Da, știu. Este o altă știre, despre un alt SUV. Care nici măcar nu e un SUV. E mai degrabă un cross-hatch. Adică un model compact, cățărat pe o suspensie mai înaltă. În fine, are un “S” în față, așa că merită să vorbim puțin despre el.
Dar nu despre design. Pentru că oricum e subiect și pentru că e mult mai puțin important când vine vorba despre Audi SQ2. Sigur, țintește o clientelă foarte atrasă de design. Așa că atunci când spun că designul nu contează, vreau să spun că nu contează pentru mine. Pe mine mă interesează altceva. Ce nu e neapărat la vedere.
Dar, să fim cinstiți, nu trebuie să ignorăm nici GLA 45 AMG, modelul care a cam dat tonul în segmentul ăsta. Revenind, noul Audi SQ2 se laudă multe. Dar poate cel mai atractiv este motorul. Un 2.0 TFSI care se turează până la 6.500 de rotații pe minut și care te răsfață cu 300 de cai-putere. Și care, ajutat de DSG-ul cu șapte trepte și de sistemul quattro, împinge noul Audi SQ2 în doar 4,8 secunde de la 0 la 100 km/h. Nu-ți dai seama cât de rapid e? Păi gândește-te doar că Honda Civic Type R are nevoie de 5,7 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. Așa că atunci când ai de-a face cu o mașină care e mai rapidă cu o secundă decât un Type R, îți dai seama că lucrurile se mișcă repde.
Mai mult, Audi SQ2 beneficiază de cea mai nouă versiune a sistemului quattro, așa că puterea poate ajunge până la 100% pe puntea spate. Dacă e nevoie. Pentru a face asta, sistemul are ambreiaj multidisc, acționat hidraulic. În plus, distribuția puterii între punți se face aproape instantaneu. Evident, există și sistemul “wheel-selective torque”. Acesta frânează foarte subtil roata de pe interiorul virajului, pentru a te ajuta să păstrezi trasa ideală. Suspensia mașinii este cu 20 de milimetri mai joasă, astfel că și acest lucru contribuie la obținerea unui comportament dinamic cât mai bun. Aaa, și poți avea roți pe 19 inch cu discuri de frână de 340 mm pe față și 310 mm pe spate. Opțional, etrierii pot fi roșii și pot avea logo-ul “S”.
În interior, noul Audi SQ2 este exact așa cum te-ai aștepta. Adică superb. De la scaune, combinația de tapițerii și materiale, la butoane și design. Altfel, mai ai parte de tot ce ai avea nevoie. Un sistem MMI și toate sistemele de asistență la care te-ai putea gândi. Unele standard, alte opționale. În Germania, prețul pentru noul Audi SQ2 pornește de 44.500 de euro, cu TVA inclus. Dar eu zic că de banii ăștia te pricopsești cu un super-hot-hatch-premium-SUV-wannabe.