Noul BMW Seria 3 este așteptat cu sufletul la gură. Și asta pentru că după o generație considerată nu foarte reușită de fanii bavarezi – din punctul de vedere al sportivității -, noul model promite să readucă dinamica și plăcerea de a conduce în centru atenției.
Desigur, întrebarea de bază este legată de cât costă noul BMW Seria 3. Din fericire, pe configuratorul oficial a apărut acest preț pentru noul BMW Seria 3 în România. Asta chiar dacă mașina va putea fi condusă începând cu finalul lunii februarie sau începutul lunii martie. În fine, să trecem la ce contează. Așa cum spuneam, în acest moment, pe configuratorul de pe site-ul oficial apar doar trei motorizări. Una pe benzină și alte două diesel.
Preț pentru noul BMW Seria 3 în România – BMW 330i
Singura motorizare pe benzină disponibilă acum este 330i. Astfel, prețul de pornire pentru noul BMW Seria 3 Sedan 330i, cu transmisie automată Steptronic, este de 42.424 de euro, cu TVA inclus. Dacă vrei transmisia Steptronic Sport – cea care adaugă padele pe volan – trebuie să plătești 42.629 de euro, cu TVA inclus. Această versiune de motorizare vine cu un motor pe benzină, de 2,0 litri, supraalimentat, ce dezvoltă 258 de cai-putere între 5.000 și 6.500 de rotații pe minut. Cuplul maxim ajunge la 400 Nm și este disponibil între 1.550 și 4.400 de rotații pe minut. Prin urmare, nu e deloc de mirare că noul BMW Seria 3 Sedan 330i face sprintul 0-100 km/h în 5,8 secunde și că are o viteză maximă de 250 km/h. În același timp, consumul mediu comunicat de BMW variază între 5,8 și 6,1 l/100 km pentru versiunea 330i.
Preț pentru noul BMW Seria 3 în România – motorizări diesel
La capitolul motorizări diesel, avem prețurile pentru două astfel de versiuni. Prima dintre ele – 320d – are șanse să devină și cea mai populară. De altfel, această versiune este și singura ce poate fi echipată cu transmisie manuală și este și cea mai ieftină. Prețul pentru noul BMW Seria 3 Sedan 320d echipat cu o cutie manuală pleacă de la 38.854 de euro, cu TVA inclus. Dacă vrei această motorizare cu o transmisie automată, trebuie să mai scoți din buzunar cam 2.200 de euro. Așa cum ne așteptam, noul BMW Seria 3 Sedan 320d dezvoltă 190 CP și 400 Nm. Sprintul 0-100 km/h durează 7,1 secunde pentru manuală și 6,8 secunde pentru automată, iar viteza maximă este 240 km/h pentru ambele. Consumul mediu variază între 4,4 și 4,7 l/100 km pentru manulă și între 4,2 și 4,5 l/100 km pentru automată. Această motorizare este disponibilă și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Prin urmare, prețul de pornire pentru noul BMW Seria 3 Sedan 320d xDrive echipat cu transmisia Steptronic este 43.495 de euro, cu TVA inclus.
Preț pentru noul BMW Seria 3 în România – dotări opționale
Ne-am obișnuit deja ca BMW să ofere pentru modelele sale o serie de versiuni de echipare ce vin sub forma unor pachete ce includ anumite dotări. Pachetul de bază se numește „Advantage” și costă în cazul de față 1.368 de euro. Acest pachet include aer condiționat automat și senzori de parcare față/spate. Următorul pachet este „Sport Line”, costă 3.689 de euro și include, printre altele, următoarele dotări: jante de aliaj pe 17 inch, ornamente interioare high-gloss, volan sport îmbrăcat în piele, faruri de ceață cu tehnologie LED și scaune sport. Pentru 5.355 de euro, poți opta pentru pachetul „Luxury Line” unde primești cam așa: tapițerie din piele Vernasca, ornamente interioare din lemn de frasin, bord îmbrăcat în Sensatec, volan sport îmbrăcat în piele și senzori de parcare față/spate. În fine, ultimul pachet pe listă este, din punctul meu de vedere, și cel mai atractiv. Numele „M Sport” vine contra a 6.064 de euro și aduce următoarele: o vopsea specială, jante pe 18 inch, ornamente din aluminu, volan M îmbrăcat în piele, pachetul M aerodinamic pentru exterior, scaune sport, suspensie adaptivă M Sport, tapițerie din Alcantara și Sensatec și alte câteva detalii și ornamente.
Evident, există și o grămadă de alte opționale, așa că o să fac doar o scurtă selecție. Farurile LED costă 1.015 euro, iar cele Laser costă 2.040 de euro. Sistemul Head-Up Display costă puțin peste 1.000 de euro, iar sistemul Live Cockpit – adică acel instrumetar de bord digital – costă 2.819 euro. Șasiul adaptiv M costă 615 euro, iar una dintre cele mai importante dotări – diferențialul M Sport – costă 1.333 de euro. Acum, configurând un 330i foarte, foarte bine am ajuns la aproape 65.000 de euro, cu TVA inclus.
Preț pentru noul BMW Seria 3 în România – cum se compară cu vechea generație?
Și pentru că ne place să punem lucrurile într-un oarecare context, am făcut puțină cercetare și am reușit să găsesc o listă de prețuri, din toamna lui 2018, pentru generația trecută a Seriei 3, adică F30. Astfel, un F30 în versiunea 330i cu automată avea un preț de pornire de 45.042 de euro, cu TVA inclus. Așa că, foarte surprinzător, noul Seria 3 Sedan (G20) este mai ieftin decât vechiul F30, la motorizare echivalentă. Și nu cu puțin, ci cu vreo 2.500 de euro. Iar regula este valabilă și pentru versiunile 320d. Dacă un F30 în versiunea 320d, cu manuală, costa 39.211 de euro, cu TVA inclus, noul G20 320d tot cu manuală costă 38.854, adică mai puțin cu vreo 360 de euro. Trebuie să recunosc, mă așteptam ca noul Seria 3 să vină cu prețuri mai mari decât vechiul Seria 3. Dar se pare că intuisem greșit.
Preț pentru noul BMW Seria 3 în România – veste bună pentru cei care vor vechiul Seria 3
Așa cum era de așteptat, există mulți dealeri care au pe stoc vechea generație. La fel de normal era să apară oferte foarte atractive pentru deja vechiul F30, așa cum este cea prezentată de noi pentru Automobile Bavaria. Așa că mai jos vă las cu clipul de prezentare al respectivei oferte:
Iar dacă te interesează și prețul din România pentru noul Mercedes-Benz GLE, găsești o analiză completă aici.