Conceptul electric Audi urbansphere este viziunea despre un monovolum de lux ideal pentru transportul în orașele aglomerate.
Audi urbansphere urmează prototipurilor sphere și grandsphere, prin intermediul cărora se prefigurează generația viitoare de automobile electrice din gama mărcii germane.
Potențialii clienți chinezi au fost intervievați despre ce specificații și calități doresc să aibă Audi urbansphere
Concept car-ul Audi urbansphere a fost proiectat în special pentru a fi un mijloc de transport cât mai confortabil, spațios și luxos în traficul aglomerat întâmpinat în marile orașe din China. Dar, desigur, specificațiile lui Audi urbansphere se pretează pentru traficul din orice metropolă de la nivel mondial.
Studiourile de design Audi din Beijing și Ingolstadt au colaborat pentru a crea designul lui Audi urbansphere. Însă un rol important în dezvoltarea mașinii l-au avut chiar potențiali clienți din China. Audi i-a intervievat și a ținut cont de doleanțele lor.
Audi urbansphere este cel mai spațios automobil creat vreodată de constructorul german
Audi urbansphere măsoară 5,51 m lungime, 2,01 m lățime și 1,78 m înălțime. Și are un ampatament foarte mare, de 3,4 m lungime. Astfel, pasagerii celor 4 fotolii individuale din habitaclu se bucură de un spațiu generos.
La urcarea în mașină, scaunele pivotează spre exterior, iar un covor de lumină roșie este proiectat sub pragurile laterale. Răsfățul continuă pe parcursul călătoriei. În modurile Relax și Entertain spătarele scaunelor se pot înclina spre spate cu până la 60 de grade. Iar zona pentru susținerea picioarelor se extinde.
Un ecran OLED transparent imens coboară din plafonul vitrat. Acesta poate fi folosit pentru o experiență de tip cinematograf, sau pentru conferințe video. De asemenea, există ecrane multimedia și în spătarele scaunelor din față.
Pasagerii din spate pot conversa și față în față, datorită faptului că scaunele pot pivota. Însă dacă vor să se izoleze de restul pasagerilor, fiecare ocupant al locurilor din spate poate ridica panoul de separare aflat în spatele tetierei. De asemenea, în tetiere sunt integrate difuzoare, care permit pasagerilor din spate să își creeze o zonă audio separată.
Între scaunele din spate există și o consolă cu un dozator cu apă și pahare. Iar în habitaclu există și un sistem pentru recunoaștere facială și analizare a vocilor. Acesta detectează starea emoțională a pasagerilor. Astfel, când se remarcă faptul că pasagerii sunt stresați, mașina recomandă metode de relaxare, precum o aplicație pentru sesiuni de meditație. Aplicația de meditație se desfășoară pe ecranul din spătarul scaunului din față și se aude prind sistemul audio integrat în tetierele fotoliilor din spate.
Funcții de condus autonom la nivelul 4 din maximul de 5
Audi urbansphere a fost conceput pentru a implementa sisteme pentru condus autonom de nivelul 4 din maximul de 5. Audi lucrează împreună cu specialiștii CARIAD, compania de software a Grupului Volkswagen, pentru a introduce în producția de serie în a doua jumătate a acestui deceniu.
Constructorul german precizează că urbansphere ar fi capabil să vină singur să preia pasagerii de la o locație. De asemenea, își poate căuta singur loc de parcare. Și își găsește stații de încărcare unde se poate alimenta automat cu electricitate.
În cazul lui Audi urbansphere, când este activat modul de rulare autonom, volanul, pedalierul și instrumentele de bord digitale se retrag pentru a crește senzația de spațiu în habitaclu.
Propulsie cu două motoare electrice și tracțiune integrală
Audi urbanphere este construit pe arhitectura PPE (Premium Platform Electric), care a fost proiectată exclusiv pentru mașini electrice. Monovolumul are câte un motor electric la fiecare punte, ceea ce asigură tracțiune integrală. Însă, pentru a se eficientiza cât mai mult consumul de energie, motorul de la puntea din față se deactivează șii activează automat, în funcție de solicitările din timpul rulării.
Sistemul de propulsie electric generează per ansamblu 295 kW (401 CP) și un cuplu substanțial, de 690 Nm.
Audi urbansphere promite autonomie de până la 750 km
Monovolumul electric beneficiază de o baterie mare, cu o capacitate de circa 120 kWh. Astfel, autonomia este estimată la 750 km (WLTP). De asemenea, sistemul electric de 800 V permite și încărcarea rapidă. Audi urbansphere se poate alimenta cu o putere de până la 270 kW, de la stațiile rapide DC (curent continuu). De la o asemenea sursă, sunt necesare doar 10 minute de încărcare pentru ca bateria să acumuleze energie suficientă pentru parcurgerea a 300 km. Încărcarea de la 5 la 80% din capacitatea bateriei durează mai puțin de 25 de minute.
În clipurile video de mai jos puteți vedea și testele noastre cu SUV-urile electrice Audi Q4 e-tron și Audi e-tron.