Dacia Spring a fost a 3-a cea mai bine vândută mașină electrică către clienții persoane fizice din Europa, pe parcursul lui 2022. Această performanță a fost obținută în contextul în care Dacia a comercializat anul trecut 573.800 de autoturisme, cu 6,8% mai mult față de nivelul înregistrat în 2021. De asemenea, Dacia a ocupat locul 3 în Europa în clasamentul vânzărilor către clienții particulari.
Succesul primului modele electric din istoria mărcii Dacia
Constructorul român raportează că Spring, primul său model cu propulsie pur electrică, a fost deja comercializat în peste 100.000 de exemplare în Europa, de la momentul lansării în martie 2021. Iar în 2022 vânzările sale au avut o creștere impresionantă de 75%, comparativ cu anul 2021.
Mai exact, în 2022 au fost comercializate în Europa 48.900 de exemplare Dacia Spring. Drept urmare, Spring a ocupat locul trei în clasamentul european al celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari. De altfel, din cele peste 100.000 de comenzi primite de Dacia pentru modelul Spring, 75% au fost plasate de persoane fizice.
Dacia Spring a impulsionat o creștere substanțială a pieței mașinilor electrice din România
Spring este lider detașat în piață mașinilor electrice din România. În 2022 a avut o cotă de piață de 57,8%, fiind înmatriculată în 6.830 de unități în țara noastră. Așadar fost principalul motor de creștere al pieței de mașini electrice noi din România. Iar contribuția sa explică de ce anul trecut s-au vândut în România 11.611 de mașini electrice noi, cu 83,6% mai mult decât în 2021.
De asemenea, în 2022 Dacia Spring a fost și al 4-lea cel mai bine vândut autoturism nou în România, indiferent de tipul de motorizare, marcă sau segment de piață. Iar primele 3 locuri în rândul celor mai populare mașini din țara noastră au fost ocupate de Logan, cu 11.401 unități, Duster, cu 10.161 de unități, și Sandero, cu 8.492 unități.
Modelul Dacia Spring Extreme cu 65 CP completează gama din 2023
În ianuarie 2023 a fost lansată versiunea cu 65 CP a modelului Dacia Spring. Aceasta este cu 20 CP mai puternică decât modelul Spring de debut. Aceste două variante de motorizare electrică sunt acum comercializate în paralel. Modelul mai puternic promite autonomie mixtă de 220 km, iar cel cu motorul electric de bază este creditat cu autonomie de 230 km. Ambele au baterie cu o capacitate utilizabilă de 26,8 kWh.
Motorizarea de 65 CP este propusă în România doar cu noua echipare Extreme și costă de la 22.450 de euro cu TVA. Modelul cu 45 CP este oferit cu echiparea Essential și are preț de la 20.800 de euro cu TVA inclus.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu Dacia Spring.