Toyota Land Cruiser Se este conceptul care ne oferă primele indicii despre varianta pur electrică pe care constructorul japonez o pregătește pentru viitoarea generație a popularului SUV. Conceptul a fost dezvăluit în cadrul expoziției Japan Mobility Show din octombrie 2023.
Conceptul Land Cruiser Se este un SUV cu dimensiuni impozante, măsurând 5.150 mm lungime, 1.990 mm lățime și 1.705 mm înălțime. Și ampatamentul este unul generos, având 3.050 mm lungime. Drept urmare, habitaclul SUV-ului este configurat cu 7 locuri, dispuse pe 3 rânduri de scaune.
Toyota menționează că noul SUV are caroserie monococă, ceea ce reprezintă o schimbare esențială față de generațiile de până acum. Dar era de așteptat ca Land Cruiser Se să aibă o platformă tehnică dedicată mașinilor electrice. Această structură monococă favorizează manevrabilitatea, dar oferă și „încredere” în off-road, după cum precizează Toyota.
Generațiile Land Cruiser de până acum au avut caroseria montată pe șasiu separat. Aceasta este o soluție tehnică tipică pentru off-roaderele veritabile, capabile să străbată trasee dificile în afara șoselei. Versiunea electrică Se pare să fie orientată mai mult spre confortul pe șosea, dar fără să fie lipsită de abilități decente și în afara acesteia (la nivel de SUV, nu de off-roader). Este tot ce putem bănui pe baza pozelor și informațiilor pe care Toyota le-a publicat până în prezent. Dar rămân de confirmat capacitățile sale în momentul când va fi prezentat modelul de serie.
Ce autonomii putem aștepta din partea lui Land Cruiser Se?
Constructorul japonez încă nu a oferit detalii despre propulsia electrică a conceptului Land Cruiser Se sau a modelului de serie prefigurat de acesta. Tot ce știm este planul de dezvoltare a bateriilor pe care Toyota l-a anunțat.
Toyota a comunicat că din 2026 va începe producere viitoarei sale generații de modele pur electrice. Așadar, ne putem aștepta ca Land Cruiser Se să intre în producție la acel moment. Pentru aceste noi generații de autoturisme electrice Toyota dezvoltă o diversitate de baterii, care promit autonomii crescute substanțial.
Nu se va renunța la baterii care au costuri de producție cât mai eficiente. Acestea vor avea compoziție cu litiu, fier și fosfat și vor oferi autonomie crescută cu 20% și reduceri de costuri cu până la 40%. Dar tot pentru orizontul 2026-2027 se pregătesc baterii litiu-ion de performanță înaltă, care promit autonomii electrice de peste 800 km, precum și o reducere a costurilor cu până la 20%.
Pentru 2027-2028 este programată și introducerea unor noi baterii litiu-ion așa-zis bipolare, care sunt creditate cu autonomii mai mari de 1.000 km. Și, desigur, la fel ca și restul industriei auto, Toyota confirmă că dezvoltă și bateriile de tip „solid-state”. Acestea vor asigura autonomii de 1.000 km și timpi de încărcare reduși substanțial.