Renault Trafic Van E-Tech Electric sosește în octombrie, cu autonomie de 297 km

Renault Trafic Van E-Tech Electric este noua versiune cu propulsie pur electrică a popularului van care de peste 4 decenii este un etalon în segmentul furgonetelor. De altfel, Renault Trafic s-a clasat în top trei cele mai vândute utilitare ușoare din Europa. Iar acum transpune experiența și calitățile sale în era motorizărilor electrice.

De la debutul primei generații, care a fost lansată în 1980, Renault Trafic a fost comercializat în peste 2,4 milioane de exemplare. Iar acum completează gama Renault de modele electrice din segmentul utilitarelor ușoare. Trafic Van E Tech se alătură modelelor Renault Kangoo Van E-Tech electric și Master E-Tech electric. Și oferă o alternativă eficientă și responsabilă față de mediul înconjurător pentru transportarea de marfă.

Modurile de condus pot extinde autonomia până la 322 km

Renault Trafic Van E-Tech Electric este echipat cu o baterie litiu-ion care are o capacitate de 52 kWh. Astfel oferă autonomie de până la 297 km (WLTP). Noua furgonetă generează 90 kW (122 CP). Și, așa cum este specific motoarelor electrice, cuplul său maxim de 245 Nm este livrat instantaneu. Iar acesta este un avantaj important pentru van-urile care transportă marfă, deoarece ele au nevoie de cuplu încă de la turații joase. Concret, capacitatea de remorcare este până la 920 kg, iar sarcina utilă poate ajunge la 1,1 tone.

Totodată, șoferul lui Renault Trafic Van E-Tech Electric poate selecta și modul de rulare Eco. În acest caz puterea propulsiei electrice este rezumată, ceea ce avantajează autonomia. Pentru eficiență maximă există și o versiune cu viteză maximă limitată la 90 km/h, care promite autonomie să circule până la 322 km cu un plin de baterie.

Bateriile lui Renault Trafic Van E-Tech Electric au garanție 8 ani

Renault oferă garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru bateria lui Trafic Van E-Tech. Iar în acest interval bateriile sunt înlocuite gratuit în cazul în care capacitatea lor scade la un nivel mai mic de 70% din valoarea lor nominală.

Modelul Trafic electric se încarcă și în mers. Fiindcă sistemul său de frânare hidraulic integrează și un sistem adaptiv de frânare regenerativă. Astfel, cu ocazia fiecărei frânări sau decelerări bateria acumulează energie.
Renault Trafic Van E-Tech Electric poate fi încărcat și de la prize domestice, având un încărcător AC monofazat care funcționează cu toate tipurile de prize de acasă. Acesta are o putere maximă de 7 kW. Dar de la surse AC (curent alternativ) de tip wallbox van-ul electric poate primi 22 kW. Astfel acumulează energie suficientă pentru parcurgerea a 50 km (WLTP) după un timp de încărcare mai mic de 25 de minute.

Trebuie menționat că Renault va oferi pentru Trafic Van E-Tech Electric și un încărcător pentru stații rapide de tip DC (curent continuu). Acesta va fi disponibil din 2024 și va susține o putere de încărcare de 50 kW.

Încărcarea se controlează și prin aplicația MyRenault

Costurile de utilizare sunt foarte importante pentru orice vehicul, dar cu atât mai mult pentru un automobil utilizat în scop comercial, pentru transport de marfă. Versatilitatea sistemului de încărcare și controlarea acestuia prin intermediul aplicației MyRenault au o contribuție importantă la acest capitol.

Folosind aplicația de smartphone MyRenault poți verifica oricând resursele bateriei și poți programa încărcarea acesteia de la distanță. De asemenea, prin intermediul aplicației pentru telefon se poate programa și încălzirea sau răcirea habitaclului. Cu alte cuvinte, sistemul de climatizare se pornește de exemplu în timp ce mașina se încarcă. Deci, temperatura din habitaclu va fi optimă când se pornește la drum. Iar pe parcursul călătoriei se va utiliza mai puțin sistemul de climatizare și, implicit, se va consuma mai puțin din resursele bateriei în timpul condusului.

Folosind aplicația MyRenault poți căuta și stațiile de încărcare disponibile pe traseul pe care îl alegi. Și poți vedea dacă ai destulă autonomie pentru a ajunge la destinațiile alese.

Desigur, toate aceste funcții sunt accesibile și folosind ecranul tactil al sistemului infotainment din mașină. Modelul Trafic Van E-Tech Electric este echipat standard cu sistemul multimedia Renault Easy Link.

Spațiu de încărcare generos și diverse variante de caroserie

Noul Renault Trafic Van E-Tech Electric este conceput pentru a răspunde unui spectru de cerințe în ceea ce privește spațiul de încărcare. Astfel, poate fi ales cu lungime de 5,08 sau 5,48 de metri. De asemenea, sunt oferite și variante de caroserie cu înălțimi de 1,96 sau 2,49 de metri. Așadar, spațiul de încărcare poate varia între 5,8 și 8,9 metri cubi, în funcție de dimensiunile alese pentru caroserie.

Renault Trafic Van E-Tech Electric poate transporta și obiecte cu lungime de până la 4,15 m, după cum este cazul versiunii cu ampatament extins (L2) și trapă de încărcare lungă, amplasată în compartimentul despărțitor.
În plus, van-ul electric poate fi comandat și în versiunea cabină auto-șasiu. Drept urmare, clienții pot configura van-ul pentru o multitudine de aplicații și necesități de transport. În acest sens pot apela la cei 359 de carosieri agreați de Renault.

Cabină concepută ca un birou mobil

Generația anterioară a van-ului Renault Trafic a adus o premieră în segmentul vehiculelor utilitare, în ceea ce privește configurația versatilă a cabinei. Mai exact, este vorba despre conceptul de „birou mobil”. Acesta se referă la faptul că Renault Trafic are un scaun central rabatabil. Spătarul acestuia joacă rolul de birou, pentru că are spațiu de depozitare pentru agendă și poate fi folosit drept măsuță pentru luat prânzul. Desigur, pe acest spătar poate sta și un laptop.

Pe lângă acest concept de birou mobil, cabina noului Renault Trafic electric oferă și spații de depozitare cu volum cumulat de 88 de litri. Spațiile de depozitare au 19,7 litri în consolă, 14,6 litri în portiere și 54 de litri la nivelul banchetei. În plus, în funcție de varianta de echipare, modelul Renault Trafic electric poate avea un torpedou care se transformă în sertarul denumit „Easylife”.

În interiorul cabinei, spațiile de depozitare au o capacitate cumulată de 88 de litri (19,7 l la consolă, 14,6 l în uși și 54 l la banchetă). Acesta oferă acces la un spațiu de depozitare de 6,6 litri.

Renault Trafic Van E-Tech Electric poate fi comandat din octombrie 2023

Renault Trafic Van E-Tech Electric va putea fi comandat în România mai întâi în varianta de lungime L2, cu o cabină dublă sau cu o cabină stil etaj. Comenzile vor fi promite din octombrie 2023, iar livrările mașinilor către clienți vor demara în noiembrie. Tot în noiembrie va fi deschisă lista de comenzi și pentru versiunea L1 cu cabină standard sau cabină dublă. Pentru aceste modele livrările vor urma în decembrie 2023.

În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Renault Megane E-Tech Electric:

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account