BMW Proactive Care reprezintă o varietate de servicii de care beneficiază posesorii de automobile
BMW. Acestea au atât roluri proactive, cât și preventive. Și asigură menținerea la un nivel optim nu
doar a stării tehnice, ci și a prețului de revânzare.
Senzorii automobilelor BMW detectează problemele tehnice în stadiul incipient, ceea ce ajută la reducerea costurilor pentru reparații
Mulțumită diversității de senzori montați pe autoturismele BMW, sunt realizate analize în timp real
despre starea de funcționare a mașinii. Aceste analize permit o îngrijire bună a mașinii. Fiindcă
detectează din timp primele semne ale unei funcționări care nu este în parametri tehnici optimi. Drept
urmare, intervențiile de service pentru mentenanță sau repararea mașinii pot fi realizate preventiv, ori
într-un stadiu incipient.
Rezultatul este buna funcționare a mașinii și implicit păstrarea nivelului de siguranță. Iar asta înseamnă
și că plăcerea de a conduce rămâne la cotele înalte pentru care sunt proiectate și apreciate modelele
BMW. De asemenea, intervenția tehnică preventivă sau realizată într-un stadiu de început al problemei
tehnice înseamnă și costuri mai mici pentru mentenanță și reparații.
Serviciile BMW Teleservices și BMW ConnectedDrive comunică informații despre starea mașinii, recomandă din timp intervenția tehnică și intermediază comunicarea cu service-ul autorizat
Funcțiile de conectivitate avansate au un rol esențial în buna întreținere tehnică a automobilelor BMW.
În acest sens automobilele constructorului german beneficiază de serviciile BMW Teleservices și BMW
ConnectedDrive.
Mulțumită serviciului BMW ConnectedDrive, autoturismul transmite către service-ul dealer-ului
autorizat informații despre starea sa tehnică. Astfel, posesorii modelelor BMW care dispun de serviciul
ConnectedDrive pot fi contactați prin aplicația My BMW, SMS, email sau un mesaj afișat de sistemul
iDrive din automobil. Acest mesaj anunță dacă a fost detectată o problemă tehnică sau dacă se apropie
termenul unei inspecții tehnice. De asemenea, reprezentanții service-urilor din rețeaua BMW pot apela
telefonic clienții, pentru a recomanda o inspecție sau o intervenție tehnică.
Multitudinea de senzori care echipează automobilele BMW monitorizează constant parametri de
funcționare ai acestuia. De exemplu se evaluează nivelul lichidelor, precum uleiul de motor, sau uzura
unor componente cum sunt plăcuțele de frână. În cazul în care se estimează că este necesară o
programare în service, automobilul BMW poate transmite automat aceste constatări de ordin tehnic
către partenerul de service BMW selectat de posesorul mașinii. Clientul poate alege service-ul preferat
prin intermediul portalului BMW ConnectedDrive, al aplicației My BMW sau folosind sistemul iDrive din
mașină.
Faptul că automobilul comunică aceste informații tehnice către service ajută la o evaluare corectă a
urgenței intervenției tehnice. Reprezentanții service-ului pot apela telefonic posesorul modelului BMW
pentru a recomanda și programa o vizită în service. Estimarea corectă și din timp a problemelor tehnice
înseamnă, desigur, că se evită agravarea lor și se garantează că automobilul mai poate circula în condiții
de siguranță. Totodată, se câștigă timp și pentru comandarea și pregătirea pieselor de schimb necesare.
Drept urmare și operațiunile de inspecție tehnică și reparațiile propriu-zise vor dura cât mai puțin timp
posibil.
Așadar, serviciile de mentenanță de sub cupola BMW Proactive Care ajută și la menținerea valorii de
revânzare a automobilului.
Programarea în service se face online cu doar câteva click-uri
Serviciile BMW oferă o conectivitate rapidă între automobil, posesorul acestuia și service-ul dealer-ului
autorizat din rețeaua BMW. Dacă ești posesor de automobil BMW îți poți selecta partenerul de service
BMW preferat, sau care este cel mai apropiat, direct din portalul BMW ConnectedDrive. Aceeași
conectivitate este intermediată de aplicaţia My BMW pentru smartphone sau prin meniul sistemului
iDrive afișat pe ecranul din centrul planșei de bord a mașinii.
Prin toate aceste medii online posesorii automobilelor BMW pot programa cu doar câteva click-uri vizita
în service-ul pe care îl preferă. Clienții aleg ziua și ora când este convenabil să se deplaseze cu mașina în
service. Desigur, în site-ul oficial bmw.ro, în portalul BMW ConnectedDrive, în aplicația My BMW și în
sistemul iDrive figurează toate datele de contact ale dealerilor și service-urilor partenere din rețeaua
BMW. Astfel, acestea pot fi apelate și telefonic.
