Mercedes-Benz Clasa G electric a fost dezvăluit în această primăvară, iar acum poate fi comandat și în România, în versiunea G 580 care este echipată cu patru motoare electrice.
Prețul lui Mercedes-Benz Clasa G electric în România
În țara noastă prețurile noului off-roader pur electric încep de la 143.570 de euro, cu TVA inclus.
Acest preț cuprinde o listă amplă de dotări standard. Desigur, în habitaclu regăsim rafinamentul tipic Mercedes-Benz, cu tapițerie din piele de culoare neagră, volan multifuncțional îmbrăcat în piele nappa, ornamente din lemn de nuc Nature poros.
De asemenea, echiparea standard include și numeroase sisteme inteligente pentru asistarea condusului. Exemple sunt farurile MULTIBEAM LED cu asistent adaptiv pentru faza lungă, asistent activ pentru păstrarea direcției, asistent activ pentru păstrarea distanței în raport cu mașina din față (DISTRONIC), asistent pentru detectarea vehiculelor din unghiul mort.
Standard sunt și pachetul de camere video care oferă o vedere clară pe fiecare latură a mașinii, precum și așa-zisa „capotă transparentă”. Este vorba despre o cameră video care captează imagini de sub partea din față a mașinii. Astfel, șoferul vede obstacolele peste care urmează să treacă.
Vă invităm să descoperiți toate detaliile despre prețurile și dotările modelului Mercedes-Benz Clasa G electric în configuratorul din site-ul oficial mercedes-benz.ro.
Pachete de dotări opționale
Desigur, lista de opționale cuprinde și pachetul AMG Line. Acesta costă 6.211 de euro și este compus din etrieri cu inscripție „Mercedes-Benz”, set de patru praguri iluminate din oțel inoxidabil, grila radiatorului cu finisare de nuanță crom argintiu, inserție în bara de protecție tot din crom argintiu, covorase AMG negre, protecție din oțel inoxidabil pentru pragul de încărcare din spate.
De asemenea, este disponibil și pachetul Edition ONE. Acesta costă 49.902 de euro. Dar nu practic cuprinde cam aproape toate dotările opționale oferite pentru G-ul electric.
De exemplu, pachetul Edition ONE include toate opțiunile pachetului AMG Line și detalii Night (vopsite în negru) și jante AMG de 20 de inch. Aspectul versiunii Edition ONE se distinge și datorită elementelor decorative albastre (unele făcute din fibră de carbon), sau etrierelor de frână vopsite în albastru.
Pachetul Edition ONE include și sistem de sonorizare Burmester surround, care costă 2.082 euro, dacă este ales separat ca dotare opțională. Și nu lipsește G-ROAR, o funcție care face mai impresionant sunetul produs de propulsia 100% electrică.
Edition ONE are și trapa glisantă, plafon negru îmbrăcat în microfibră DINAMICA, panou de instrumente îmbrăcat în piele, sistem de climatizare cu funcție de ionizare a aerului din habitaclu. Și suportul pentru pahare oferă control al temperaturii.
Și în echiparea standard Mercedes-Benz Clasa G electric a sistem infotainment MBUX cu interfață digitală compusă din 2 ecrane de 12,3 inch. Iar opțional se poate alege și un sistem de entertainment pentru pasagerii din spate. Acesta costă 3.558 de euro și include două tablete fixate de spătarele scaunelor frontale.
Mercedes-Benz Clasa G electric are autonomie de circa 468 km
În ciuda faptului că are o greutate de peste 3 tone, modelul Mercedes-Benz G 580 cu tehnologie EQ gonește de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Performanța aceasta este datorată propulsiei cu 4 motoare electrice. Fiecare motor electric generează câte 145 CP (108 kW). Per total, Mercedes-Benz G 580 electric dezvoltă 587 CP (432 kW) și un cuplu maxim de 1.164 Nm.
În configuratorul din site-ul mercedes-benz.ro, modelul G580 electric este creditat cu autonomie electrică de 468 km (WLTP), având baterie cu o capacitate utilă de 116 kWh. Puterea de încărcare a G-ului electric de la surse de curent alternativ (AC) este de până la 11 kW. Iar de la stații de curent continuu (DC) primește și 200 kW. Încărcarea de la 10 la 80% din capacitatea bateriei durează 32 de minute, dacă mașina este alimentată la o stație DC.
Tracțiune integrală cu 4 motoare electrice îi permite G-ului electric să facă piruete pe loc
Propulsia electrică a fost concepută pentru a respecta abilitățile de off-roader care definesc Clasa G de la debutul său din 1979. Exemplu clar în acest sens este funcția G-TURN, care îi permite mașinii să se rotească pe loc. Roțile de pe o latură a mașinii se pot învârti în sens opus față de cele de pe cealaltă latură. Iar după două rotiri complete ale mașinii funcția G-TURN se dezactivează automat, însă ea poate fi întreruptă oricând de șofer.
Utilă pentru manevrele în off-road este și funcția G-STEERING, activă la viteze care nu depășesc 25 km/h. Această funcție reduce raza de bracare.