Ford Explorer: concluzii după 8.602 kilometri în EUROCHARGE

Ford Explorer este și prima și ultima mașină pe care am condus-o în EUROCHARGE. Iar mai jos urmează un recensământ al încărcărilor și al datelor de consum după ce mașina a parcurs peste 8.600 de kilometri din București în Lisabona și-napoi.

Pe parcursul celor 16 zile de roadtrip, Ford Explorer a consumat, în total, 1.731,6 kWh. Și, conform mediei ponderate, consumul mediu a fost de 22,5 kWh/100 km cu o autonomie maximă de 385,4 de kilometri. În cea mai ușoară zi din, când s-a condus doar 33% pe autostradă, consumul mediu după 431 de kilometri a fost de 16,2 kWh cu o autonomie maximă de 475 de kilometri. La polul opus, cel mai mare consum obținut de Explorer a fost în ultima zi, cu 566 de kilometri din Timișoara în București. Și da, e cumva vina mea. Pentru că voiam să ajung acasă cât mai repede și am mers mai tare decât în restul zilelor, deci #meaculpa. Acestea fiind spuse, cel mai mare consum a fost de 22,5 kWh/100 km, treabă care corespunde unei autonomii de 342 de kilometri.

Ford Explorer: ce e dincolo de cifre?

Explorer a părut pe piață dintr-o nevoie clară și împarte cu VW ID.4 cam tot ce se ascunde sub caroserie și o parte din elementele din interior. Și ăsta e un lucru bun. Pentru că platforma nemților e una matură, gândită pentru modele electrice și treaba asta se vede. În plus, Ford nu a lăsat totul la voia VW. A umblat la direcție, la suspensie și la interior, astfel încât Explorer să mențină un caracter cât mai apropiat de cel al mărcii.

În cazul modelului din tur vorbim despre versiunea Extended Range. Asta înseamnă tracțiune spate și o baterie de 77 kWh (util). Ajutat de cei 286 CP și 545 Nm, Explorer se pune lejer în mișcare, cu mult cuplu și cu abilitatea de a accelera rapid. De fapt, sprintul 0-100 km/h durează doar 6,4 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h. Ar mai fi multe de spus, doar că le-am spus deja în clipul video de mai jos.

Ford Explorer: unde se putea mai bine?

Pe hârtie, privind doar date tehnice, Explorer ar avea nevoie de o putere de încărcare mai mare. Pentru că maximul de 135 kW îl plasează pe ultimul loc în topul puterilor de încărcare comparativ cu restul modelelor din tur. Pe de altă parte, curba de încărcare este bună și mașina „ține” puteri de încărcare ridicate pentru un timp lung, așa că nu poți judeca doar după „fișa tehnică”. De fapt, în urma datelor țesute după acest drum, timpul mediu per încărcare este de 36 de minute pentru Explorer. Adică deloc rău.

În schimb, eu cred că se putea mai bine în interior. Și nu mă refer aici la materiale sau layout, ci la zgomotul din timpul rulării. La viteze mari, pe autostradă, zgomotele de vânt și de rulare „străpung” bariera de protecție mai rapid decât în cazul celorlalte modele din EUROCHARGE. Mai ales dacă afară plouă. Și, personal, cred că un frunk ar fi fost excelent în condițiile designului exterior.

Concluzia? Pe scurt, Explorer este de luat în seamă. Prin prisma designului, a modului în care se conduce și a prețului de listă. Unul care e foarte competitiv în lumea electrică a SUV-urilor.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account