Am testat noua Honda HR-V, în versiunea de top și concluziile sunt relativ simple. Dacă ești în căutarea unui crossover polivalent, modelul japonezilor e musai de pus pe lista scurtă.
Honda HR-V are un sistem de propulsie avansat. E vorba despre un motor pe benzină, plus alte două motoare electrice. Plus o baterie. Este un model eficient, consumă puțin și știe care sunt argumentele sale în lupta cu rivalii. Testul meu complet e puțin mai jos, așa că tot ce ai de făcut e să-i dai play. Și dacă încă nu te-ai abonat la canalul nostru de YouTube, eu tare fericit aș fi dacă ai face-o acum.
Noul HR-V are o singură versiune de motorizare, exclusiv cu tehnologie full-hybrid. Dar poți alege între trei versiuni de echipare distincte: Elegance, Advance și Advance Style. Prețul de listă pornește de la 31.540 de euro și ajunge la 35.540 de euro, cu TVA inclus, fără eco-bonusuri. Ei bine, prin Rabla 2022, poți să primești până la 3.000 de euro, ceea ce nu e rău deloc.
Honda HR-V: sistem de propulsie
Motorul pe benzină este unul de 1,5 litri, cu patru cilindri, iar puterea sa maximă este de 107 cai-putere, iar cuplul ajunge la 131 Nm. Motorul electric livrează 131 CP și 253 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează 10,7 secunde, cu o viteză maximă de 170 km/h. Interesante sunt însă cele trei moduri de condus pe care HR-V-ul se selectează automat în funcție de regimul de mers. O noutate pentru un model full-hybrid este și frânarea regenerativă, reglabilă în patru moduri, prin padelele de pe volan.
Mie însă îmi place foarte mult interiorul acestui crossover. Totul arată bine, iar calitatea materialelor te duce cu gândul către un segment superior de piață. Cam la fel cum face și fratele mai mare Honda CR-V. Iar spațiul de pe bancheta din spate este uimitor, în timp ce scaunele magice Honda sunt extrem de utile dacă ai nevoie de un spațiu modular.
Dacă interesul tău pentru Honda vizează mai degrabă nebunia numită Type R, atunci mai jos e testul meu cu hothatch-ul nipon: