Volkswagen Phaeton a fost lansat în urmă cu 20 de ani. Iar pentru a aniversa cel mai luxos model din istoria sa, constructorul german dezvăluie că pregătise o a doua generație Phaeton. Dar aceasta nu a mai fost produsă în serie.
Acum, Volkswagen dezvăluie prototipul de pre-serie al sedanului de lux care trebuia să devină a doua generație Phaeton.
“Phaeton D2” a fost numele proiectului ținut secret până acum. Dar s-a renunțat la producerea lui în serie deoarece Volkswagen a decis în 2016 să își concentreze resursele pe dezvoltarea gamei de modele electrice.
Prototipul generației secunde Volkswagen Phaeton avea tehnologii avansate, regăsite la modelele actuale
Prototipul “Phaeton D2” a fost cel preferat de conducerea Volkswagen dintr-un total de 4 prototipuri diferite. Designul caroseriei a fost creat de Marco Pavone, care azi este șeful diviziei pentru design exterior, și de Tomasz Bachorski, care coordonează designul interioarelor pentru modelele din gama Volkswagen. Aceștia fac parte acum din echipa de design Volkswagen condusă în prezent de Jozef Kabaň.
Putem observa că designul conservator al exteriorului includea detalii asemănătoare cu ale unor modele din gama Volkswagen curentă. Aven drept exemplu cuta puternic trasată pe lungimea părților laterale, precum și farurile, care aduc aminte de modelul Volkswagen Arteon. De asemenea, prototipul celui de al doilea Volkswagen Phaeton avea și o interfață digitală avangardistă. Aceasta prefigura panoul digital Innovision Cockpit care a debutat în 2018 odată cu noul SUV Volkswagen Touareg.
Prototipul “Phaeton D2” a fost construit pe arhitectura modulară MLB care stătea și la baza fostului Audi A8. Dar a fost folosită și pentru modelul Phideon lansat în 2016 și comercializat doar în China.
Ce propulsii ar fi avut urmașul lui Phaeton?
Volkswagen nu ne oferă informații și despre propulsiile pregătite pentru a 2-a generație Volkswagen Phaeton. Dar merită amintit faptul că primul Phaeton se mândrea cu o gamă de motoare impresionante pentru acea vreme. Pe lângă două motoare cu benzină aspirate avea un V6 turbo diesel de 3,2 litri, care dezvolta 241 CP. Acest diesel a fost înlocuit cu versiuni de 3 litri și 3,6 litri. Și a fost oferit și un V8 de 4,2 litri cu benzină.
Dar opțiunile exclusiviste au fost motorul W12 cu benzină și dieselul V10. Propulsorul W12 era format din două motoare V6, avea 6 litri și dezvolta 420 CP. Iar propulsorul V10 TDI avea o capacitate de 5 litri și producea 313 CP și 750 Nm. Astfel, la momentul debutului, Phaeton avea cel mai puternic motor diesel din segmentul sedanurilor.
Phaeton a fost un proiect îndrăzneț, menit să conducă marca Volkswagen spre un statut premium
Sedanul de lux Volkswagen Phaeton a fost un proiect ambițios al lui Ferdinand Piëch, fostul președinte al consiliului de management din cadrul companiei germane. Proiectul a fost inițiat la finalul anilor 1990. Piëch, care este nepotul legendarului Ferdinand Porsche, a dorit ca Phaeton să fie un vector menit să câștige pentru Volkswagen un statut mai elevat. Astfel, Phaeton avea să fie produs în serie din decembrie 2001 până în martie 2016. Și a primit 4 actualizări stilistice și tehnologice în acest interval.