuit. CS-ul nu este un sedan business mai iute de picior. Se dorește a fi un sportiv de performanță, care vrea să petreacă mai mult timp pe circuit decât în traficul zilnic către biroul din oraș.

Din acest motiv BMW M5 CS vine echipat standard cu anvelope sportive de circuit Pirelli P Zero Corsa, cu dimensiuni de 275/35 R 20 la roțile din faţă şi 285/35 R 20 la cele din spate.

De asemenea, are discuri de frână din carbon și ceramică. Acest sistem de frânare este cu 23 de kilograme mai ușor decât frânele M Compound utilizate de BMW M5 Competition. Greutatea lor redusă avantajează ținuta dinamică, iar materialele oferă rezistență sporită la uzură și supraîncălzire.

Erau absolut necesare frâne de performanță cât mai înaltă. BMW M5 CS descătușează 635 CP, cu 10 CP în plus față de M5 Competition. Cuplul maxim a rămas la același nivel, de 750 Nm. Dar este disponibil de la 1.800 şi la 5.950 rpm, în loc de 5.860 rpm. Diferențele mai însemnat se exprimă, de fapt, în performanțe.

BMW M5 CS demarează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, fiind mai rapid cu 0,3 decât BMW M5 Competition. Iar sprintul 0-200 km/h este realizat în 10,4 secunde, adică mai rapid cu 0,4 secunde decât BMW M5 Competition. Viteza maximă a lui BMW M5 CS este limitată electronic la 305 km/h.

Cei 635 CP sunt struniți prin intermediul transmisiei M Steptronic, care este prevăzută cu sistem Drivelogic pentru controlul regimului de schimbare a celor 8 trepte. Distribuirea puterii către roți este făcută de sistemul de tracțiune integrală M xDrive, care favorizează livrarea cuplului cu precădere către puntea spate. Dar sistemul M xDrive oferă și modul 2WD în care DSC-ul (controlul dinamic al stabilităţii) este decuplat iar tracțiunea este exclusiv la puntea spate.

Iar V8-ul de 4,4 litri, cu două turbine de tip twinscroll, este pregătit să reziste la runde cât mai solicitante pe circuit. De exemplu, au fost optimizate lubrifierea şi răcirea. Iar sistemul de alimentare cu ulei foloseşte o pompă complet variabilă, controlată electronic, care a fost proiectată special pentru a suporta acceleraţii longitudinale şi laterale foarte înalte, așa cum se întâmpină pe circuit.

Totodată, propulsorul este montat pe puncte de prindere mai rigide, cu un raport al arcului de 900 N/mm, comparativ cu 580 N/mm la un BMW M5 standard. Asta face și mai prompt răspunsul motorului. De asemenea, șoferul poate alege între modurile de reglaj EFFICIENT, SPORT şi SPORT+ pentru motor.

BMW M5 CS are calibrări speciale și pentru suspensii, având și garda la sol coborâtă cu 7 milimetri. Amortizoarele sale provin de la BMW M8 Gran Coupe, ceea ce reduce fluctuaţiile sarcinilor din roţi și oferă o mai bună manevrabilitate la limită. Și sistemul de control variabil al amortizoarelor (VDC) oferă moduri speciale de reglaj. Pe lângă modul COMFORT, șoferul poate selecta modul SPORT, care este recomandat pentru condus sportiv pe drumurile naţionale și are setări ideale pentru tururi pe Nürburgring-Nordschleife, după cum spune constructorul bavarez. Nu în cele din urmă, amortizoarele au și reglajul SPORT+ adaptat pentru asfalt neted. BMW precizează că în acest mod „conducătorul poate simţi acut legătura cu suprafaţa drumului.” Din acest motiv, reglajul SPORT+ este recomandat pentru circuite precum Hockenheimring sau Sachsenring.

Desigur, modelele BMW M5 CS nu vor fi întâlnite pe circuit la fel de frecvent cum poate că vezi un BMW M2 CS. Dar e bine de știut că dacă ai un supercar vei munci din greu ca să menții un BMW M5 CS în oglinda retrovizoare.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account