Singer Vehicle Design a transformat clasicul Porsche 911 pentru raliuri de tip safari

Singer Vehicle Design nu este doar un restaurator de modele Porsche clasice. Ci poate fi considerat un constructor, care dă o a doua viață clasicelor 911, punând în evidență farmecul lor atemporal și completându-le cu tehnologii moderne. Cel mai nou proiect sunt două exemplare Porsche 911 (Type 964) din 1990 pe care un client fidel Singer Vehicle Design le-a dorit transformate în mașini capabile de competiții of-road precum Baja 1000 și Raliul Dakar.

Inspirații pentru aceste modele denumite All-terrain Competition Study (ACS) au fost legendarele modele de competiții Porsche 911 SC/RS și 959, care și-au creat reputația în anii ‘80 în curse precum Qatar International Rally și Raliul Paris-Dakar.

Iar pentru a proiecta aceste exemplare 911 radicale, Singer Vehicle Design a apelat la experiența de decenii a lui Richard Tuthill. Acesta este specializat în adaptarea modelelor Porsche 911 pentru raliu și competiții în off-road. În anii a creat în parteneriat cu Prodrive panourile de caroserie pentru Rothmans Porsche 911 SC/RS. A fost implicat și în dezvoltarea modelelor Subaru Legacy cu care a concurat inclusiv Colin McRae.

Cu o asemenea echipă specializată, au fost produse cele exemplare 911 pentru curse în off-road. Primul este vopsit în nuanța Parallax White și este creat pentru raliuri de viteză mare în deșert. Iar al doilea are culoare Corsica Red și este adaptat pentru raliuri pe macadam. Iar ambele mașini au specificații care le permit să reziste la condițiile raliurilor de anduranță.

Panourile de caroserie sunt din carbon și sunt concepute pentru a fi ușor înlocuite. Garda la sol a fost ridicată la cote “dramatice”, după cum subliniază Singer vehcle Design. Și au fost instalate în total 8 amortizoare reglabile pe 5 trepte. Adică sunt câte două astfel de amortizoare la fiecare roată. Desigur, tracțiune este integrală permanentă și există câte un diferențial mecanic cu alunecare limitată la fiecare punte, precum și un diferențial central. Transmisia este secvențială și permite selectarea celor 5 trepte și de la clapete.

Structura mașinilor a fost ramforsată pentru a face față condițiilor de off-road dur. În habitaclu sunt instalate un roll cage după specificații FIA, precum și scaune de competiție personalizate și certificate FIA. De asemenea, există un sistem de hidratare special pentru pilot și navigator. Sistemul GPS și de navigație este și el specific competițiilor, iar rezervorul are capacitate crescută pentru a asigura autonomia necesară curselor îndelungate. Există și două roți de rezervă full-size (una sub capota din față și a doua în spațiul de depozitare din spate).

Motoarele folosite pentru aceste modele 911 extreme sunt de tip boxer, cu 6 cilindri. Propulsoarele twin-turbo de 3,6 litri sunt calibrate în funcție de tipicul fiecărei competiții, livrând de la 450 CP în sus.

Este evident că Singer Vehicle Design a reușit să creeze încă o formulă extrem de artactivă pentru transformarea clasicelor 911. Iar clientul care a comandat aceste exemplare inițiale a acceptat ca Singer să ofere această echipare și altor pasionați. Nu este precizat un preț, acesta urmând să depindă de personalizările cerute de fiecare potențial client. Cert este că mașinile vor fi construite la atelierul Tuthill din Oxfordshire, UK, acesta fiind specializat în asemenea procese de transformare pentru cerințele raliurilor.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account