Săptămâna trecută am fost prezenți la Paris pentru a vedea pe viu noua Dacia Spring 2024. Și cu această ocazie am aflat cam toate informațiile esențiale despre acest facelift. Mai puțin prețul.
Pe scurt, Dacia Spring 2024 aduce un design exterior nou, dar și un interior mult mai bun, mai actual și mai tehnologizat. Plus toate sistemele de asistență necesare, precum și o bine-venită recuperare a energiei pierdută la frânare. Adică exact chestiile care îi lipseau acestei mașini.
Pentru detaliile complete, cel mai simplu e să-i dai play clipului de mai jos. Și, dacă încă nu ai făcut-o deja, te poți abona la canalul nostru de YouTube.
Cu aceeași baterie de 27 kWh, Dacia Spring 2024 va fi disponibilă în două versiuni de putere. Cu 45 sau cu 65 de cai-putere. Informațiile despre performanțele dinamice nu sunt încă omologate, dar știm că versiunea 45 va accelera de la 0 la 100 km/h în sub 20 de secunde. Iar versiunea cu 65 de cai va avea nevoie de sub 14 secunde. Și mai știm că autonomia maximă, în regim WLTP mixt este de 220 de kilometri.
Totuși, pe lângă chestiile ce țin de design, tehnologia de la bordul mașinii înseamnă un mare pas în față. Avem un ecran central de 10 inch, similar cu cel pe care l-am văzut deja la noul Duster. Și mai avem și instrumentarul de bord digital, de 7 inch. Iar acesta este configurabil și oferă acum toate informațiile necesare: starea bateriei, timpul până la finalizarea încărcării și așa mai departe.
Dar poate cel mai important aspect este cel legat de prezența sistemelor complete de asistență. Iar acest lucru înseamnă că Dacia Spring 2024 va obține un punctaj mult mai bun în cadrul testelor Euro NCAP. O chestie care, evident, ar trebui să cântărească serios în decizia de achiziție a oricărui model. Fie el electric sau convențional.
În final, o altă noutate este dată de prezența funcției „vehicle to load”. Asta înseamnă că bateria noului Spring poate fi folosită pentru a alimenta diverse ale dispozitive electrice. Exemplele fiind nelimitate, dar pot include un laptop, un grătar electric, o mașină de cafea și cam orice altceva folosește 220v pentru alimentare.