Dacia Sandrider este prototipul vehiculului care va participa în 2025 la Raliul Dakar

Dacia Sandrider nu este un vehicul proiectat de NASA pentru a cutreiera pe Marte. Deși arată așa! Ci este prototipul care prefigurează vehiculul de competiție care va fi înscris de Dacia atât în Raliul Dakar din 2025, cât și în Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC).

Dacia Sandrider va fi propulsată de un motor V6 alimentat cu combustibil sintetic

Sandrider va utiliza combustibil sintetic produs de compania Aramco. Acest combustibil sintetic este produs prin combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat. Drept urmare se obține un combustibil care va produce emisii scăzute de carbon, compatibil cu motoarele actuale.

Motorul V6 biturbo de 3 litri dezvoltă 359 CP (264 kW) și cuplu maxim de 539 Nm (la 4.250 rot./min.). Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvențială, cu 6 trepte. Iar resursele de cuplu și putere ale propulsorului sunt fructificate de sistemul de tracțiune integrală.

Sandrider a fost proiectată beneficiind de experiența companiei Prodrive în pregătirea mașinilor pentru competițiile de raliu

Designul Daciei Sandrider este inspirat de cel al concept-car-ului Manifesto. Însă proiectarea sa a urmat normele stricte care se impun în competiții precum Raliul Dakar. Concret, Dacia Sandrider va fi omologată în categoria Ultimate T1+. Așadar a fost proiectată cu atât ajutorul Renault Group, cât și cu implicare companiei britanice Prodrive, care dispune de o experiență vastă în conceperea mașinilor de competiții.

Specificațiile tehnice sunt concepute pentru a rezista solicitărilor intense din Raliul Dakar

Raliul Dakar este considerat cea mai dură competiție de anduranță din motorsport. Astfel, Dacia Sandrider integrează soluții tehnice care pun un accent deosebit pe robustețe.

Vehiculul Sandrider măsoară 4.140 x 2.290 x 1.810 mm (lungime, lățime, înălțime). Iar capacitatea sa de trece peste teren denivelat se datorează faptului că are o gardă la sol înaltă, de 350 mm, cât și consolelor față/spate scurte, de 590/550 mm.

Sandrider are șasiu tubular și structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate. Iar suspensiile cu braț dublu promit să îndure terenul dificil pe care îl vor înfrunta și la viteze înalte.

De asemenea, sistemul electric de înaltă tensiune a fost gândit la rândul lui pentru solicitări intense, de durată. Dacia subliniază că acest sistem electric menține toate accesoriilor de la bord la o putere optimă și asigură răcirea perfectă a motorului chiar și când acesta funcționează la regim maxim dar viteza mașinii este mică. Acesta este un regim de funcționare tipic de exemplu la trecerea peste o dună de nisip.

Soluții practice pentru roțile greu de perforat

Anvelopele BF Goodrich de nouă generație măsoară 37 inch în diametru. Acestea asigură nu doar aderență optimă pe toate tipurile de teren, ci și rezistență foarte mare la perforații și lovituri.

Dacia ne dezvăluie și niște detalii care demonstrează că au fost luate în calcul până și detalii aparent mici, dar care pot câștiga mult timp în condițiile unui raliu care traversează zone întinse de deșet sau dune. Mai exact, prezoanele pentru fixarea roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită.

Totodată, se remarcă amplasarea roților de rezervă. Acestea sunt fixate în locașurile laterale din spatele ușilor de acces. Drept urmare, echipajul are acces facil la roți. Acestea pot fi scoase rapid, la fel ca și uneltele, care nu sunt închise într-o cutie voluminoasă.

Măsuri speciale pentru control termic, confort și ergonomie

Având în vedere temperaturile foarte ridicate din zonele străbătute în Raliul Dakar, Dacia conceput metode inedite pentru gestionarea regimului termic. Concret, pentru a menține temperatura scăzută în cabină, Sandrider utilizează pigmenți anti-infraroșu integrați direct în carbonul care alcătuiește panourile caroseriei vehiculului. Dacia a depus cererea de brevet pentru această soluție inovatoare.

Totodată, fiind vorba despre un raliu de lungă durată, Dacia a luat măsuri care să optimizeze confortul și ergonomia. Scaunele Sabelt sunt îmbrăcate într-un material special, care este anti-bacterian și reglează umiditatea.
Iar tabloul de bord și elemente din postul de conducere sunt modulabile. Astfel, fiecare echipaj își poate adapta ergonomia, după cum preferă.

De altfel, echipajele au fost implicate în procesul de proiectare. În cadrul unor ședințe de lucru derulate în realitate virtuală, piloții au oferit echipelor de design detalii despre cum poate fi îmbunătățite postul de conducere și cabina lui Sandrider.

De exemplu, vizibilitatea a fost optimizată. Capota din față este nu doar scurtă, ci și puternic înclinată. Iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material anti-reflectorizant.

Caroseria ușoară și aerodinamică contribuie la performanțe și eficiență

Sandrider cântărește cu aproximativ 15 kg mai puțin decât prototipuri comparabile, după cum menționează Dacia. Acest avantaj pentru dinamică și eficiența consumului de carburant este datorat și faptului că panourile caroseriei sunt din fibră de carbon.

Mulțumită designului aerodinamic, caroseria lui Sandrider opune o rezistență la înaintare redusă cu 10%, și are o portanță scăzută cu 40% în raport cu prototipurile comparabile.

Dacia Sandrider va lua startul în competiții în octombrie 2024, iar printre piloții săi va fi Sébastien Loeb

Dacia anunță că primul start într-o competiție pentru Sandrider va fi în Raliul Marocului din 2024. Acest raliu este una din probele Campionatului Mondial de Rally-Raid (W2RC) și va avea loc între 5 și 11 octombrie. Dar până atunci prototipul Sandrider va fi supus la numeroase teste, fiind astfel pregătit pentru rigorile din competiții.

Nu doar designul Daciei Sandrider este cool. Ci și numele echipei oficiale. THE DACIA SANDRIDERS este echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC. Aceasta va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului Mondial de Rally-Raid în 2025.

La fel de cool este și faptul că șansele pentru succes ale vehiculului Sandrider sunt sporite de experiența piloților din echipa oficială Dacia.

Toți au cariere impresionante, iar fanii motorsportului vor fi foarte încântați că Dacia Sandrider va fi pilotată inclusiv de Sébastien Loeb.

Informațiile oferite de Dacia despre CV-urile piloților de top care vor concura cu Sandrider:

Sébastien Loeb (50 de ani) a câștigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă mitică.

În clipul video de mai jos puteți vedea impresiile noastre de la interacțiunea cu Manifesto, conceptul care a inspirat designul prototipului Sandrider.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account