BMW Mobile Care oferă asistență în caz de defecțiuni sau accident
Mulțumită funcțiilor de conectivitate BMW Teleservices și BMW ConnectedDrive, posesorii de
automobile BMW au acces la serviciile BMW Mobile Care. Acestea asigură asistență în cazul
defecțiunilor tehnice și al accidentelor.
Când survin probleme tehnice, sau când are loc un accident, senzorii automobilului BMW le detectează
și trimit aceste informații către partenerul de service selectat de client în portalul BMW ConnectedDrive.
Reprezentanții BMW specializați pot repara diverse defecțiuni chiar și de la distanță, grație funcțiilor de
conectivitate ale vehiculului BMW. Iar dacă acest lucru nu este posibil, atunci este trimis un echipaj de
tehnicieni. Mulțumită funcțiilor BMW ConnectedDrive, locația automobilului BMW este trimisă către call
center. Iar acest lucru se întâmplă automat în cazul unui accident, dacă șoferul sau pasagerii nu pot
apela serviciul BMW Mobile Care sau serviciile de urgență.
Așadar, serviciul de Asistență Mobilă BMW oferă reparații, tractare, dar și alternative de transport sau
cazare. De asemenea, intermediază contactul cu serviciile de urgență și se poate ocupa și de
formalitățile care țin de companiile de asigurare. Toate aceste servicii sunt disponibile pentru clienții
BMW Mobile Care atât în țară, cât și în străinătate.
Aplicația My BMW este interfața care face mai ușoară îngrijirea și utilizarea automobilului
Beneficiile serviciilor de mobilitate conectată sunt reunite în funcțiile aplicaţiei My BMW. Aplicația My
BMW se descarcă gratuit din Apple Store sau Google Play Store. Iar autentificarea se face rapid, cu ID-ul
BMW al utilizatorului sau prin crearea unui cont nou. Pe baza seriei de șasiu menționată la momentul
creării contului, aplicația My BMW oferă acces la o multitudine de funcții și servicii.
Funcțiile aplicației My BMW pentru siguranță, confort și eficiență
Știi că automobilul BMW este mereu în siguranță, pentru că în aplicație vezi oricând locația acestuia. De
asemenea, poți verifica dacă ușile sau geamurile sunt deschise, poți comanda blocarea și deblocarea
portierelor. Și, când dorești să găsești mai ușor mașina într-o parcare aglomerată, poți acționa farurile
ori claxonul.
Opțional, smartphone-ul personal poate deveni și cheia digitală a mașinii. Iar această funcție de cheie
digitală poate fi împărțită și cu alți utilizatori, precum membri din familie sau prieteni. În plus, noua
generație de modelele BMW pot fi echipate cu o cameră video în habitaclu. Astfel, posesorii de modele
BMW pot vedea oricând pe telefonul personal imagini din interiorul mașinii. Este o funcție intermediată
tot de aplicația My BMW. Și ajută inclusiv în cazul când cineva încearcă să intre în mașină prin efracție.
Această supraveghere video din mașină completează sistemul antifurt care alertează posesorul prin
aplicația My BMW.
Funcțiile aplicației My BMW pentru confort și eficiență
Desigur, aplicația afișează și informații utile despre condus, precum autonomia disponibilă. Iar în cazul
mașinilor electrice poți programa sau poți porni și opri încărcarea bateriei. De altfel, aplicația My BMW
îți permite să acționezi sistemul de climatizare auxiliar al automobilului. Astfel, temperatura din mașină
va fi la nivelul optim pe care îl preferi, înainte să pleci la drum.
Această funcție are și rolul de a spori eficiența. Pentru că în cazul mașinilor electrice poți dicta prin
aplicație climatizarea habitaclului cât timp are loc încărcarea bateriei. Drept urmare, este favorizată
autonomia. Fiindcă în timpul condusului se va folosi mai puțin sistemul de climatizare și implicit se va
consuma mai puțin din resursele baterie.
Planificarea călătoriilor este la rândul ei mai lejeră, datorită aplicației My BMW. Prin intermediul
acesteia utilizatorul trimite destinații către sistemul de navigație al automobilului BMW. Și este notificat
când trebuie să pornească la drum. În plus, utilizatorul este anunțat și dacă s-au schimbat estimările, pe
baza informațiilor despre trafic, care sunt actualizate în timp real. Apoi, dacă nu există spațiu de parcare
chiar la destinația aleasă, aplicația My BMW pentru smarthone și smartwatch ghidează șoferul inclusiv
pe porțiunile de traseu pe care trebuie să le străbată ca pieton.
Toate aceste opțiuni utile sunt accesibile în aplicația My BMW în funcție de anul de producție și
specificațiile fiecărui model BMW.
Funcțiile My BMW facilitează programarea în service și îngrijirea mașinii
Aplicația My BMW face rapidă și ușoară interacțiunea cu atelierele de service și dealerii autorizați din
rețeaua BMW. La fel, programarea în service sau anularea acesteia se realizează cu doar câteva click-uri.
