Conceptul Audi Q4 e-tron va deveni SUV electric de serie în 2020

Conceptul Audi Q4 e-tron va deveni SUV electric de serie în 2020

Cu ocazia salonului auto de la Geneva din această lună, conceptul Audi Q4 e-tron a prefigurat al cincilea model 100% electric pe care marca germană îl va oferi până la finalul anului viitor.

Acesta este un SUV compact (4,59 m lungime, 1,9 m lățime, înălțime, 1,61 m), cu un ampatament generos (2,77 m lungime). Este dezvoltat pe platforma MEB ce va fi utilizată de numeroase modele electrice ale Grupului Volkswagen. Are un pachet de baterii cu capacitate de 82 kWh, o autonomie pur electrică de peste 450 km, estimată conform noilor norme WLTP.
Audi Q4 e-tron dispune de 2 motoare electrice. Fiecare animează câte o punte, asigurând astfel tracțiune integrală. Însă nu există o conexiune mecanică între cele două punți. Cuplul este gestionat și împărțit electronic, într-o fracțiune de secundă, pentru tracțiune optimă. Pentru un consumarea cât mai econimică a resurselor bateriei, Audi Q4 e-tron rulează în principal folosind doar motorul posterior, care pune în mișcare roțile din spate. Acest motor livrează 150 kW și 310 Nm. Când este nevoie de mai multă putere și de tracțiune integrală, intră în acțiune și motorul ce animă roțile din față. Acesta contribuie cu 75 kW și 150 Nm. Per ansamblu, sistemul electric generează 225 kW (306 CP).


Aceste resurse permit un sprint 0-100 km/h în 6,3 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h.
În ceea ce privește timpii de încărcare a bateriei, Audi Q4 e-tron poate fi alimentat cu o capacitate maximă de 125 kW. Astfel, pentru ca bateria să se încarce până la 80% din nivelul său maxim de stocare, are nevoie să stea la încărcat puțin peste 30 de minute.
Pachetul de baterii acoperă aproape toată podeaua mașinii și cântărește 510 kg. Drept urmare, Audi Q4 e-tron are un centru de greutate la nivel similar cu al unui sedan. Totodată, distribuirea egală a maselor între punți favorizează comportamentul dinamic. În acest sens au rol important și suspensiile față MacPherson cu amortizoare adaptive, precum și suspensiile spate multibraț, cu arcuri separate și amortizoare adaptive.

Odată cu lansarea SUV-ului e-tron în toamna anului trecut, Audi a demarat strategia prin care intenționează să lanseze 12 de modele pur electrice până în 2025. Livrarea SUV-ului Audi e-tron către clienți începe spre finalului lui martie 2019. Astfel, constructorul se concentrează asupra lansării grabnice a următoarelor modele 100% electrice. Anul acesta va fi prezentat e-tron Sportback și va fi produs Q2L e-tron, un model proiectat special pentru piața din China. În a doua jumătate a anului 2020 va fi dezvăluită versiunea de serie a lui Audi e-tron GT. Acesta este dezvoltat de Audi Sport GmbH împreună cu Porsche, fiind înrudit cu modelul Taycan. Startul producției pentru SUV-ul Audi Q4 e-tron va fi dat în a doua parte a lui 2020.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account