Ferrari F8 Tributo împinge limitele extazului

Ferrari F8 Tributo împinge limitele extazului

Ferrari F8 Tributo înlocuiește modelul 488 GTB, oferind un grad și mai mare de performanțe și control. Premiera sa va fi găzduită la salonul auto din Geneva (7-17 martie 2019). 

Inima acestui armăsar italian este mult-premiatul V8 turbo de 3.902 cmc, care a câștigat în 2016, 2017 și 2018 titlul de cel mai bun motor în cadrul competiției International Engine of the Year. Iar ca să fie deochiul complet, V8-ul lui Ferrari a fost desemnat cel mai bun motor din ultimele 2 decenii. Însă laurii ăștia sunt doar niște formalități, fiindcă adevăratul motiv pentru care V8-ul își merită laudele este modul în care îți injectează adrenalină prin performanțe și sunetul tipic Ferrari, care îți face pielea de găină la fiecare ciupitură a pedalei de accelerație. Propulsorul descătușează 720 CP la 8.000 rpm, cu 50 CP mai mult decât modelul pe care-l pensionează. Mai exact, propulsorul stoarce 185 CP din fiecare litru al său. Totodată, cuplul de 770 Nm de la 3.250 rpm, contribuie la rândul său la obținerea unui sprint 0-100 km/h în 2,9 secunde. Accelerația 0-200 km/h este și ea executată în numai 7,8 secunde. La aceste performanțe contribuie și faptul că Ferrari F8 Tributo are o greutate la gol cu 40 kg mai mica decât a lui 488 GTB. Cântărește doar 1.330 kg, când e echipată cu pachetul de elemente ușoare.

Viteza sa de top este de 340 km/h! Ajută în acest sens și îmbunătățirea cu 10% a eficienței aerodinamice. Dar adevăratul extaz este de găsit în viraje, având în vedere promisiunea Ferrari că a ridicat la un nivel și mai fin manevrabilitatea. Concret constructorul din Maranello a vrut ca limitele mașinii să fie atinse mai ușor și, totodată, să asigure că mașina este mai controlabilă odată ce a fost împinsă spre maximul abilităților sale. Ce pot să zic? Asta înseamnă să te distrezi la muncă!

Cert este că dacă șoferul învârte comutatorul de pe volan în modul Race, va activa un reglaj al sistemului Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+) care oferă exact acest control superior în momentele când mașina sfidează legile fizicii. Dar nu ești lipsit de îngeri păzitori. De exemplu există sistemul Side Slip Angle Control, care face derapajele mai controlabile.

Probabil vă întrebați, ca și mine, de ce se numește F8 Tributo. Avem câteva indicii oferite de Ferrari. Suprafața vitrată din Lexan prin care se vede minunăția de motor amintește de legendarul Ferrari F40. Stopurile rotunde duble și partea din spate vopsită în culoarea mașinii este o trimitere la estetica modelelor berlinetta cu 8 cilindri, precum Ferrari 308 GTB din 1975. Ar mai trebui menționat că la partea frontală a fost adoptată prize de aer numită S-Duct, o soluție introdusă de 488 Pista. Ferrari spune că acest S-Duct este responsabil de unul singur pentru creșterea apăsării aerodinamicii cu 15% în comparație cu 488 GTB.

Remarcăm și elemente noi, precum sunt farurile LED retușate. La interior s-au adoptat un volan nou, o nouă interfață digitală și un ecran tactil de 8,5 inch încorporat în planșa de bord pentru pasagerul din dreapta. Pentru că, nu-i așa, e plăcut să râzi de unul singur la volan, dar parcă e și mai bine când râzi în hohote de bucurie împreună cu altcineva.

Comentarii

comentarii

©2018 Motorvlog.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTORVLOG aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account