Din meniul intuitiv al aplicației, utilizatorii aleg service-ul preferat, ziua și ora programării, precum și
aspectele tehnice pentru care solicită inspecția tehnică. Aplicația My BMW oferă și opțiunea de a
descărca o intrare automată în calendarul din smartphone. În acest fel utilizatorul are o garanție
suplimentară că îi va fi reamintită programarea în service.
Bineînțeles, tot aplicația My BMW permite și apelarea telefonică a dealerului autorizat, dacă posesorul
de BMW dorește să ceară informații și îndrumări specializate.
Recepția Digitală în Service eficientizează vizita în service-urile dealerilor autorizați din rețeaua BMW
Tot prin aplicația My BMW, dar și telefonic, posesorii de modele BMW pot accesa și serviciul de Recepție
Digitală în Service. Acesta face și mai eficientă vizita în service-urile dealerilor autorizați din rețeaua
BMW. Deoarece permite posesorilor de modele BMW să predea mașina în service și apoi să o preia,
indiferent de oră sau zi. Deci este vorba despre un concept de Check-In/Check-Out disponibil 24/7.
Mai întâi, posesorul de BMW face programarea vizitei în service și solicită opțiunea recepției digitale în
service. Apoi, duce mașina în parcarea dealer-ului autorizat BMW, la data stabilită. Însă automobilul
poate fi lăsat în siguranță în parcarea dealer-ului de exemplu și cu o seară înainte. Asta permite
clientului să își gestioneze timpul într-un mod mai flexibil, pentru a nu sacrifica o zi pentru vizita la
service.
De asemenea, clientul primește confirmarea programării în service, alături de un cod unic. Acesta este
folosit pentru a deschide un seif rezervat, care se află într-un terminal special instalat la showroom. În
seif este lăsată în deplină siguranță cheia automobilului BMW, pentru a fi preluată de reprezentanții
atelierului de service.
Așadar, sunt eliminați timpii de așteptare la o eventuală coadă și nu mai este necesară completarea unui
formular la showroom, pentru realizarea inspecției tehnice. Fiindcă toate aceste formalități se fac rapid
la momentul programării în service făcută online.
După ce inspecția tehnică sau reparațiile sunt finalizate, clientul poate prelua automobilul care îl
așteaptă în parcarea dealer-ului autorizat BMW. Clientul poate veni la orice oră să preia mașina,
deoarece cheia automobilului îl așteaptă din nou în seiful din terminalul instalat la showroom. Așadar,
nu este necesar contactul cu consilierii dealerului, deoarece cheia automobilului se recuperează din
seiful securizat cu un cod unic, primit de client.
Devizul digital și opțiunea „BMW Smart Video Communication” asigură transparența și calitatea inspecțiilor tehnice
Transparența și controlul asupra costurilor sunt garanții pentru calitatea serviciilor oferite de atelierele
dealerilor autorizați BMW. Indiferent dacă se optează pentru serviciul de Recepție Digitală în Service,
sau nu, clienții beneficiază din partea service-urilor din rețeaua BMW de opțiunea devizului digital BMW
Smart Video Communication.
Concret, service-urile dealerilor autorizați BMW trimit clienților un clip video al inspecției tehnice. Acest
clip video este făcut chiar de tehnicienii service-ului în timp ce realizează verificarea și evaluarea stării
tehnice a mașinii. În clipul video, tehnicianul prezintă problemele descoperite și face recomandări
pentru înlocuirea de piese sau reparațiile care sunt necesare. Acest clip video, alături de o listă de
prețuri pentru operațiunile tehnice recomandate, este trimis clientului sub forma unui deviz digital.
Clientul poate primi devizul pe email, prin SMS sau în aplicația My BMW. Și își oferă acordul pentru
reparațiile și schimbul de piese care sunt imperios necesare, sau pe care le consideră necesare la acel
moment. Drept urmare, mulțumită devizului digital, clienții care apelează la service-urile dealerilor
autorizați BMW știu exact costurile și timpul care se alocă operațiunilor tehnice. Și iau decizii în funcție
de bugetul de care dispun.
Acest nivel de transparență este oferit doar de atelierele de service ale dealerilor autorizați BMW. Și
este completat de faptul că service-urile autorizate de producătorul german folosesc doar piese
originale BMW, au aparatură de diagnosticare creată special pentru modelele BMW. Iar tehnicienii din
atelierele dealerilor autorizați BMW beneficiază de instruire constantă, la standardele pe care BMW le
impune cu rigoare la nivel internațional.
Nu în ultimul rând, devizul digital BMW Smart Video Communication contribuie la serviciile BMW
Proactive Care și este foarte util și în cazul vânzării mașinii. Fiindcă atestă starea tehnică a acesteia.
Proprietarul are astfel un argument care suține prețul de vânzare, iar cumpărătorul e sigur că a
achiziționat un autoturism în stare optimă.