Motorizări Dacia Duster 2024: fără diesel, dar cu full-hybrid

Gama de motorizări pentru Dacia Duster 2024 va fi una nouă. Principalele vești sunt că nu vom mai avea diesel în gamă, dar vom avea un full-hybrid.

Mai jos poți accesa materialul video pe care l-am făcut cu ocazia prezentării oficiale și vei găsi acolo informații despre gama de motorizări pentru Dacia Duster 2024. Sau poți intra pe canalul nostru de YouTube unde sunt materiale video ample cu mai toate modelele din gama Dacia.

Motorizari Dacia Duster 2024

Motorizări Dacia Duster 2024: ce s-a schimbat?

Prima veste importantă e aceea că Dacia renunță la diesel pentru Duster. Și, implicit, scoate complet motorizarea 1.5 dCi din gamă. Astfel, a treia generație Duster va avea numai motorizări pe benzină, hibridizate sub o formă sau alta. A doua veste importantă e că Duster primește motorizarea full-hybrid pe care am văzut-o deja la Jogger. Adică avem un motor pe benzină de 1,6 litri, cu patru cilindri, care lucrează alături de un motor electric. Puterea maximă combinată a acestui sistem este de 140 de cai-putere. Iar transmisia este una automată. Mai exact e vorba despre „multi-modala” grupului. Aceasta are două trepte pentru motorul electric și 5 trepte pentru motorul pe benzină. De notat este faptul că nu vom avea tracțiune integrală pe această motorizare.

De fapt, singura versiune ce va fi disponibilă cu tracțiune integrală este TCe 130. Deși are același nume, noua motorizare înlocuiește propulsorul de 1,3 litri cu un motor pe benzină de 1,2 litri, cu trei cilindri și tehnologie mild-hybrid pe 48v. Puterea maximă este, evident, 130 de cai-putere, în timp ce cuplul maxim este 230 Nm. Această variantă va putea fi cuplată doar unei cutii manuale cu 6 trepte, fie în configurație cu tracțiune față, fie tracțiune integrală. În fine, viitorul Duster va putea fi configurat și cu motorizarea pe GPL, numită în continuare Eco-G 100.

Motorizări Dacia Duster 2024: ce ne-am fi dorit?

Cu o putere maximă de 130 de cai-putere, dintr-un motor de 1,2 litri cu trei cilindri, viitorul Duster nu impresionează la capitolul putere. Personal, mi-ar fi plăcut să existe o versiune mai puternică, măcar pentru configurația cu tracțiune integrală. Pentru că deși este supra-alimentat, motorul de 1,2 litri pare să livreze cuplul maxim relativ târziu – de la 2.250 rpm – chestie care sigur nu va fi pe placul celor care caută performanțe în off-road. Pe lângă asta, chiar speram că noul Duster va putea fi configurat cu automată și integrală. Dar nici în cazul generației trei nu va exista această opțiune. După diesel nu plâng, pentru că nu prea are argumente de partea lui pe partea de eficiență în contextul actual.

Despre prețurile noului Duster se poate specula mult și bine. Dar adevărul este că nu există nicio informație oficială despre acest aspect. Singurul lucru pe care îl știm este că prețul de pornire va fi sub 20.000 de euro, pentru Eco-G 100 în echiparea de bază. Orice altă discuție aici este pur teoretică și speculativă.

În fereastra de mai jos, la un simplu play distanță, e clipul pe care l-am făcut în Portugalia, în cadrul prezentării statice.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account