Acum că s-au adunat și pus în tabel toate datele aferente după experiența din ROCHARGE by Vitesco Technologies e timpul să facem un rezumat. În ordine alfabetică, desigur.
Primul pe listă e Audi Q8 e-tron, în versiunea 50 quattro și nivelul de echipare Advanced. Pe scurt, aici e vorba despre un SUV modelat după formele unui “coupe”. Mai avem și o baterie de 89 kWh, două motoare electrice și 340 de cai-putere alături de 664 Nm.
La nivel oficial, Audi creditează acest model cu un consum mediu de 20,3 kWh/100 km și cu un nivel al autonomiei maxime care atinge 488 de kilometri. Ei bine, pe parcursul celor nouă zile din ROCHARGE și după 1.576 de kilometri cu această mașină, datele obținute sunt ușor diferite. Media ponderată a consumului este una de 22,7 kWh/100 km, în timp ce autonomia calculată de noi este de 394,9 kilometri.
De menționat aici sunt mai multe aspecte. În primul rând, mașina a fost condusă de nouă echipaje diferite, în condiții diferite și stiluri de condus diferite. Dar, ce e cu adevărat important, e că datele obținute sunt mult mai apropiate de realitate decât cele oficiale. S-a condus pe autostradă, pe drumuri naționale și pasuri montane. Uneori “la consum”, alteori s-a profitat de cei 664 Nm.
Trebuie punctat și faptul că Audi Q8 e-tron, în versiunea condusă de noi, se poate încărca de la stații rapid cu o putere de maximum 150 kW. Dar, și treaba asta e importantă, se poate încărca de la stații în curent alternativ cu 22 kW. Și, așa cum poți vedea în tabel, timpul petrecut la stații în curent continuu a fost de trei ore și 23 de minute. Aici se adaugă și alte două încărcări la hotel peste noapte.
În final, ca o idee de comparație cu o motorizare convențională, costul mediu pentru fiecare 100 de kilometri a fost de 55 de lei. Iar asta echivalează cu un consum mediu de carburant (benzină sau motorină) situat undeva în jurul a 7,5 l/100 km. Iar asta se întâmplă în condițiile în care încărcările au fost efectuate la cel mai mare preț per kilowatt. Încărcând “casnic”, costul ar fi fost probabil la sub jumătate.
Și ca o concluzie referitoare la Audi Q8 e-tron, lucrurile sunt relativ simple. Mașina nu te extaziază prin design sau performanțe dinamice, dar se încadrează perfect în segmentul SUV-urilor premium. Are o anumită prestanță, este eficient, iar interiorul este impecabil construit. Ceea ce, ar fi și de așteptat în condițiile unui preț de listă ce pornește de la 90.386 pentru versiunea 50 quattro și echiparea Advanced.
ROCHARGE 2023 a avut următorii parteneri:
Green partner: Autonom România
Tehnologizat de Server Config
Pus pe șosea de Michelin România
Încărcat de Enel X, Renovatio, Moon România și Mol Plugee.