Noul Centru de Logistică în Dragomirești-Vale al Mercedes-Benz România este situat în vecinătatea Bucureștiului și asigură o livrare mai rapidă a pieselor și accesoriilor către cei 46 de parteneri autorizați din țară.
Concret, timpul de livrare a pieselor de schimb către service-urile autorizate scade cu până la 25%. Acum, livrarea poate fi făcută chiar și în 18 ore, oriunde în țară.
Centrul din Dragomirești-Vale depozitează deja peste 23.000 de piese. Acestea sunt piese atât pentru reparații obișnuite și întreținere, cât și pentru reparații complexe, precum tinichigerie și caroserie, sau asamblări pentru propulsie (motor, transmisie, cutie de viteze). În funcție de gradul de prioritate al comenzii, produsele și serviciile ajung la partenerii autorizați Mercedes-Benz într-un interval de timp cuprins între 18 și 96 de ore.
Noul centrul din România are pentru început 31 de angajați și îl înlocuiește pe cel amplasat anterior în Oradea. Activitatea sa este integrată sub umbrela Operațiunilor Globale de Logistică și Piese ale Mercedes-Benz. Zilnic primește circa 4 tiruri cu piese de la Nürnberg. Iar din locația de lângă București pleacă apoi 10 utilitare care livrează piese către partenerii autorizați din România.
Centrul din Dragomirești-Vale asigură piese pentru toată gama Mercedes-Benz de autoturisme, van-uri, camioane și autobuze, precum și pentru modelele mărcii smart.
„Depozitul nostru din Oradea se afla în improbabilitatea de a acomoda cerințele dinamice ale pieței de after-sales din România. Terenul din apropierea Bucureștiului este locația perfectă, întrucât ne oferă posibilitatea de a optimiza procedurile de distribuție și totodată de a amplifica nivelul serviciilor destinate clienților și partenerilor noștri.” – a declarat Ionuț Icsaru, Manager al Noului Centru Logistic Mercedes-Benz România.
Eficiența noului Centru de Logistică al Mercedes-Benz România este datorată și gestionării online a pieselor aflate în inventar. Mai exact, cei 46 de parteneri autorizați ai Mercedes-Benz România au acces la un sistem digital conectat la procesele de depozitare. Astfel, primesc notificări instant cu privire la disponibilitatea și timpul de livrare al comenzilor.
„Noul centru logistic din București reprezintă o soluție de depozitare pe termen lung pentru operațiunile locale de after-sales. Acest proces de eficientizare a Rețelei Logistice era prevăzut de mult și ne aduce beneficii din punctul de vedere al costurilor, al timpilor de execuție și al activităților de service. Am implementat o perspectivă comercială holistică, cu o abordare concentrată pe satisfacția clienților.” – a menționat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România.
Activitatea în noul centru a debutat în luna octombrie a anului 2020. Dezvoltarea sa a început în 2017 și a durat 1.000 de zile: 600 de zile pentru design, proiectare și avize de constructie, 340 de zile pentru finalizarea locației, 120 de zile pentru infrasctura IT, 90 de zile pentru pregătirea personalului, 35 de zile pentru aprovizionare stocului inițial de piese.
Suprafața centrului depășește 7.000 mp iar sustenabilitatea a jucat un rol important în proiectarea sa. În acest sens, sunt implementate procese speciale de colectare și reciclare a deșeurilor și sunt folosite LED-uri și energie verde pentru reducerea impactului asupra mediului. De asemenea, noua locație acoperă o suprafață totală de aproape 30.000 de mp, din care aproape 12.000 reprezintă spațiu verde, după cum s-a precizat în cadrul conferinței de presă susținută online în 6 aprilie 2021 pentru prezentarea noului centru.
„Deschiderea acestui centru a coincis cu un an plin de noi provocări, aduse de pandemie. Pe lângă operaționalizarea integrală a acestui nou centru, prioritățile noastre au fost sănătatea și siguranța angajaților noștri. Echipa din România a dovedit un grad ridicat de agilitate și competență, printr-un proces de tranziție lină atât pentru partenerii locali, cât și pentru clienții Mercedes-Benz, asigurându-se totodată că angajații pot activa într-un mediu de lucru sigur.” – a menționat Klaus Ziemsky, Director Global Parts Logistics Operations și Site Manager al Centrului Global de Logistică din Germersheim, Mercedes-Benz AG.