Mitsubishi Outlander PHEV a ajuns la a 4-a generație. Iar clienții din România pot descoperi în premieră noul model în intervalul 15-18 noiembrie 2024, când va fi expus în cadrul unor evenimente de tip Porți Deschise. Prezentarea SUV-ului plug-in hybrid este găzduită de trei showroom-uri din București.
Programul evenimentelor „Porți Deschise”
⦁ Vineri, 15 noiembrie 2024, între orele 10:00-16:00 – showroom Țiriac Auto București, Bulevardul Expoziției nr. 2, București
⦁ Sâmbătă, 16 noiembrie 2024, între orele 09:30-15:00 – showroom Dab Auto Serv, Splaiul Unirii nr. 355-383, sector 3, București
⦁ Luni, 18 noiembrie 2024, între orele 11:00-15:00 – showroom Toyo Motor Nord, Bulevardul Pipera nr. 1, Voluntari, Ilfov
Mașina expusă către vizionarea cu termen limitat este o unitate de pre-producție. Prețurile noului SUV dezvoltat și produs în Japonia urmează să fie comunicate. Pentru mai multe detalii vă invităm să contactați dealerii autorizați.
Mitsubishi Outlander PHEV oferă autonomie electrică de până la 86 km
Mitsubishi Outlander a fost un pionier al propulsiilor plug-in hybrid în categoria SUV-urilor de segment D. Iar noua generație aduce o propulsie aduce la rândul ei o evoluție substanțială în ceea ce privește eficiența și performanțele. Mai exact, noul Mitsubishi Outlander PHEV are o propulsie formată dintr-un motor de 2.360 cmc, cu 4 cilindri, care lucrează în tandem cu două motoare electrice. Propulsorul alimentat cu benzină dezvoltă 100 kW și cuplu de 203 Nm. Tot la puntea din față este amplasat și un motor electric care generează 85 kW și 255 Nm. Iar la puntea roților din spate se află un motor electric care produce 100 kW și 195 Nm. Per ansamblu, sistemul de propulsie plug-in hybrid al noului Outlander livrează 225 kW, adică 302 CP. Aceste resurse îi permit marelui SUV de 4.719 mm lungime să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde.
Bateria sistemului plug-in hybrid are o capacitate totală de 22,7 kWh. Mitsubishi subliniază că bateria poate să ofere o putere continuă cu 108% mai mare decât generația anterioară. Cert este că noul Mitsubishi Outlander PHEV este creditat cu o autonomie electrică de până la 86 km (WLTP). Mai mult de atât, rezervorul de benzină are o capacitate crescută la 53 de litri. Astfel, SUV-ul poate înregistra o autonomie totală de până la 844 km (WLTP).
Conform informațiilor publicate de Mitsubishi, pe baza ciclului oficial de testare, eficiența consumului este de 0,8 litri/100 km, iar emisiile sunt de 18 g/km și 19 g/km de CO2 pentru jantele din aliaj de 18” și, respectiv, 20”.
Ca în cazul tuturor vehiculelor Mitsubishi vândute în Europa, noul Outlander PHEV vine însoțit de Angajamentul de Servicii Mitsubishi, care include:
Garanție de 5 ani sau 150.000 km, de la fabrică.
Garanție anti-coroziune de 12 ani.
Garanție pentru bateria de tracțiune de 8 ani sau 160.000 km.
Asistență rutieră de 5 ani (Pachetul de Asistență Mitsubishi).
Moduri de rulare versatile, pentru eficiență atât pe șosea, cât și în off-road
Având un motor termic și câte un motor electric la ambele punți, noul Mitsubshi Outlander PHEV beneficiază de tracțiune integrală, asigurată de sistemul S-AWC (Super All Wheel Control). Acesta oferă șoferului posibilitatea de a comuta între 7 moduri de rulare, a căror calibrare adaptează ținuta de drum pentru o varietate de condiții. Modurile de rulare au denumiri care explică în mod clar adresabilitatea lor: NORMAL, ECO, POWER (Putere), TARMAC (Asfalt), GRAVEL (Pietriș), SNOW (Zăpadă) și MUD (Noroi).
La fel de adaptabilă este și propulsia plug-in hybrid, cu trei moduri de rulare principale. În modul EV Outlander utilizează doar motoarele electrice, iar viteza maximă până la care poate rula în mod pur electric este de 135 km/h. În cazul modului hibrid în serie motorul generează electricitate atunci când este necesar, de exemplu în timpul accelerației în rampă. Iar în modul modul hibrid paralel motorul electric și motorul cu combustie internă lucrează împreună. Acesta este un mod performant și eficient pentru rularea la viteze mari.
Însă, șoferul poate să controleze și manual modul în care vehiculul utilizează cele două tipuri de motorizări. În acest scop șoferul poate alege între 4 moduri selectabile în timpul rulării. Primul mod se numește Normal și optimizează automat conducerea EV/hibrid. Apoi există modul EV, pentru condus exclusiv cu ajutorul motoarelor electrice, desigur în funcție de câtă energie mai are bateria. De asemenea, șoferul poate selecta modul Save, care menține nivelul de încărcare al bateriei. Un alt avantaj este modul Charge, care folosește motorul cu benzină pentru a încărca în mers bateria de la care sunt alimentate cele două motoare electrice. În acest fel încărcarea bateriei nu se face doar prin cablu conectat la o stație de alimentare sau la o sursă de curent de acasă.
Sistem de încărcare bidirecțional
Totodată, sistemul de încărcare al noului Mitsubishi Outlander PHEV este și bidirecțional. Are o funcție „vehicle-to-home” care îi permite să livreze energia din bateria sa către sistemul electric al caselor inteligente. Și, folosind aplicația Mitsubishi Motors, utilizatorul poate controla și de la distanță încărcarea lui Outlander, prin intermediul smartphone-ului. Aceeași aplicație permite controlarea unei varietăți de funcții, inclusiv pentru climatizare. Astfel, temperatura din mașină poate fi reglată în timpul încărcării mașinii. Deci se va consuma mai puțin din resursele bateriei în timpul condusului.